Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 5:21
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29 lip 2018, 21:39 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Przeszukałem forum lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Pacjent LC95 , LIFT OME 2" - wyprawa Albania więc bez ekstremów i jakiś dużych wykrzyży i co ??? Od ok 5 dnia wyjazdu zaczyna coś się tłuc pod autem taki dzwonienie przy dobijaniu tyłu - oglądamy dół wielokrotnie - nic nie znalazłem a tam już była urwana w zasadzie pęknięta tuleja mocowania od strony mostu. Po kilku dniach w Tedth urwał się drugi lecz z drugiej strony - no i moim problemom już nie było końca. Ciężki i baardzo długi zjazd z gór. Wał chciał wyjść . Powiedzcie mi o co to chodzi - czy te wahacze powinny być dłuższe przy tym lifcie czy gdzie ewentualnie szukać przyczyn.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 21:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Było, i to kilka razy.
Zapodaj oryginalne te wahacze, z oryginalnymi GUMOWYMI tulejami.

Zabija je przesztywnienie na poliuretanach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 22:24 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Nie mam ani jednego poli one były na gumach - czy ori to nie wiem . Auto kupiłem w styczniu i wychodzą różne takie pierdoły. Czyli one nie są dłuższe do liftu ? poprostu Aso założyć ?? Je normalnie porozrywało w gniazdach. Trzeba to wozić ze sobą ??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lip 2018, 7:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Mogłeś mieć jakieś zamienniki, bo toyota to sprzedaje jako całość (cały wahacz razem z tulejami), i zamienniki też tak wyglądają.

Nie ma żadnych dłuższych, i nawet nie kombinuj w tym kierunku - bo poprzestawiasz ustawienie mostu.

Zapodaj oryginały, i temat zniknie.

Przy okazji - możesz dla spokoju zamontować dłuższe odboje przy ramie - do tego modelu są przewidziane trzy wersje długości, w zależności od konfiguracji auta. Zapodaj sobie te najdłuższe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lip 2018, 12:57 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Dzięki . Absolutnie nie mam zamiaru nic kombinować - właśnie chcę pozbyć się wszystkich problemów z zawieszeniem. Jak mi się takie cuda podziały to byłem w drodze z Tedth niestety tej gorszej w każdą stronę daleko. Czyli zakładasz, że słaby zamiennik ? Zastanawiam się czy coś jeszcze mogło spowodować takie coś.
Z miejsca podzielę się kolejnymi problemami . Na Majówce urwał mi się amor - szpilka - w zasadzie to zanim dojechałem do Rumuni czyli gdzieś na asfaltach jeszcze, a teraz w drodze już z pourywanymi wahaczami urwał mi się amor drugi - lewy tym razem przy mocowaniu. - sprawdziłem od razu zatem i ten co został naprawiony po Rumunii i co : tam w dolnej części również za moment oderwie się sztyca od mocowania. Amorki OME mają z 8 lat tak myślę sprawność była 73% na szarpakach 3 tyg temu . Czy szukać gdzieś problemów z zawieszeniem ?? Zastanawiam się nad wytarganiem wszystkiego i wymianą całego tyłu lecz pytanie czy coś jeszcze może go boleć ??? Amorki to może ze starości ?? No i teraz już temat jak dobrać ewentualnie nowe amory i sprężyny.

Z przodem nie mam żadnych problemów i stoi jak Koza a tył jest ewidentnie niżej niż przód po dociążeniu jeszcze gorzej . Będę wdzięczny za każdą poradę bo chyba muszę podjąć radykalne działania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2018, 21:59 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
UP - będę wdzięczny za pomoc


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2018, 22:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
No ale że co - mamy wskazać konkretne pozycje w jakimś sklepie? Tak w ciemno?

Amory się weryfikuje. Można na SKP - ale trzeba se najpierw zapodać ciśnie w kapciach na max, inaczej pomiar wyjdzie z dupy. Dokładniej - i tak wyjdzie z dupy, bo szarpaki jadą po algorytmie kontrolnym dla osobówek. Patrzy się więc nie na wynik - a na odchyłki. Jeżeli przy zapodanym RÓWNYM ciśnieniu odczyt amorów również jest równy - to nie ma się czego czepiać. Taka charakterystyka danego amora. można zapodać inne (innego producenta) ale nie ze względu na zużycie obecnych (jeżeli nie mają wycieków) - a ze względu na zmianę charakterystyki. Przy czym - jeżeli nie zamiarowujesz zapodania amorów czysto sportowych - to sobie daruj. Różnice będą nowy vs. używany - ale bez wskazania na konkretną markę. jedne ciut lepiej, inne ciut słabiej - ale dopóki się nie rozgrzeją. wtedy wszystkie raczej słabo ... :wink:

Sprężyny - te się mierzy. Tak samo jak naciski na osie. Bez dokładnych danych to se można z fusów powróżyć, a nie stroić zawieszenie ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 sie 2018, 9:08 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Dzięki to mi wystarczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sie 2018, 11:59 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Pytanie - dotarły do mnie oryginały. Oznaczone są żółtym paskiem z jednej strony. Wyglądają na symetryczne ale wydaje mi się że ma to znaczenie jak to zamontuje. Czy oznaczenie ma iść na przednie czy tylne mocowanie ??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sie 2018, 16:04 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Będę bardzo wdzięczny za pomoc - informację. Niestety pourywane wahacze były założone na "pałę" i nie potrafię tego zdiagnozować - uprzejmie proszę o pomoc w temacie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sie 2018, 18:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie wiem o jakim pasku mowa, sie nie spotkałem z takowym - te wahacze sa symetryczne, jedynie co to trzeba zwrócić uwagę na ustawienie oczka do mocowania kabelka ABS - powinien być od wewnątrz.

Chyba że w ostatnich modelach produkcyjnych coś zmieniono, np. sztywność którejś tulei. I stąd ten pasek. Tylko gdybam - potwierdzenie lub zaprzeczenie takiej informacji powinno się znaleźć w manualu serwisowym dla roczników po '00. Niestety nie posiadam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sie 2018, 7:58 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Dzięki Rokfor za odpowiedź. Jest taki znacznik żółty jak obrączka. W Toyocie wytłumaczyli, żeby montować właśnie tym oznaczeniem od strony ramy. Też głupi jestem bo miałem to w ręce i się od razu nie zapytałem - po coś to malują.
Co do linki abs - tak mi się wydawało ale dziękuję za potwierdzenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sie 2018, 14:21 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Wachacze w aucie i od razu nowy zawias z tyłu Dobinson + sprężyny. Dzięki wszystkim za porady .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group