Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 lis 2018, 7:25
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 paź 2018, 8:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 438
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
J9 ma rozstaw kół z tyłu 1480 mm
Tylny most w Zetorze 8540 ma tylko 2 cm szerzej :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 11:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
To może od Patrola tylny most (rozstaw kół 1529)? :) Będzie ok.5 cm szerzej, czyli po 2,5 cm na stronę, nie ma drążków kierowniczych więc felga z dodatnim et25 i do przodu :)
Cały most za 2 tys zł można kupić i posłuży dłużej niż cała 90-ka :)

Tylko przełożenia toyka ma 4,3 a patrol 4,625 albo 4,11 czyli środek musi zostać z Toyoty :)
Nie wiem tylko, jaką wielkość, ale raczej 9"?

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
Most Toyoty j9 vs patrol y60ObrazekObrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 17:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 438
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Ech, gdyby świat mógł być taki łatwy :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 3:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
Jeśli Rokfor dał radę założyć na przód do 90-ki most sztywny i to tylny z szerszej dużo j80 to Ty dasz radę założyć oba mosty z patrola :)

Pomyśl, jaki to potencjał jest, zmienić też przedni na sztywny I nie ma problemu z przełożeniami.

Pozbywasz się problemu nietrwałego przedniego zawieszenia i rdzy na tylnym moście a wszystko w cenie jednej obudowy mostu od j9 z wymianą.

Da się to zrobić i koszty to głównie robocizna, te "lekkie modyfikacje", ale przynajmniej jest skok jakościowy, masz mosty, do których można coś przyspawać, bez ryzyka, że się rozpadną, założyć koła dowolnej wielkości a przednie koła nie odpadają w trakcie jazdy :) tylko komfort sztywnego mostu z przodu będzie dużo niższy niż niezależnego zawieszenia :/ ale niezawodność o 1000% większą a trwałość o 500% :)

Zakładając oba mosty z tego samego modelu dawcy, nie ma problemu z przełożeniami.
Oczywiście koszerne rozwiązanie to przerobić most od 80, ale patrząc na koszty i dostępność to taka opcja kosztowała by ok. 15 tys.

Opcja z mostami patrola - 4tys za oba mosty plus "x?" za przeróbkę mocowań na tylnym i trochę więcej zabawy z przodem.

Jeśli na kołach 35 chcesz jeździć to bym brał mosty z przełożeniami 4,625 z y60 (7% wolniejsze) a jeśli bez zmiany kół, to lepsze te szybsze 4,11 z y61 (5% szybsze). Chyba, że trafi się od y61 benzyny 4,2 to przełożenia 3,9, dużo szybsze, 10% zrobi różnicę.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 7:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Na przód do J9 zapodałem most PRZEDNI z J8 :wink: Ino przerobiony, żeby grucha wyszła po lewej. Są też zmodyfikowane piasty, co finalnie nieco zmniejszyło rozstaw kół w stosunku do J8.

Nowe piasty zostały zapodane też w celu możliwości założenia tarcz z J9 - raz, że są większe (zaciski mają też duże tłoczki), a dwa - zakłada się je od zewnątrz, jak w osobówce, co zdecydowanie ułatwia ich ewentualną wymianę (nie ma potrzeby ściągania piasty do wymiany tarczy). Tak zrobiony most ma szerokość 1570mm, zamiast ori 1620 dla J8. Temu dało sie to sensownie zgrać z tyłem - czyli 1540mm.

W przypadku mostów patrola - Y60 i Y61 to różne szerokości. Y60 to też małe przeguby. A - są też dostępne aftermarketowe przekładnie 4,88 - tak samo jak dla J8. Temu wychodzi sensowna konfiguracja w postaci ori mostu tylnego J8 - i przedniego Y61. Albo właśnie na 4,88, czyli pod fajne benzynowe silniki - albo na 4,11 (ori przekładnie z J4/J6) pod silne klekoty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 7:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1876
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
tylko że masa mostów już inna

i czuję że po założeniu mostów patrola to reduktor nie wytrzyma - tzn łańcuch w reduktorze


