Strona 2 z 2

Re: Zawieszenie do J95 -

: 23 maja 2018, 23:15
autor: satyrbb
Witam fajny temat i chciałbym się podpiąć. Jestem zupełnie nowy i zielony w temacie ale kupiłem 95 w lutym na lifcie 2" OME.
Pewnego dnia zaobserwowałem, że auto jest krzywe na jedną stronę oraz siedzi niżej z tyłu. Pokazuje to również poziomica w kabinie.
Pojechałem do Rumunii gdzie jeszcze po drodze urwał się amor prawy tył. Urwałem go chyba wcześniej ale teraz wypadł z gniazda.
I zacząłem się zawieszeniu baczniej przyglądać. Aktualnie zastanawiam się czy coś z nim robić - amor wrócił na swoje miejsce z dospawaną szpilką. Ale... Auto jest potwornie miękkie a jak go dociążyłem to dupa siedziała mocno. Nie mam pomysłu co z tym dalej robić.

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 08:44
autor: waldek_BB
nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 09:03
autor: kylon
waldek_BB pisze:nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?
Nie do J9 ;-)

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 09:27
autor: Zibi
kylon pisze:
waldek_BB pisze:nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?
Nie do J9 ;-)
Oczywiście, że do J90 maja różna długość. Tylne.

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 09:31
autor: waldek_BB
tak pytam o tylne i konkretnie do J95

takie dane się pokazują:
NR KATALOGOWY: 2890
Dane techniczne:
Średnica drutu: 14,5 mm
Wysokość lewej sprężyny: 440 mm
Wysokość prawej sprężyny: 430 mm
Ilość zwojów: 9.7
Masa jednej sprężyny: 5.0 kg
Współczynnik ugięcia: 33 N/mm

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 09:36
autor: Zibi
No dokładnie. I teraz z tylnymi spręzynami są dwie zasady - ogólna zasada mówi, ze daje się wyższą po stronie kierowcy. Ale druga zasada mówi, ze daje się wyższą po stronie koła zapasowego. W australii akurat to jest ta sama strona ( choc może sa jakieś wyjątki).

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 10:39
autor: CHX_Runner
Może poduszki AirLift by pomogły?
Mam takie w swoim autku i udało mi się zlikwidować ten nieszczęsny przechył na lewą stronę.
Ale faktem jest, że przechył był minimalny, a ja mam trochę "Monkowe" podejście do pewnych spraw.
Ale AirLift również utwardza zawieszenie.
W załączniku masz pogląd jak to wyglądało u mnie podczas montażu.

Pozdro,
Marek

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 11:54
autor: Heniu
W tym modelu auta na tyle dobrze sprawują się sprężyny w wersji progresywnej, nie wiem jak OME i inne firmy ale Dobinsons takie ma:)

Re: Zawieszenie do J95 -

: 25 maja 2018, 13:35
autor: kylon
No ma OME różne sprężyny. Faktycznie. Odkąd nie ma jasnej sytuacji gwarancyjnej przestałem się nimi interesować.

Re: Zawieszenie do J95 -

: 27 maja 2018, 11:54
autor: Loki
Jakiś czas temu również zastanawiałem się nad wymianą zawieszenia (temat "Lift"), OME vs Dobinsons. W końcu padło na Ironmana 2", jako rozwiązanie budżetowe, bo zakres prac jaki mnie dopadł na początku tego roku przekroczył moje najśmielsze oczekiwania :( Zaczęło się od urwanego mocowania amora w tylnym moście, czyli regeneracja obudowy mostu + wymiana zarówno amorów i sprężyn tył + przód, aż po kompletną wymianę tulei na polibusze, na pełnej konserwacji (właściwie renowacji) podwozia kończąc. Nie ukrywam, że mimo kompleksowego podejścia do tematu, jeżdżę z małą duszą na ramieniu, bo naczytałem się tutaj o Ironmanie różnych rzeczy, nie mówiąc już o poliuretanach z Olkusza (niestety nie Whiteline'y :D ). Natomiast minęły 2 miesiące od roboty i na razie zero problemów, choć okazji do testów w terenie za dużo nie było. Zawieszenie nie jest przesadnie twarde (w porównaniu do ori oraz mocno zmęczonego Dobinsona, którego miałem wcześniej), po asfalcie jeździ się pewnie, lift nie daje o sobie znać, auto stoi równiutko. W terenie jeszcze zweryfikuję czy nie łamie kręgosłupa na dłuższej trasie. Polibuszem na razie też nie jestem rozczarowany, auto nie pływa. Zobaczymy jak będzie za rok :wink:

A no i z racji nikłego doświadczenia i wiedzy, zwłaszcza przy takim zakresie robót, polegałem na zdaniu (chyba znanych tu) panów z Rybarzowic, którzy zaopiekowali się Tosią i wykonali całość prac. Na początku kombinowałem z OME, ale przekonali mnie do kompletu Ironmana, bo wkładają go do niemal każdego samochodu. Stwierdziłem, że w końcu właściwy montaż i regulacja to druga połowa sukcesu.

Gdyby kogoś interesowały numery Ironmana:
- 12661GR - amor tył
- 12691GR - amor przód
- TOY039B - sprężyna tył
- TOY038C - sprężyna przód

Charakterystyka: KDJ95, z przodu Dragon Winch DWH 12000 HD (ok. 47kg) + płyta (ok. 10kg). Brak (także w planach) stalowych zderzaków. Tył - ok. 50kg szpeju na codzień. Na dachu bagażnik stalowy.

Re: Zawieszenie do J95 -

: 28 maja 2018, 16:41
autor: satyrbb
Witam

Dziękuję bardzo za pomocne opisy wszystkim. Nie wiedziałem o takich różnicach. Czyli jest opcja, że np mam odwrotnie sprężyny założone. Ok ale co z ogólną wysokością
bo cały tył jest niżej od przodu.

Co do Iron Mana - też się nad taką wymianą zastanawiam ale też jestem przestraszony opiniami.
Z Olkuszem mam doświadczenie ale w rajdówce - brak problemów.

Waldek_bb czy Ty jesteś z Bielska-białej ???

Re: Zawieszenie do J95 -

: 28 maja 2018, 17:02
autor: kylon
Jeśli tył jest niżej od przodu to masz źle dobrane któreś ze sprężyn. Zakładam że przednie.

Re: Zawieszenie do J95 -

: 28 maja 2018, 17:42
autor: Zibi
Czytają wypowiedzi autora raczej tył jest za słaby. Tu potrzeba zmiany spręzyny tylnej dobrane pod konkretne obciążenie na oś.

Re: Zawieszenie do J95 -

: 29 maja 2018, 07:57
autor: satyrbb
Biorę i to pod uwagę. Ale nie wiem co założyć.