Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 4:43
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22 maja 2018, 23:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 412
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
No właśnie mam powazny dylemat. Nie moge jednak znaleźć jednoznacznej informacji, ani w dostępnej mi literaturze, ani w internecie.
Zakupiłem filtr powietrza dedykowany do KZJ95 firmy Terrain Tamer. Przyszedł taki z dziurami z obu stron. Czyli taki, jaki mam aktualnie włozony do obudowy.
Nie mniej, kiedy przegląda się oferty filtrów do tego samochodu, na zdjęciach są takie zaślepione z jednej strony.
Obrazek
W mojej obudowie nie ma od dołu żadnej uszczelki, co wywołało we mnie zaniepokojenie. Przez kilka dni ostatniej wycieczki dość mocno się kurzyło. Dlatego, wiedziony pewnym niepokojem, rozebrałem dzisiaj całe połaczenie filtra z silnikiem i to co znalazłem osadzone na ściankach rury, wcale nie wyglądało niewinnie. Można by to określić nawet dość zaawansowanym procesem formowania się skały osadowej, w tym przypadku piaskowca.
I tu mam dwa pytania zasadnicze:
1. Czy powinienem mieć w podstawie obudowy filtra uszczelkę, która tłumaczyłaby zupełną przelotowość osiową w filtrze?
2. Czy może powinienem jednak mieć filtr z jednym końcem jak na obrazku wyżej?

Czy jeśli odpowiedź 1, to czy uszczelka w obudowie filtra ma jakiś szczególny kształt i nie dam rady/dam radę ją samemu wykonać?
No, bo jeśli odpowiedź 2, to nie zostaje nic jak wymienić filtr na inny.
Z góry dziękuję za pomoc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 8:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Przyszedłem do firmy i zaglądam pod maskę. Wychodzi na to że są dwa rodzaje. Jeden z uszczelką na dole w puszce a drugi z plastikowym pypkoem który osadza filtr na sobie. Jeśli masz pypek to daj znać Kamilowi. Wyślemy dziś drugi i kirier zabierze tamten. Widać Toyota robiła różne puszki w zależności od rynków. Druga opcja to nakleić pasek gąbki z taśmą dwustronną.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 8:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Reasumując bo zajrzałem w zamówienie powinieneś dostać TTA-430 a prawdopodobnie dostałeś TTA-424. Kamil dziś zadziała w celu wymiany. Kurier przywiezie dobry a oddasz mu stary.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 8:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 412
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Piękne dzieki Kylonie.
Ja bym sobie z tym poradził jakoś (podkleilbym uszczelkę od drzwi czy coś). Ale bardziej mnie martwił, jaki jest stan faktyczny i na co zwracać w przyszłości uwagę. A jeszcze bardziej zaniepokoił mnie stan rury za filtrem, bo wyobraziłem sobie co musiał przeżywać silnik przepalając wzbogacona piaskiem mieszankę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 13:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1931
Lokalizacja:
Auto: Chwilowy brak...
kylon pisze:
Przyszedłem do firmy i zaglądam pod maskę.

A do którego KZJ'ta zaglądał? Czy może do takiego srebrnego? Rozumiem że zajrzał i tam jest ten filter co trzeba :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 15:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 398
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
a co znowu w "TYM" ;) srebrnym trzeba robić? mógłbyś nie psuć, co? ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 15:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 412
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
No własnie, to ciekawy temat jest, bo może komuś sie przydac informacja, że różne filtry stosuje się w tym samym typie samochodu.
U mnie jest puszka z oznaczeniem 6714, która wyglada tak:
z zewnątrz
Obrazek
i w środku
Obrazek

A ponieważ musiałem dzisiaj jeździć, również po nieutwardzonym, to zaimprowizowałem tymczasowe rozwiązanie:
Potrzebne mi było to, co miałem akurat pod ręką, czyli: ostry nóż, kawałek karimaty i klej sekundowy.
Przymierzamy karimatkę
Obrazek

i kleimy zaślepkę dolną filtra, razem z wypustem na pipek, czyli takie o:
Obrazek
Obrazek
(łącznie 3 warstwy karimaty)
Zaskakująco, że nie wygląda jak z fabryki, ale na pewno jest skuteczne :) I mam wrażenie, że spokojnie wytrzyma dłużej niż założył konstruktor, czyli nie tylko do jutra.
Koszt wykonania bliski zero, czas wykonania 7.5 minuty.
Jestem zuch. Zdobyłem odznaczenie "druh-druciarz 1 kategorii". :)

Swoją drogą, to jestem pipa, że tam nie zajrzałem wcześniej... :(

(sory za bałagan na stole?)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 19:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zajrzał do srebrnego. Jest właściwie. Z pipkiem. Zamknięty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group