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 8:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 438
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
oradek pisze:
Jeśli Rokfor dał radę założyć na przód do 90-ki most sztywny i to tylny z szerszej dużo j80 to Ty dasz radę założyć oba mosty z patrola :)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Ja wiem, że ty we mnie wierzysz. :) I ja też w siebie wierzę. I, że gdyby mi ktoś dał odpowiedni warsztat i wystarczająco dużo czasu, to ja bym tam zamontował i ten most od Zetora :) Nie takie rzeczy z bratem robilismy- potrzymaj mi piwo.
Póki co jednak spróbujemy dać sobie radę z tym co mamy. I nie będę robił Rokforowi konkurencji. :)
Tak w temacie. Gdyby ktoś miał niezgnity tylny most do j9 to ja chętnie pogadam.
Nowy wchodzi w rachubę, ale jeszcze mam nadzieję nie wydać połowy wartości auta na tylny most.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 12:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Konrad - różnica w masie nie jest taka duża. Jakieś max 15 kg na przednim (ws J8), i też nie więcej na tylnym (też ws J8). A do łańcucha nijak się to ma. Chyba że mowa od razu o kapciach 35" - wówczas faktycznie różnica przyczepności względem serii musi zostać dźwignięta przez łańcuch. Ale - to też zależy jaki silnik. Piec jest limiterem momentu od drugiej strony, czyli łańcuch nie przeniesie więcej - niż zdoła wygenerować napęd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 13:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15225
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jestem pod wrażenie utrudniania sobie tematów i chęci budowy pojazdów dla skomplikowania sobie sprawy. Ktoś potrzebuje pojazdu do jazdy po zwykłych drogach plus lekki teren no to ciach wyciąć pospawać, przebudować, przewrócić dogóry nogami. Chłop potrzebuje zwykłej pochwy :mrgreen: a Ci mu Patrola budują ze znaczkiem Toyoty. Łatwiej całego kupić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 17:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 438
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Temat przedryfował w takim kierunku, że jak juz sie okaże, że mój most jest zrobiony, to nie będzie sensu, ani go zamykac, ani usuwac. Lukasz zmieni mu tytuł na "rozkminy o zardzewiałym moście w j9" i zostanie tu na wieki :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 19:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Te dywagacje - jak zwykle - są z tłem w postaci szelestów :wink:

Nie było by żadnego tematu, gdyby używane pochwy w sensownym stanie i za rozsądne pieniądze były dostępne. No ale nie bardzo są - jedyna w zasadzie opcja to nówka sztuka, a ta tania nie jest.


Jest więc nad czym pomyśleć, bo zawsze to lepiej nadmiar kasy na paliwo przeznaczyć, i jeździć - niż dokładać do auta które z tego powodu i tak nie za bardzo zwiększy wartość rynkową.

Most z patrola - przedni - to raczej temat dla J8. Ori przekładnia lubi tam odlecieć - i lubi być mega wyeksploatowana całość z uwagi na 4x4 full time. W takim przypadku przerobienie mostu patrola (pod wahacze toyoty, tak, żeby customowy był jedynie most, bez ingerencji w ramę i resztę) ma sens. Bo oprócz jakiegoś tam zaoszczędzenia kasy w bonusie będzie solidniejsza przekładnia. Acz - bez blokady - o tym też trzeba pomyśleć.

Przy J9 tak naprawdę nie ma specjalnie dobrej opcji - tam generalnie nie ma tematów z wytrzymałością mechaniczną - ino z korozją. Dobieranie więc czegoś solidniejszego jest taka sztuką dla sztuki. Nie wiem, czy nie sensowniej by było zapodać pochwę z jakiego hila, i po prostu dorobić solidne mocowania na wzór J9 (jeżeli z ori pochwy nie da się już zupełnie niczego odzyskać). Trza by pomierzyć takowe (hil, J12), i zobaczyć co najłatwiej zaadoptować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 19:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
Kylon, ale to jest dyskusja ogólna :) bo jest jeden problem i nie tylko u tego usera, ale u wszystkich, więc kto znajdzie rozwiązanie problemu ten ma szansę na pokojowego Nobla

Używanej pochwy do j9 nie ma i raczej nie będzie, bo wszystkie są w podobnym, agonalnym stanie. Taki materiał.

To co można zrobić? Kupić nową pochwę o równowartości samochodu, lub połowy auta? Ok. Najlepiej, chociaż to rozwiązanie nie dla każdego.

Naprawiać to co jest? Sens w tym jest, ale czy na pewno?

Skoro rdza zżera ten element, w jednym miejscu naprawi to w drugim zrobi się pewnie też zaraz dziura. To będzie idealna robota dla każdego warsztatu. Co roku klient zostawi minimum tysiąc

Może się mylę. Podpowiedz, bo pewnie nie tylko ja jestem ciekaw, ile realnie biorą wyprawy lub inny warsztat za łatanie mostu i na ile to starcza?

Pewnie są różne poziomy napraw. Można zrobić to profesjonalnie, rozebrać, wypiaskować, ale wtedy cena to nie będzie 1000 tylko raczej bliżej 3000 lub 5000? Czy się mylę? Znów na 20 lat spokój?

Ty to wiesz, ja nie. Mnie martwi, że kolega ma problem, więc próbuję coś podpowiedzieć, może po głupiemu, może jest inna opcja, to napisz, jaka?

Ja czytałem na tym forum, że jest taka opcja, którą wielu ludzi stosuje - jeśli jest problem, bo część oryginalna jest słaba, można wstawić część z modelu pozbawionego wad. Czyli zmotać auto.

Skoro ktoś robi lift 2 cale, a producent nie przewidział takiej opcji, to też jest to motanie.

