Strona 1 z 1

1KD-FTV - muli na niskich obrotach

: 28 sie 2018, 11:51
autor: kozi
Szukam przyczyny mulenia - do 1200 obrotów jest bardzo słabo do tego stopnia, że kłopotliwe jest ruszanie przy wjeżdżaniu na rondo (zawsze wystarczyło puścić sprzęgło i sama jechała) a teraz trzeba ruszać z gazem (może bardziej obrazowo - Patrol Y60 z RD28T lepiej startuje ;)

Po przekroczeniu magicznej granicy 1200 auto dostaje kopa i rwie do przodu , na wyższych obrotach jest ok, na wyższych biegach też o ile nie wrzucimy za wysokiego biegu - bywa że trzeba redukować bieg

Wizyta na komputerze była - bez widocznych awarii.

Jedna teoria taka, że powietrze którego jest mało na niskich obrotach gdzieś ucieka , a przy wyższych problem samoczynnie zanika (czyszczenie EGR - bez poprawy), a jest to powietrze potrzebne na niskich obrotach żeby silnik dostał większą dawkę paliwa

Druga teoria - walnięty przepływomierz który się nie ujawnił na komputerze i propozycja, żeby dla testu go odpiąć ?

No i kolejne można mnożyć.

Macie jakieś pomysły co sprawdzić?

Re: 1KD-FTV - muli na niskich obrotach

: 28 sie 2018, 13:59
autor: rolkos
Jak to już ludzie pisali wcześniej. Zaworki SCV - łatwa wymiana samodzielna. Koszt około 750zł za 2szt.

Re: 1KD-FTV - muli na niskich obrotach

: 31 sie 2018, 09:09
autor: kozi
A jak się upewnić że to SCV a nie coś innego? (poza wstawieniem nowego)

Bo piszą też ze "absolutny brak mocy do 1200 obr to usyfiony przepływomierz" więc wiesz...

chyba najpierw odepnę przepływomierz

Re: 1KD-FTV - muli na niskich obrotach

: 31 sie 2018, 11:18
autor: rolkos
Przepływomierz akurat łatwo wyczyścić. Co do SCV to czasem może być błąd zapisany w komputerze. Podjedź do zakładu co ma dobry komputer diagnostyczny, ale u mnie w początkowej fazie nie było błędu, a objawy były takie same. Błąd pojawił się po roku jak już jeden zaworek padł całkiem i miałem dokładnie taki sam efekt jak u ciebie.