KZJ95 zgnity tylny most
Moderator: luk4s7
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Pochwa mostu do j9 z Japonii (nowy oryginalny) 920 USD dostawa 385 USD + cło 4,5% +vat 23% łącznie wychodzi 1685 USD czyli przy obecnym kusie ~6200zł. Koszt przesyłki jest dość znaczny, ale można zamówić też inne podzespoły a koszt przesyłki pozostaje ten sam.
Taka ciekawostka.
EDIT: właściwie jest promocja -10% most 828 USD
Taka ciekawostka.
EDIT: właściwie jest promocja -10% most 828 USD
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] Tylny most do KZJ95
J15 ma trochę zmian w tylnym zawieszeniu - np. zupełnie inna konstrukcja stabilizatora. Nie wiem tez jak z szerokość mostów J15vs J12.
Być może sensowniejsze były by graty z hila - tylny most wówczas do ogołocenia, i dorobienia uchwytów na wzór J9.
To na razie takie luźne dywagacje. Jak się kiedy pojawią konkrety (chętny do takowej przeróbki) - to się elementy porządnie pomierzy, i będzie wiadomo która opcja wychodzi najsensowniej, i technicznie, i ekonomicznie.
Być może sensowniejsze były by graty z hila - tylny most wówczas do ogołocenia, i dorobienia uchwytów na wzór J9.
To na razie takie luźne dywagacje. Jak się kiedy pojawią konkrety (chętny do takowej przeróbki) - to się elementy porządnie pomierzy, i będzie wiadomo która opcja wychodzi najsensowniej, i technicznie, i ekonomicznie.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Czytam, czytam i rozmyślam.
Podpowiedzcie mi. Czy w wypadku mojego auta warto zrzucić most, dać do pichu i pomalować wraz z rzetelnym zabezpieczeniem ?
Ile pi razy drzwi wychodzi komplet bezechów ktore na pewno trzeba wymienić?
Zakładam ze łożyska, uszczenicze etc
Podpowiedzcie mi. Czy w wypadku mojego auta warto zrzucić most, dać do pichu i pomalować wraz z rzetelnym zabezpieczeniem ?
Ile pi razy drzwi wychodzi komplet bezechów ktore na pewno trzeba wymienić?
Zakładam ze łożyska, uszczenicze etc
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Meselku. A co chcesz czyścić? Polerowany kilka razy dziennie lakier na moście ?
- uszczelniacze półosi
- uszczelka główki mostu
- zestawy łożysk piasty jeśli robisz tarcze kotwiczne
No i znając Ciebie wszystkie inne części bo już widzę wkręcane zardzewiałe śruby w piękną polakierowaną pochwę.
- uszczelniacze półosi
- uszczelka główki mostu
- zestawy łożysk piasty jeśli robisz tarcze kotwiczne
No i znając Ciebie wszystkie inne części bo już widzę wkręcane zardzewiałe śruby w piękną polakierowaną pochwę.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
W naszym źródełku most się pojawił czyli 5700 brutto jest na razie aktualne choć sprawa już nieaktualna.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Nosz, żesz, kurdesz! Własnie się piaskuje.kylon pisze:W naszym źródełku most się pojawił czyli 5700 brutto jest na razie aktualne choć sprawa już nieaktualna.
Było mówić, że zaraz będzie!
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Mówiłem Ci że zmienne to jest. Zawsze mogę szybko kliknąć.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
No i jeszcze jedno. Most powinien być piaskowany zamknięty. Czyli albo z dyżurną główką i piastami albo ze zrobionymi zaślepkami. W środku jest dość sporo zagiętych blaszek i wydmuchanie korundu graniczy z cudem. Chyba nie muszę tłumaczyć, że jedno takie ziarenko wywala łożyska mechanizmu różnicowego
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Ja tego sam nie robię więc moge tylko liczyć na fachowość tych co to robią....
Ech, szkoda, że nie tydzień wcześniej...
Ech, szkoda, że nie tydzień wcześniej...
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Specjalnie mi to zrobiłeś...
Teraz umieram z niepewności, czy piaskowali tak, czy tak!
Teraz umieram z niepewności, czy piaskowali tak, czy tak!
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Oleju jest niewiele a piach i tak się zawsze dostanie. Byle go nie było 5kg nie pierwszy most jest piaskowany.
Piasek ciężki to pójdzie na dno. Ja cały czas mam wodę z piachem w moście
Mirku, jak napisał jeden klasyk, zrobiłem już 500km i nic mi się nie zepsuło, to jest OK
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Piasek ciężki to pójdzie na dno. Ja cały czas mam wodę z piachem w moście
Mirku, jak napisał jeden klasyk, zrobiłem już 500km i nic mi się nie zepsuło, to jest OK
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Żeby być ścisłym: "...i nigdy mnie nie zawiódł"
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Wbrew pozorom ziarenko piasku (zwykle do piaskowania tego typu ciągle jest używany zwykły kwarc, a nie korund czy inne twarde frakcje) nie robi większych szkód. Owszem, zarysuje powierzchnię - ale sie nie nawalcuje na powierzchnię. Łatwo i szybko przemiela się na atomy. W przeciwieństwie do drobin metalu, szczególnie utwardzanych. Te zostają na bieżniach i rolkach.
Jest to całkiem istotne w przypadku awarii, np. pokruszenia zębów przekładni. Wówczas trza sie naprawde postarać, żeby wszystkie drobiny metalu usunąć z wnętrza.
W razie wątpliwości co do czystości w środku pochwę od wewnątrz łatwo wymyć myjką ciśnieniową z końcówką do udrażniania rur.
Jest to całkiem istotne w przypadku awarii, np. pokruszenia zębów przekładni. Wówczas trza sie naprawde postarać, żeby wszystkie drobiny metalu usunąć z wnętrza.
W razie wątpliwości co do czystości w środku pochwę od wewnątrz łatwo wymyć myjką ciśnieniową z końcówką do udrażniania rur.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Może i racja
Póki co ograniczę się do weryfikacji czy w moim moście wszystkie otwory są drożne
Póki co ograniczę się do weryfikacji czy w moim moście wszystkie otwory są drożne
Re: [K] Tylny most do KZJ95
@mesel - wg mnie nie masz co weryfikować, widziałem stan twojego auta. W twoim przypadku nie ma czego reanimować, lepie odrazu zamów nową pochwę, myślę że to jedyna opcja żebyś widział jakąś róznicę