Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 5:27
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 28 wrz 2018, 11:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1121
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
DPF jest w 150, tam też do 2014 roku był D4D 3.0. W linku który podałeś piszą ogólnie od D4D 3.0 co trochę jest mylące bo to niby ten sam silnik ale osprzęt się zmieniał z czasem.

Co do awaryjności 90 to patrz na wiek, te samochody mają już swoje lata i przebiegi (pierwsze sztuki mają już 22 lata). A i na szrocie trudniej znaleźć części nie skorodowane np. most. Do 120 pochwa mostu bez blokady 900zł, do 90 2600zł i to skorodowana.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 12:08 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Ok, dzięki, zmyliło mnie to. Może to dobrze, że nie ma DPF... Choć z drugiej strony będzie to mój pierwszy Diesel i trochę mam wyrzuty sumienia, że będę tak truł środowisko. No ale chyba nie ma alternatywy dla Diesla, jeśli chodzi o dalekie wyprawy.

Co do części - rozumiem. Poluję na egzemplarz w bardzo dobrym stanie. Zdaję sobie sprawę z tego, że wiek robi swoje, ale mam nadzieję, że pozwoli to mimo wszystko nieco ograniczyć koszty w trakcie dalszej eksploatacji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1121
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Jak chcesz terenówkę w starym stylu to może lj78 ;) to już prawdziwa "stara terenówka" :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 12:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 412
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Nie licz na cud. Przygotuj się, na ewentualne wydatki. Ogólnie, korozja bedzie najkosztowniejszą awarią.

Patrz na tylny most, szczególnie na uchwyty wahaczy od środka. Na ramę w srodku, szczególnie na łuku nad tylnymi kołami w kierunku przodu samochodu, stan przewodów paliwowych, stan zbiornika paliwa i jego osłony.
Nie ogladaj samochodu brudnego, ubłoconego itp. Popatrz, czy na uszczelnieniach wałów i półosi itp. sa slady smaru, oleju itp. Jeśli sa to niech ci się lampka zapala, nawet jak wygląda na świeżo wytarte (a szczególnie wtedy). Nie oglądaj go wieczorem i przede wszystkim nie kupuj emocjami.
Powinien się prowadzic prawie jak osobówka. Jesli tak nie jest, będziesz miał zawieszenie do roboty. Sprawdź jak hamuje, czy nie ciagnie na boki, zwróc uwagę na sprzegło, czy nie szarpie. Zadawaj dużo pytań sprzedającemu o najdrobniejsze rzeczy. Jeśli zaczyna się gubic, odpowiada w stylu "nie pamietam", "nie wiem", wiedz, że coś się dzieje. Może to nie jest od razu wskazówka kombinatorstwa, ale będzie mówiło o tym, czy samochód jest zadbany i dokładnie przejrzany. Nawet jeśli własciciel wydaje się ogarnięty, nie musi to wskazywac wcale na to, że samochód taki jest. Sprawdź blokady wszystkie!!! - na szutrze. Sprawdź, czy sie zapinaja, ALE!!! czy się równiez rozpinają. Nie wierz na słowo.
Silniczek tylnej blokady nowy kosztuje prawie 3 kafle. Rozwalony dyfer, jeśli sie blokada nie rozepnie może kosztowac znacznie więcej.
I najważniejsze, o czym wspomniałem w miedzyczasie, żeby ci się wdrukowało podprogowo, a teraz powtórzę: "nie kupuj emocjami". Chyba że masz kilkanaście, dziesiąt tysiecy na zabawę w zabytkowy samochód, który nie nabiera na wartości...
Może zabierz ze soba jakiegos ogarniętego mechanika, kóry już widział taki samochód i zapłac mu za rzetelną ocene stanu.

Jeśli Ci się uda, prześledź historię tego samochodu na forach internetowych. I może uda Ci się namierzyć własciciela. Na innych niż to forum też. Może sie okazac, że przeczytasz coś, co Ci zapali lampkę, np. że inwestuje w samochód tylko do czasu aż widzi w tym sens. TO może wskazywać, że sprzedaje, bo wie o czyms, o czym ty sie dowiesz dopiero za jakiś czas.

Nie kupuj emocjami :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 13:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1121
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Mirek, właściciel sprzedając samochód nie koniecznie wie że po 18tyś. km pęknie sprężyna i wyleje amor, albo o tym że mocowanie mostu którego nie widać bo masz zbiornik z tyłu jest skorodowane. Zresztą one są skorodowane w prawie każdej j9.

