Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 wrz 2018, 23:43
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09 wrz 2018, 15:52 
Offline

Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03
Posty: 27
Witam,
Pytanie dotyczy J95 z silnikiem D4D 3.0 TD z 2001. Zaobserwowałem że kapie z króćca w obudowie silnika poniżej filtra oleju płyn chłodniczy. Nie są to jakieś duże wycieki, prawdopodobnie jest tak od zakupu auta w czerwcu, ale zastanawia mnie, czy da się coś z tym zrobić. Wygląda na to jakby brakowało jakiegoś przewodu wpiętego w ten króciec. Załączam zdjęcie z zaznaczonym tymże króćcem i proszę użytkowników silnika D4D o sprawdzenie jak mają w swoich autach. Czy też ten króciec jest bez wpiętego przewodu, czy może inaczej. Za wszystkie info z góry dziękuje
Maciej


Załączniki:
2018-09-08-08.57.06_small.jpg [250.48 KiB]
Pobrany 48 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 wrz 2018, 19:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To jest króciec do wypuszczania chłodziwa z bloku. Zakłada się tam wężyk albo nie - zależy czy się chce chłodziwo wypuścić do pojemnika - czy na glebę ... :wink:

Odpływ jest blokowany tą śruba obok, widoczną na zdjęciu. I to ona odpowiada za szczelność - możesz ją spróbować dokręcić, a najlepiej wykręcić, i dokręcić ponownie.

Jak jest wszystko dobrze, to tam nie ma być żadnego wężyka - i oczywiście nie ma prawa kapać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2018, 4:06 
Offline

Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03
Posty: 27
Dzięki za info, znaczy że tak powinno być. A tam pod tą śróbką jest jakaś uszczelka? Jest taka możliwość że ona puszcza płyn czy samo dokręcanie rozwiąże problem. Próbowałem nawet tą śrubę dodokręcić jednak ani drgnie, Użyłem do tego takiej małej grzechotki w obawie zęby nie urwać. Masz jakiś patent jak tą śrubę ruszyć


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2018, 7:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5688
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie ma uszczelki, to jest doszczelniane w gnieździe stożkowym.

Nie ma żadnych spec patentów - WD40, ewentualnie delikatne podgrzanie. I - najpierw trzeba odkręcić, a potem ponownie dokręcać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2018, 7:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Chyba że już jest mocno skorodowana i cieknie na wżerach mimo dokręcenia. Możesz wtedy użyć taśmy teflonowej. Pamiętaj tylko że jej odkręcenie spowoduje spuszczenie płynu z bloku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2018, 14:15 
Offline

Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03
Posty: 27
Dzięki WIELKIE :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group