Strona 1 z 1

Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową 1kz

: 05 lut 2019, 11:55
autor: rudy109
Witam (uwaga laik)
Czy jest możliwe przerobienie i ominięcie elektronicznego sterowania pompą wtryskową w 1kz-te. Czy ma to wogóle sens ekonomiczny. Auto używane w trudnym terenie (zdjęcie w załączniku).

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 05 lut 2019, 21:34
autor: Rokfor32
Tylko przez zapodanie klasycznej pompy sterowanej linką. Da się jak najbardziej. Natomiast jakiekolwiek modyfikacje pompy efi - zapomnij.

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 05 lut 2019, 22:22
autor: rudy109
Ok, a co z elektroniką zostanie całkowicie pominięta. Z jakiego silnika podpasuje pompa. Musze szukać z 1KZ-T czy podejdzie z innego modlu silnika.

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 05 lut 2019, 22:34
autor: rudy109
W jakich modelach można spotkać silnik 1kz-t, zastanawiam sie nad sprowadzeniem całego dawcy, bo części i tak się przydadzą. W j9 nie spotkałem się z tym silnikiem (ale mogę się mylić)

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 06 lut 2019, 07:05
autor: Rokfor32
J7 i 4runner, ale tylko w wersjach europejskich. Angliki miały już pompy efi.

Pompa nie musi być z 1KZ - acz taka byłaby najlepsza. Pompę można zbudować na bazie czegokolwiek, co ma dwułapowy korpus. Ale to już nie dla majsterkowicza zadanie.

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 06 lut 2019, 08:34
autor: rudy109
Dzięki, musze temat przemyśleć, bo rozglądałem się trochę w temacie dawców organów i nie wiem czy jest sens inwestować J9 czy lepiej od razu J7 zakupić. Acz kolwiek jak na razie J9 w poza tym że gaśnie po rozgrzaniu silnika nie wiadomo czemu to nic się nie dzieje. Dzięki jeszcze raz.

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 06 lut 2019, 08:54
autor: sebastian44
Jakbym jezdził w cięższym terenie to poszedłbym w J7 ;)

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 06 lut 2019, 16:55
autor: oradek
Spora różnica jest w konstrukcji j7 i j9, w trudnym terenie, na korzyść 70 przemawiają te różnice, w trasie 90 wygrywa. Wersje lj7 mają słabe silniki a hzj są dość drogie. Najciekawsza opcja to j7 z silnikiem 1kzt, można kupić lj i zrobić swap z 90-ki :)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

: 06 lut 2019, 19:13
autor: rolkos
Dobra ljtka moze też kosztować więcej niż j9.