Stuki z tyłu przy nagłym dodaniu gazu - winny wał?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Stuki z tyłu przy nagłym dodaniu gazu - winny wał?

Post autor: Tomek92 »

Cześć,

Przy nagłym dodaniu gazu, jeżeli wcześniej jechałem bez niego (bo np. hamowałem silnikiem), słychać z tyłu wyraźne stuknięcie nim auto zacznie przyspieszać. Krzyżaki nie mają luzów, wał jest nasmarowany. Jeden mechanik stwierdził luz na samym wale i wskazał na konieczność jego regeneracji. Drugi to potwierdził i zawiózł wał do Metcomp (podobno jeden z lepszych warsztatów w okolicach Warszawy). W Metcompie wymienili wielofrez (wspawali nową część) i wyważyli wał. Efekt? Brak... Poza tym, że jestem krótszy o 600 zł, jest dokładnie tak samo. Stuknięcia nie ma tylko wtedy, gdy wyjątkowo umiejętnie dodaję gazu, ale jest to uciążliwe, jeżeli faktycznie chcę gwałtownie przyspieszyć. Jakieś pomysły? A może "tak musi być"? Mam nadzieję, że odpowiedź na ostatnie pytanie brzmi "nie" :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Stuki z tyłu przy nagłym dodaniu gazu - winny wał?

Post autor: kylon »

Jeśli był luz na wieloklinie to i tak zasadnym było jego zrobienie. Trzeba eliminować wszystkie możliwe przyczyny. Czy są kolejne luzy musisz dalej diagnozować. Spróbuj może kogoś zapakować do bagażnika (w bezpiecznym miejscu nie na drodze publicznej) i posłuchać czy to na pewno z tyłu. Wtedy szukasz dalej. Może być luz na wieloklinie półosiek czy międzyzębny na ataku. A jak nie z tyłu to stawiałbym na reduktor. A może po prostu masz wywalone tuleje górnych lub dolnych wahaczy i przestawia Ci się most.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Stuki z tyłu przy nagłym dodaniu gazu - winny wał?

Post autor: sebastian44 »

Luz wagonowy w tym modelu to standard, także nawet jak naprawisz już wszystko to pewien stuk pozostanie.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Stuki z tyłu przy nagłym dodaniu gazu - winny wał?

Post autor: Tomek92 »

Spróbuj może kogoś zapakować do bagażnika (w bezpiecznym miejscu nie na drodze publicznej) i posłuchać czy to na pewno z tyłu. Wtedy szukasz dalej. Może być luz na wieloklinie półosiek czy międzyzębny na ataku. A jak nie z tyłu to stawiałbym na reduktor. A może po prostu masz wywalone tuleje górnych lub dolnych wahaczy i przestawia Ci się most.
Ok, dzięki. W najbliższy weekend zrobię test z osobą w bagażniku. Jeśli chodzi o zawieszenie, to po zakupie wymieniłem silentblocki tylnych górnych wahaczy. Poza tym (podobno) wszystko było ok.
W sumie to 17 grudnia jestem na Modlińskiej na przeglądzie, więc na pewno uda się poprawnie zdiagnozować problem ;)
Luz wagonowy w tym modelu to standard, także nawet jak naprawisz już wszystko to pewien stuk pozostanie.
Wydaje mi się, że u mnie to stuknięcie jest za mocne. Co prawda nie mam porównania z innym egzemplarzem tego modelu, ale w mojej starej Vitarze stuknięcie było o wiele bardziej subtelne ;)

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: Stuki z tyłu przy nagłym dodaniu gazu - winny wał?

Post autor: Kojot »

Jeśli chodzi o zawieszenie, to po zakupie wymieniłem silentblocki tylnych górnych wahaczy.
to jak było grzebane to sprawdź sobie te śruby czy nie są luźne , przy braku wiedzy łatwo to spitolić , tyle że ruchomy most najbardziej słychać przy ruszaniu

Marcos
Posty: 6
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:44

Re: Stuki z tyłu przy nagłym dodaniu gazu - winny wał?

Post autor: Marcos »

Miałem kiedyś podobny stukot w j80. Okazało się po długich poszukiwaniach problemu, że winna jest urwana śrubą mocująca budę z ramą. Najlepiej jest, jak pisali koledzy wsadzić kogoś do bagażnika.

ODPOWIEDZ