Jeśli ktoś wstawia zderzak stalowy do nowego lub prawie nowego Hiluxa, jak sam pokazujesz u siebie na stronie, to jest to obiektywnie patrząc, większy "grzech" przeciwko prawu i homologacji auta oraz wizji producenta, niż wstawienie do Toyoty mostów od patrola :)

Także IMHO niepotrzebnie szukasz problemu zamiast pomóc rozwiązać problem :)

Jak masz pomysł, a zapewne masz, to doradź, co zrobić, bo krytykować łatwo

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 20:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15225
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Radek. Takie teoretyzowanie godzinami to nie jest rozwiązanie problemu. Bo zakładasz most od Patrola który musisz odpowiednio przygotować co zajmuje czas. A czas to chyba i pieniądze. Chyba, że pacjent to robi we własnym zakresie albo w tak zwanej szarej strefie. Przecież taki most od Patrola ma inne mocowania sprężyn i mocowania wahaczy, inną flanszę wału itp. A to tylko tył. Inne hamulce, tarcze, odsadzenie felg itp. Potem się okazuje że inne przewody hamulcowe, inne długości wałów a nie wspomnę o przespawywaniu główki na inną stronę. Lawina kosztów rośnie. Dopasowywanie do tego potem przodu jest dla mnie po prostu jakimś absurdem. Mogę zrozumieć osoby które koniecznie J9 chcą jechać w błoto ale inne zastosowania tego samochodu do mnie nie docierają. Jednym słowem J9 to nie pompa do gnoju a samochód do turystyki czy jazdy rodzinnej. W nielicznych przypadkach auto do podróżowania po świecie. Ale tylko ze względu na tani zakup bazy. A jak juz pojedziemy dalej od własnego komina nie życzę napraw takiego pojazdu. Panie. Mam J9 z mostami od Patrola ale musimy zastosować uszczelniacz od Frontery a wał od Wołgi. Do tego flansza jest przetoczona na inny rozmiar dlatego krzyżak jaki będzie pasował jest od Ursusa. No chyba przyznasz, że to jakaś paranoja.

Człowiek zrobił taki most to i człowiek jest w stanie go odbudować ale wszystko rozbija się o fundusze. Odbudowa mostu może bardzo często kosztować tyle ile zakup nowego. Przecież piaskowanie kosztuje, malowanie kosztuje, wymiana i dorabianie elementów kosztuje. Nikt tego nie daje za darmo aby efekt końcowy kosztował 200 PLN.

Zadajmy wprost Rokforowi pytanie. Ile trzeba u niego zapłacić za wymianę obu mostów na Patrola albo J8.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2018, 20:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie odpowiem - bo nie ma stałej ceny :wink:

Każda adaptacja jest deko inna. A bazą jest UŻYWANY podzespół, często wymagający naprawy/wymiany części.

I o ile przedni most, zmotany jak u Koyota, ma sens ekonomiczny - to tył już niekoniecznie. Jak pisałem wyżej - J9 nie ma problemów wytrzymałościowych z tyłem, więc nie bardzo jest sens kombinować z przewymiarowaniem. Dodatkowo - o czym zapomniałem wyżej - most z patrola, tylny, nie ma hamulca ręcznego przy kołach. To też jest dosyć istotna kwestia.

Natomiast swap przedniego zawieszenia - to inna bajka. I może się opłacać, jak się kto zderzy z tematem wymiany listwy kiery, i przedniego dyferencjału. A przy okazji odpadnie mu koło, bo sworzeń wylatał ... :wink:

Taki swap nie jest tani, i spokojnie przekracza połowę wartości tych tańszych J9 z OLX czy otomoto (głównie ze względu na cenę używanego mostu J8, plus jego remont. Tyle, że listwa kiery, dyfer, zwrotnice (w przypadku odpadnięcia koła), wahacze i wszystkie duperela związane z tym tematem też taka sumę osiągają. I nadal nie dostaje sie w pełni pewnego, bezawaryjnego auta - bo te graty w J9 sa po prostu fabrycznie spaprane i podatne na uszkodzenia.

Pewnie za jakiś czas sie trafi taki temat - to opiszę. Mam na myśli zeswapowanie do J9 przedniego zawiasu J12/hila. Wydaje się to całkiem sensowną opcją, bo w tych modelach nie ma żadnych problemów z IFS - a podaż gratów jet spora, i są tanie. Do kompletu by trza też tylny most - bo wychodzi inna szerokość rozstawu kół, ale w komplecie takie rozwiązanie wydaje sie całkiem sensowne (ze względu na gnijącą pochwę z J9). Części potrzebne do takiej przeróbki zamykają się w około 5 tysiach za całość - a czasochłonność roboty powinna być mniejsza, niż w przypadku zabawy ze sztywnym mostem. Myślę, że to najsensowniejszy kierunek, jeżeli już odchodzimy od rozwiązania fabrycznego. W miarę ekonomiczny, i dający rozsądną trwałość, a jednocześnie będący w całości kompletnym, przetestowanym rozwiązaniem technicznym - w kolejnym modelu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group