Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 5:40
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 cze 2018, 21:16 
Offline

Rejestracja: 06 cze 2018, 21:02
Posty: 2
Witam problemem jest pompa paliwa do 165 konnej wersji land cruisera.
Problem jest przy ściągnięciu łożyska jak i koła zębatego ze stożka.
Pytanie do was czy owe koło które pozornie składa się z 3 elementów to w praktyce jeden stały element, i czy jeżeli ściągnąć to trzeba go "siłą" przy użyciu ściągaczy zsunąć z tego stożka.
Problem u mnie polega na tym, że po zrobieniu ściągacza na 4 śrubki fi8 na podpórkę i 1 śrubę fi12 i kręceniu dynanometrykiem ustawionym na 130niutonów to cholerstwo ani drgnie, i teraz pytanie czy robię jakiś błąd i jest to jakoś dodatkowo zabezpieczone czy mam po prostu do czynienia z bardzo upierdliwym zapieczeniem.
Pompę chcę zawieźć do sprawdzenia ew. regeneracji acz obecnie nie mogę jej jeszcze wyjąć z pojazdu.
Z góry pozdrawiam :).

Dodatkowym problemem jest brak mocy na niskich obrotach czyli do 1,3 tyś około obrotów auto jest zamulone i ruszanie z skrzyżowania jest bardzo uciążliwe jak i w terenie no nie da się na niskich obrotach jeździć.
Zaworki wymienione jakieś 15-20tyś. temu na nowe denso filtr paliwa co 5 tyś. i nie pomogło nie pomaga (wymiana zaworków pomogła na jakieś do 15 tyś).
Turbo wyjęte sprawdzone dużych luzów nie ma nie cieknie trochę olej sączy ale nie wygląda na tyle zmęczone aby powodowało brak mocy. Elektro zawór podciśnieniowy wygląda, że pracuje nie otwiera się jak typowy czysto podciśnieniowy (nieelektroniczny) ale daje radę się otworzyć, czyli raczej to nie on.

I teraz stawiamy już na pompę wtryski listwa wtryskowa? Czy miał ktoś podobny problem rozwikłał go i może doradzić gdzie szukać przyczyny.

Aha dodatkowo przy odpaleniu to robi ogromną chmurę dymu która wygląda na dym paliwny niż olejowy.

Jeszcze raz pozdrawiam :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2018, 22:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Uszkodzoną pompę powinien sterownik wykryć (za niskie ciśnienie w szynie). Natomiast lejących wtryskiwaczy nie wykrywa - a dym przy odpalaniu powinien Ci zapalić lampkę kontrolną ... :wink:

Co do koła pompy - nie ma dodatkowych zabezpieczeń.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 cze 2018, 10:54 
Offline

Rejestracja: 06 cze 2018, 21:02
Posty: 2
Dzięki za uwagi. Udało mi się ściągnąć palnik 10 zdrowasiek i ruszyło było po prostu cholernie zapieczone ;).

Co do pompy to dałem do pompiarza "renomowany serwis Bosh", fachmen robi w porządku acz trzeba na nim czasami zacisnąć zęby.
Stwierdził że uszkodzeniu uległ główny zawór regulowania ciśnienia w pompie, nie te 2 zaworki (zielony i czerwony) a jeden od góry z szarą wtyczką, ale żeby było ciekawej uznał, że nie występują one i pisał e-maila do samego producenta o ten zaworek. I teraz pytanie czy ktoś orientuje się czy aby on na pewno nie robi mnie w balona (trochę się pokłóciliśmy po remoncie ostatniej pompy, wina z obu stron wyszła ale jak zwykle fachowiec umywa całkowicie ręce jak nie u niego montowane) i mógł mnie zapamiętam aby następnym razem ściągnąć więcej kasy :lol: .
I jeżeli ktoś miał by namiary na sprawną pompę czy też ten zaworek z góry byłbym wdzięczny :).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group