Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową 1kz

Moderator: luk4s7

rudy109
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2018, 10:03

Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową 1kz

Post autor: rudy109 »

Witam (uwaga laik)
Czy jest możliwe przerobienie i ominięcie elektronicznego sterowania pompą wtryskową w 1kz-te. Czy ma to wogóle sens ekonomiczny. Auto używane w trudnym terenie (zdjęcie w załączniku).
Załączniki
IMG_3190a.jpg
(101,34 KiB) Pobrany 35 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: Rokfor32 »

Tylko przez zapodanie klasycznej pompy sterowanej linką. Da się jak najbardziej. Natomiast jakiekolwiek modyfikacje pompy efi - zapomnij.

rudy109
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2018, 10:03

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: rudy109 »

Ok, a co z elektroniką zostanie całkowicie pominięta. Z jakiego silnika podpasuje pompa. Musze szukać z 1KZ-T czy podejdzie z innego modlu silnika.

rudy109
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2018, 10:03

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: rudy109 »

W jakich modelach można spotkać silnik 1kz-t, zastanawiam sie nad sprowadzeniem całego dawcy, bo części i tak się przydadzą. W j9 nie spotkałem się z tym silnikiem (ale mogę się mylić)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: Rokfor32 »

J7 i 4runner, ale tylko w wersjach europejskich. Angliki miały już pompy efi.

Pompa nie musi być z 1KZ - acz taka byłaby najlepsza. Pompę można zbudować na bazie czegokolwiek, co ma dwułapowy korpus. Ale to już nie dla majsterkowicza zadanie.

rudy109
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2018, 10:03

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: rudy109 »

Dzięki, musze temat przemyśleć, bo rozglądałem się trochę w temacie dawców organów i nie wiem czy jest sens inwestować J9 czy lepiej od razu J7 zakupić. Acz kolwiek jak na razie J9 w poza tym że gaśnie po rozgrzaniu silnika nie wiadomo czemu to nic się nie dzieje. Dzięki jeszcze raz.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: sebastian44 »

Jakbym jezdził w cięższym terenie to poszedłbym w J7 ;)

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: oradek »

Spora różnica jest w konstrukcji j7 i j9, w trudnym terenie, na korzyść 70 przemawiają te różnice, w trasie 90 wygrywa. Wersje lj7 mają słabe silniki a hzj są dość drogie. Najciekawsza opcja to j7 z silnikiem 1kzt, można kupić lj i zrobić swap z 90-ki :)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Przerobienie elektronicznego sterowania pompą wtryskową

Post autor: rolkos »

Dobra ljtka moze też kosztować więcej niż j9.

ODPOWIEDZ