Ręczny

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Ręczny

Post autor: mlodyy »

Czy w 90 jest możliwość regulacji ręcznego gdzieś na lince, czy za każdym razem aby podciągnąć trzeba rozbierać tarczo - bębny ?

Awatar użytkownika
michus
Posty: 20
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:42
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: michus »

Regulację znajdziesz bezpośrednio na lince po stronie dzwigni ręcznego. Musisz tylko zdjąć skajową osłonę zapiętą na rzep. Przyda się klucz 10tka.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: Michalkrk »

nie trzeba zdejmowac zadnego tarczo bebna ,w jednym czy dwoch miejscach na tarczobebnie masz otwor przez ktory widac regulator ,takie koleczko z zabkami jest ono na dole patrzac na tarcze ,zanim zaczniesz tym krecic srubokretem musisz calkowicie poluzowac naciag linki wewnatrz kabiny az bolce z gumkami od wewnetrzej strony tarczno bebnow beda przylegac do nich ,wtedy krecisz koleczkiem az do zblokowania hamulca ,,popuszczasz 5 czy 7 zebow na regulatorze ,naciagasz linke w kabinie i tyle

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: kozi »

ale i tak lepiej je rozebrać żewby zobaczyć co się tam dzieje

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: kylon »

Michalkrk pisze:nie trzeba zdejmowac zadnego tarczo bebna ,w jednym czy dwoch miejscach na tarczobebnie masz otwor przez ktory widac regulator ,takie koleczko z zabkami jest ono na dole patrzac na tarcze ,zanim zaczniesz tym krecic srubokretem musisz calkowicie poluzowac naciag linki wewnatrz kabiny az bolce z gumkami od wewnetrzej strony tarczno bebnow beda przylegac do nich ,wtedy krecisz koleczkiem az do zblokowania hamulca ,,popuszczasz 5 czy 7 zebow na regulatorze ,naciagasz linke w kabinie i tyle
Faktycznie tak jest ale mocno internetowo :wink: Zazwyczaj jest w ręcznym syf jeśli auto cokolwiek jeździ w terenie. Dodatkowo w wielu przypadkach stoi zardzewiały mechanizm regulacji. Zdjęcie tarczo bębnów to nie wielka filozofia i tak jak wspomniał przedmówca można wszystko dokładnie wyczyścić.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: MariuszS »

kylon pisze:Zdjęcie tarczo bębnów to nie wielka filozofia
Też mi się tak zawsze wydawało, ale ostatnio chciałem zajrzeć do tylnych bębnów w mojej KZJ-70 i coś nie mogę sobie poradzić ze ściągnięciem bębna. Po zapuszczeniu penetratorem i wyczyszczeniu rdzy z wystajęcej części walca centrującego udało mi się "odspoić" bęben za pomocą śrub wkręcanych w fabrycznie nagwintowane dwa otwory, ale wysuwa się jakieś dwa cm i dalej ani rusz... :-( Dalsze napieranie śrubami nic daje, jedynie płaszczyzna bębna się wygina. Tak to jest, jak się nie praktykowało nigdy w kanale u żadnego "miszcza". Pewnie to jest jakaś elementarna sztuczka.?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: mopar »

nie ma sztuczki, tylko bebny wewnatrz maja progi i okladziny dochodza do nich i sie blokuja 8) w tm przypadku zostaje rozwiazanie silowe niestety .....i wymiana kompletnego zestawu lacznie z mocowaniem okladzin . bebny ew. do przetoczenia ......

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: fobos »

W trakcie dokręcania śrub obracaj bębnem i popukaj młotkiem. Nawet jeśli zrobił się próg, to w wyniku takiej operacji bęben powinien dać się ściągnąć.
Nic na siłę, tylko młotkiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Ręczny

Post autor: MariuszS »

mopar pisze:nie ma sztuczki, tylko ......

Dziękuje bardzo za błyskawiczną odpowiedź :-)
Czyli jednak, nie sztuczki, ale elementarnej wiedzy mi zabrakło. Teraz wszystko jasne! :-)

ODPOWIEDZ