land cruiser 3.0td 1kz-te głośna praca silnika kąt wtrysku
Moderator: luk4s7
land cruiser 3.0td 1kz-te głośna praca silnika kąt wtrysku
witam posiadam toyote land cruiser j95 3.0 td 1kz-te. Mam mały problem ( kupiłem już taką ) a mianowicie auto odpala tylko czasami dziwnie pracuje tzn tak jak by był zły kąt wtrysku ( metaliczny dzwiek ) i wtedy zapala sie check silnika po chwili gasnie chceck i auto znów ładnie pracuje. Zdecydowałem sie na wymiane pompy wtryskowej i od tej pory cały czas auto ma checka i cały czas głośno pracuje . Moje pytanie czy pompe trzeba dopisac do sterownika jak to naprawic
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8379
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: land cruiser 3.0td 1kz-te głośna praca silnika kąt wtrys
Nie ma czegoś takiego jak "dopisać do sterownika"
W tym typie sterowania ustawia się statyczny kat wyprzedzenia wtrysku. Po to pompa ma fasolki a nie otwory okrągłe w kołnierzu mocującym. Trzeba to poprawnie ustawić - i ma grać. Resztę realizuje ECU silnika - i o ile układ korekty kąta wtrysku jest sprawny (a ta pompa ma takowy) - to ma wszystko "zrobić się samo".
Może też być rozdupiony (lub źle poskładany) rozrząd, w części na kołach zębatych. Zdarza się, jak ktoś bez pojęcia wkłada tam łapk, lub silnik ma nalot jak prom kosmiczny. Wówczas najlepsza pompa, i najdokładniej ustawiona - nie załatwi problemu.
ps. Klekotanie metaliczne to może również być odgłos rozwalonego rozrządu na kołach zębatych. Jak nie potrafisz ocenić - lepiej znajdź kogoś, kto potrafi. Bo uwalony rozrząd (wcale nie taka rzadkość w tym typie silnika) - to ekspresowy przepis na widowiskowe szczeźnięcie jednostki napędowej.
W tym typie sterowania ustawia się statyczny kat wyprzedzenia wtrysku. Po to pompa ma fasolki a nie otwory okrągłe w kołnierzu mocującym. Trzeba to poprawnie ustawić - i ma grać. Resztę realizuje ECU silnika - i o ile układ korekty kąta wtrysku jest sprawny (a ta pompa ma takowy) - to ma wszystko "zrobić się samo".
Może też być rozdupiony (lub źle poskładany) rozrząd, w części na kołach zębatych. Zdarza się, jak ktoś bez pojęcia wkłada tam łapk, lub silnik ma nalot jak prom kosmiczny. Wówczas najlepsza pompa, i najdokładniej ustawiona - nie załatwi problemu.
ps. Klekotanie metaliczne to może również być odgłos rozwalonego rozrządu na kołach zębatych. Jak nie potrafisz ocenić - lepiej znajdź kogoś, kto potrafi. Bo uwalony rozrząd (wcale nie taka rzadkość w tym typie silnika) - to ekspresowy przepis na widowiskowe szczeźnięcie jednostki napędowej.
Re: land cruiser 3.0td 1kz-te głośna praca silnika kąt wtrys
rozrząd jest ok sprawdziłem dac mu napiecie na czujnik kąta wtysku i silnik zaczął ładnie pracowac ale check sie swieci tylko nie moze cały czas tak byc bo jak mu gazu dodam to wtedy dymi i jak wepne przez komputer jest ok na wyzszych obr
Re: land cruiser 3.0td 1kz-te głośna praca silnika kąt wtrys
czytać się nie chce - wiesz, że są przecinki i kropki ??
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8379
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: land cruiser 3.0td 1kz-te głośna praca silnika kąt wtrys
Zapięcie na stałe na 12V zaworu korygującego to jego spalenie. On wytrzymuje kilak sekund ciągłego zasilania.
Podobnie jak spill valve - główny zawór sterujący dawką. To są zawory impulsowe - od ECU dostają sygnały rzędu kilku milisekund. Temu ciągłe zasilanie puszcza je z dymem. I temu pisałem, żeby diagnozę zlecić komuś - kto ma pojęcie w temacie.
A ogólnie - jeżeli statyczny kąt wtrysku nie będzie poprawnie ustawiony - to regulacja zaworem odprężającym (regulacja oipóźnienia kąta wtrysku - ten zawór na dole pompy) też będzie z dupy.
Ten system odczytuje kąt położenia wału korbowego niezależnie od ustawienia pompy (osobny czujnik w bloku silnika) - ale kąt startowy wtrysku, i potem korekcja sa realizowanie wyłącznie przez pompę, i są zależne od jej nastawy. Temu ważne jest jej początkowe ustawienie. Bez niego poleci nie tylko kąt wtrysku - również korekcja wolnych obrotów, i dawka na wysokich obrotach.
To jest naprawdę czułe ustrojstwo. Przy normalnej pracy czasy reakcji (obliczania dawki) są mniejsze niż milisekunda.
Podobnie jak spill valve - główny zawór sterujący dawką. To są zawory impulsowe - od ECU dostają sygnały rzędu kilku milisekund. Temu ciągłe zasilanie puszcza je z dymem. I temu pisałem, żeby diagnozę zlecić komuś - kto ma pojęcie w temacie.
A ogólnie - jeżeli statyczny kąt wtrysku nie będzie poprawnie ustawiony - to regulacja zaworem odprężającym (regulacja oipóźnienia kąta wtrysku - ten zawór na dole pompy) też będzie z dupy.
Ten system odczytuje kąt położenia wału korbowego niezależnie od ustawienia pompy (osobny czujnik w bloku silnika) - ale kąt startowy wtrysku, i potem korekcja sa realizowanie wyłącznie przez pompę, i są zależne od jej nastawy. Temu ważne jest jej początkowe ustawienie. Bez niego poleci nie tylko kąt wtrysku - również korekcja wolnych obrotów, i dawka na wysokich obrotach.
To jest naprawdę czułe ustrojstwo. Przy normalnej pracy czasy reakcji (obliczania dawki) są mniejsze niż milisekunda.
Re: land cruiser 3.0td 1kz-te głośna praca silnika kąt wtrys
Ale rozrząd sprawdzałeś na pasku czy na wszystkich kołach zębatych pod deklem aluminiowym na plastrze pompy oleju?