Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Moderator: luk4s7

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

J95 z 2001 roku.
Mam problem z odpaleniem silnika po dłuższej jeździe i nagrzaniu do około 90°C.
Rozrusznik kręci.
Po próbie pompowania pompką na filtrze i jednoczesnym kręceniu rozrusznikiem odpala.
Na zimnym silniku odpala szybko.

Od czego zacząć?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: kylon »

Od odkręcenia korka i zobaczenia czy jest podciśnienie w zbiorniku.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Przepraszam, że pytam, ale to mój pierwszy Land Cruiser.

O który zbiornik i korek chodzi.

Dlaczego ma nie być podciśnienia przy ciepłym silniku?

Czy chodzi o korek zbiornika paliwa?

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: tynio »

Tak korek paliwa

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Spróbować odpalić na ciepłym silniku przy odkręconym korku paliwa?

Na zimno poniżej 60°C znowu odpala normalnie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Rokfor32 »

LC nie mają elektrycznej pompy wstępnej w zbiorniku paliwa. Więc jak odpowietrzenie nie działa - to po prostu w pewnym momencie pompa główna nie ma jak zassać paliwa. Dodatkowo podciśnienie w zbiorniku "wysusza" pompę główną, jak silnik nie pracuje, potęgując efekt.

Kontrola odpowietrzenia zbiornika w klekocie to jeden z pierwszych kroków diagnostycznych. Niby pierdoła - ale potrafi zaoszczędzić kupę czasu, i kupę kasy ... :wink:

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Gdzie szukać zaworu odpowietrzenia?
Czy jest korku paliwa, czy w tym modelu już jest system węglowy?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Rokfor32 »

Nie w korku - osobny wężyk idący z góry zbiornika do odpowietrznika wciśniętego w ramę.

Węglowe filtry oparów to dla benzyn.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Czy może chodzi o element w zbiorniku:

77026A TUBE SUB-ASSY, FUEL EVAPORATION, NO.1

ze schematu:

http://toyotamarket.ru/gr/781340/011/3/7751/1/77026A/

Czy dostanę się do odpowietrznika w ramie bez demontażu zbiornika?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Rokfor32 »

To schemat od benzyny.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

A ten schemat wygląda na KDJ95 i jest ta sama część?

http://toyotamarket.ru/eu/781540/017/3/7751/1/

Z poważaniem

Dariusz Rogowski (jdsoul).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Rokfor32 »

To jest wyjście ze zbiornika. Resztę układu masz na drugiej stronie tej karty.

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Sprawdziłem i niestety po odkręceniu korka paliwa brak podciśnienia w zbiorniku, korek odkręca się lekko i brak jakiegokolwiek syczenia.
Mam na placu RAV4 i tam przy odkręcaniu korka jest wyraźny syk.

Wymieniłem w LC oba akumulatory na nowe Yuasy.
Na razie odpala, ale zdecydowanie dłużej niż na zimnym silniku.
Problem z ilością kręceń do odpalenia nasila się po paru minutach postoju, ale po całej nocy pali super.

Co następne do sprawdzenia?

Darek_LC_J95
Posty: 296
Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Darek_LC_J95 »

Czy można jeszcze coś zdiagnozować, coś co wpływa na trudne odpalanie przy ciepłym silniku po jeździe.
Samochód jest przez to niepewny w użytkowaniu. Szczególnie w momentach, gdy trzeba się
zatrzymać na kilka minut i jechać dalej. Wtedy odpalanie jest natrudniejsze.
Czy coś w silniku się rozszczelnia po nagrzaniu? Jak to można sprawdzić?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.

Post autor: Rokfor32 »

Już raczej tester diagnostyczny (fabryczny), i kontrola parametrów wg serwisówki.

ODPOWIEDZ