To bardzo optymistyczne szacunki.Rokfor32 pisze:ten model statystycznie pochłania w ciągu kilku lat użytkowania (mowa o około dwudziestoletnich maszynach) mniej więcej połowę wartości zakupowej.
1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Moderator: luk4s7
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Potwierdzam. Myślę że podwojenie wartości startowej w ciągu paru lat jest prawie pewne.Mirekk pisze:To bardzo optymistyczne szacunki.Rokfor32 pisze:ten model statystycznie pochłania w ciągu kilku lat użytkowania (mowa o około dwudziestoletnich maszynach) mniej więcej połowę wartości zakupowej.
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Po pierwsze, gdzie napisałem, ze chcę to zrobić sam?
napisałem , ze nie jestem mechanikiem, a wy dalej brniecie w to , zeby sie ze mnie nabijać jak z hobby mechanika.
Po drugie, potrzebuję normalnej konkretnej opini, co moze być walniete, jak to naprawić i przez kogo i co zgłosic do naprawy, to takie trudne widac dla was.
napisałem , ze nie jestem mechanikiem, a wy dalej brniecie w to , zeby sie ze mnie nabijać jak z hobby mechanika.
Po drugie, potrzebuję normalnej konkretnej opini, co moze być walniete, jak to naprawić i przez kogo i co zgłosic do naprawy, to takie trudne widac dla was.
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Co do kosztów serwisu, to sam najlepiej wiem ile to kosztuje , bo na bieżące auto serwisuje. Nie jestem z tych co czekaja aż auto kleknie na drodze, raczej z tych co wyprzedzają naprawy.
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Przeciez ci chłopaki napisali dokładnie. Bardziej dokładnie się nie da. Napisali ci, że masz najprawdopodobniej rozdupcony rozrząd, w częsci zębatej. Jak to naprawić, Rokfor ci też napisał. Czego chcesz więcej? Co mają jeszcze zrobić? Wziąc cię za rękę zaprowadzić do warsztatu?Bibi pisze:Po pierwsze, gdzie napisałem, ze chcę to zrobić sam?
napisałem , ze nie jestem mechanikiem, a wy dalej brniecie w to , zeby sie ze mnie nabijać jak z hobby mechanika.
Po drugie, potrzebuję normalnej konkretnej opini, co moze być walniete, jak to naprawić i przez kogo i co zgłosic do naprawy, to takie trudne widac dla was.
Ja mam wrażenie, ze ty nie tylko rozrzad masz rozdupcony.
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
[quote="Rokfor32"]Stary Sącz jest jakieś 120 km od Kraka.
Ok, skoro tak, to ile mnie może kosztować taka naprawa u Ciebie?
Ok, skoro tak, to ile mnie może kosztować taka naprawa u Ciebie?
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Konkretnie!Bibi pisze:Po drugie, potrzebuję normalnej konkretnej opini, co moze być walniete, jak to naprawić i przez kogo i co zgłosic do naprawy, to takie trudne widac dla was.
- co może być walnięte? Silnik
- jak to naprawić? Wymienić uszkodzone części
- przez kogo? Mechanika samochodowego z wiedzą na temat silników danego modelu.
- co zgłoscić do naprawy? Land Cruiser J9 rok... numer ... objawy....
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Ok, dzieki
Miłych i Lepszego!
Miłych i Lepszego!
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8345
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Bibi pisze:Rokfor32 pisze:Stary Sącz jest jakieś 120 km od Kraka.
Ok, skoro tak, to ile mnie może kosztować taka naprawa u Ciebie?
Od złotówki wzwyż.
Nie masz nawet zrobionej porządnie diagnozy, jedynie podejrzenie problemu. Niby jak takie coś ma ktokolwiek wycenić? to może być urwany kabelek od elektrozaworu kontrolującego kąt wtrysku - albo silnik do wymiany, bo rozdupienie rozrządu to efekt zatarcia wałka wyrównoważającego, i jest do wymiany blok. Licencji wróżki niestety nie posiadam
Na marginesie - forum publiczne, jak to nasze - to nie porównywarka cen. Tego typu tematy zgodnie z przyjętym - i respektowanym tutaj - dobrym obyczajem są załatwiane na kanałach prywatnych.
Tak orientacyjnie: jeżeli masz faktycznie uszkodzenie rozrządu zębatego - to koszt naprawy zależy od kosztu części. Bez problemu można sprawdzić cenę wszystkich gratów w aso toyoty - i jeżeli by to miało być zrobione na tajlach nowych, to same części sięgną poziomu koło 7 tysi. Może tysiak mniej - może więcej - zależy co i w jakim stopniu uszkodzą wędrujące z olejem drobiny połamanych zębów kół zębatych. Jeżeli do naprawy mają być użyte używane graty - to cena zależy od kosztów ich pozyskania. W przypadku akurat tych elementów istotna jest kompletność - nie miesza się używanych kół zębatych. Albo nowe, albo cały używany komplet (jeżeli jest w sensownym stanie). Takie sa "zasady sztuki" w tym temacie. Więc za ile znajdziesz taki set - za tyle masz. Plus koszt roboty.
Granicą jest oczywiście poziom zanabycia innego, zdrowego silnika - plus koszt jego wymiany.
Re: 1KZ-TE Kopci na wolnych obrotach.
Ok, dzięki
Prosto, otwarcie i szczerze. Bedzie pan zadowolony, i jestem teraz , pomimo całej tej wczesniejszej batalii.
Jeszcze raz Miłych i Lepszego dla wszystkich forumowiczów a szczególnie zaintersowanych w mój temat.
Prosto, otwarcie i szczerze. Bedzie pan zadowolony, i jestem teraz , pomimo całej tej wczesniejszej batalii.
Jeszcze raz Miłych i Lepszego dla wszystkich forumowiczów a szczególnie zaintersowanych w mój temat.