Ciężko oczekiwać że właściciel przed sprzedażą zrobi przegląd wszystkich możliwych elementów żeby kupujący nie był zaskoczony za rok. /
To są stare samochody i nie koniecznie udany model na tle pozostałych LC.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 14:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 412
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Ja tylko uczulam, na co zwracać uwagę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 14:17 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Panowie, dzięki wielkie za odpowiedzi. Rozumiem, że z Waszej perspektywy nie bardzo jest sens kupować auto na podstawie oględzin w pierwszej lepszej SKP i raczej powinien mu się przyjrzeć doświadczony mechanik?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 14:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 412
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Ja polecam doświadczonego mechanika.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 15:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1121
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Ja polecam przewertować forum. Z doświadczenia mechanik jak nie zajmował się LC i to konkretnym modelem nie będzie wiedział gdzie patrzeć.

Chociaż większość wad typowych masz już wymienione w tym wątku. Zobacz gdzie most przerdzewiał Mirkowi to będziesz wiedział gdzie patrzeć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 17:18 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Wypisałem sobie całkiem sporo rzeczy, na które muszę zwrócić uwagę :) Pojedzie też ze mną znajomy mechanik. Mam ostatnie pytanie odnośnie wycieków. Wiadomo, że wycieki nigdy nie są pożądane, ale pewnie, jak w każdym aucie, są takie, które zwiastują poważne awarie, a są takie, które wynikają z normalnej eksploatacji i nie są tak groźne. Czy powinienem zwrócić uwagę na jakieś szczególne dla tego modelu wycieki?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 20:53 
Offline

Rejestracja: 06 sie 2018, 16:57
Posty: 3
Lokalizacja: Okolice Słupska
Auto: KZJ95
Świeżo nabyłem (w czerwcu 2018) KZJ95, rocznik 1999, przebieg 419 kkm - na ten moment jestem zadowolony z zakupu. Auto z polskiego salonu, do 371 kkm było srwisowane w ASO z wydrukowaną z ostatnich lat historią, jeden właściciel. Później "zamieszanie" z włascicielami, serwisowany poza ASO. Oględziny przed zakupem i sprawdzenie dokumentacji to ok. 3 godziny. Informacje od sprzedającego (nie handlarza) o stanie technicznym samochodu i przeprowadzonych obsługach zostały potwierdzone podczas kompleksowego przeglądu po zakupie. Auto miało korozję, ale nigdzie nie było dziur. Nie było świeżych wycieków. Prawidłowo pracowało zawieszenie, układ napędowy.
Aktualnie auto jest na końcu konserwacji.
Po zdjęciu plastików i szkiełkowaniu wyszło:
- dziury na końcu progów przy tylnych drzwiach
- małe dziurki na lewym rzednim nadkolu
- rura wlewu paliwa do regeneracji
- zbiornik paliwa przeciekał na tylnym zgrzewie - do regeneracji
- bardzo dużo efektów korozji w ramie która co pewną odległość ma otwory technologiczne i tam koroduje na potęgę
poza tym jak na te lata i eksploatację w naszym klimacie bardzo OK.

Szukaj egzemplarza który ma czytelną historję sewisową i jak widzisz dziury od korozji, niewłaściwą pracę silnika, zawieszenia, przniesienia napędu nie kupuj.

Kupiłem ileś samochodów i motocykli i kierując się tymi zasadami tylko raz kupiłem "sztrucla" gdy zlekceważyłem pewne spstrzeżenia które go eliminowały :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 9:29 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Dziękuję Wam wszystkim bardzo za pomoc! Stało się - kupiłem J95 i na dobre dołączam do forum :) Podczas oględzin autko okazało się być w bardzo dobrym stanie. Całe życie było garażowane, więc rama i buda wyglądały świetnie. Bak (na tyle, na ile dało się sprawdzić) i osłona też. Z tylnego mostu schodzi zabezpieczenie (przed zimą trzeba będzie oczyścić i poprawić), ale kontrola młotkiem wykazała zdrową blachę pod spodem ;) Zbiera się bardzo ładnie, biegi zmienia prawidłowo. Lekko poci się maglownica (czytałem, że to znana przypadłość - za jakiś czas może trzeba będzie zainteresować się regeneracją) i nie załącza się blokada tylnego mostu. Po włączeniu diff locka lampka kontrolna miga i nie gaśnie. Poprzedni właściciel nie korzystał z blokady 10 lat, więc nie spodziewałem się, że będzie inaczej. Niedługo jadę w pierwszą trasę na przedłużony weekend, a potem odstawię do warsztatu i na spokojnie się nią zajmę. Do usłyszenia!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 9:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 412
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Niech więc mechanicy zajrzą równiez w most od góry. O tam: viewtopic.php?p=221527#p221527


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 9:43 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Miałem to zdjęcie ze sobą ku przestrodze :) Pewnie po rozebraniu tego i owego w serwisie wyjdzie kilka nowych rzeczy, ale mam nadzieję, że bez poważnych niespodzianek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group