Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 12:15
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29 lip 2018, 2:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 298
Mając na uwadze, że moja j95 ma już nalatane ponad 340 kkm liczę się z tym, że ten łańcuch mi strzeli w najmniej odpowiednim momencie - czyli na wyjeździe wakacyjnym z dziećmi.
Dlatego opracowałem sobie plan awaryjny :twisted: . Plan jest dobry i niepoparty praktyką. I jak wiadomo "diabeł tkwi w szczegółach" - tu moja prośba o weryfikację wykonalności i ewentualne pułapki.

0. Zakładam że wystarczą zwykłe klucze nasadki i oczkowe. Do wałów duża grzechotka + WD.
1. Jak stracę ciąg na kołach to ściągam się na pobliski parking/polankę .
2. Zabieram ze sobą olej do reduktora i silikon jako uszczelkę.
3. Zakładam, że da się rozkręcić reduktor baz demontażu i wyjąc z niego rozerwany łańcuch.
4. Zakładam, że po otwarciu reduktora będzie dojście, żeby wyczyścić ewentualne resztki łańcucha.
5 Składam reduktor na silikon i zalewam olejem.
6. Odkręcam wał (nie wiem który lepiej odkręcić). Pewnie wyjmę tego który da się odkręcić.
7. Na zablokowanym mechanizmie różnicowym turlam się do domu. (naprawa w warsztacie raczej opada bo w skandynawii mnie skroją niemiłosiernie).

Głównie to mam wątpliwość czy da się rozkręcić reduktor w warunkach polowych bez wyciągania z auta.

PS. Swoją drogą, muszę się w końcu zabrać za wymianę tego reduktora na tego ze 120, co roku sobie obiecuję że po wakacjach to na 100% :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 16:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
:shock: gruby plan. Sworznie, głowice i zapasową przekładnie kierowniczą też ze sobą bierzesz? :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 17:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 298
sebastian44 pisze:
:shock: gruby plan. Sworznie, głowice i zapasową przekładnie kierowniczą też ze sobą bierzesz? :D

Nie, zabieram olej do reduktora i 1l oleju silnikowego. Chociaż zdarzyło mi się jechać z większym zapasem części jak łożyska czy własnie sworznie. Ale cóż nie każdy może mieć zawsze blisko na Modlińską :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group