Zawieszenie do J95 -

Moderator: luk4s7

satyrbb
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2018, 22:46

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: satyrbb »

Witam fajny temat i chciałbym się podpiąć. Jestem zupełnie nowy i zielony w temacie ale kupiłem 95 w lutym na lifcie 2" OME.
Pewnego dnia zaobserwowałem, że auto jest krzywe na jedną stronę oraz siedzi niżej z tyłu. Pokazuje to również poziomica w kabinie.
Pojechałem do Rumunii gdzie jeszcze po drodze urwał się amor prawy tył. Urwałem go chyba wcześniej ale teraz wypadł z gniazda.
I zacząłem się zawieszeniu baczniej przyglądać. Aktualnie zastanawiam się czy coś z nim robić - amor wrócił na swoje miejsce z dospawaną szpilką. Ale... Auto jest potwornie miękkie a jak go dociążyłem to dupa siedziała mocno. Nie mam pomysłu co z tym dalej robić.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: waldek_BB »

nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: kylon »

waldek_BB pisze:nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?
Nie do J9 ;-)

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: Zibi »

kylon pisze:
waldek_BB pisze:nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?
Nie do J9 ;-)
Oczywiście, że do J90 maja różna długość. Tylne.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: waldek_BB »

tak pytam o tylne i konkretnie do J95

takie dane się pokazują:
NR KATALOGOWY: 2890
Dane techniczne:
Średnica drutu: 14,5 mm
Wysokość lewej sprężyny: 440 mm
Wysokość prawej sprężyny: 430 mm
Ilość zwojów: 9.7
Masa jednej sprężyny: 5.0 kg
Współczynnik ugięcia: 33 N/mm

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: Zibi »

No dokładnie. I teraz z tylnymi spręzynami są dwie zasady - ogólna zasada mówi, ze daje się wyższą po stronie kierowcy. Ale druga zasada mówi, ze daje się wyższą po stronie koła zapasowego. W australii akurat to jest ta sama strona ( choc może sa jakieś wyjątki).

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: CHX_Runner »

Może poduszki AirLift by pomogły?
Mam takie w swoim autku i udało mi się zlikwidować ten nieszczęsny przechył na lewą stronę.
Ale faktem jest, że przechył był minimalny, a ja mam trochę "Monkowe" podejście do pewnych spraw.
Ale AirLift również utwardza zawieszenie.
W załączniku masz pogląd jak to wyglądało u mnie podczas montażu.

Pozdro,
Marek
Załączniki
20151008_140146_FB.jpg
Tak to wyglądało u mnie podczas montażu
(147,91 KiB) Pobrany 36 razy

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: Heniu »

W tym modelu auta na tyle dobrze sprawują się sprężyny w wersji progresywnej, nie wiem jak OME i inne firmy ale Dobinsons takie ma:)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: kylon »

No ma OME różne sprężyny. Faktycznie. Odkąd nie ma jasnej sytuacji gwarancyjnej przestałem się nimi interesować.

Awatar użytkownika
Loki
Posty: 10
Rejestracja: 03 sty 2018, 21:52
Auto: KDJ95
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: Loki »

Jakiś czas temu również zastanawiałem się nad wymianą zawieszenia (temat "Lift"), OME vs Dobinsons. W końcu padło na Ironmana 2", jako rozwiązanie budżetowe, bo zakres prac jaki mnie dopadł na początku tego roku przekroczył moje najśmielsze oczekiwania :( Zaczęło się od urwanego mocowania amora w tylnym moście, czyli regeneracja obudowy mostu + wymiana zarówno amorów i sprężyn tył + przód, aż po kompletną wymianę tulei na polibusze, na pełnej konserwacji (właściwie renowacji) podwozia kończąc. Nie ukrywam, że mimo kompleksowego podejścia do tematu, jeżdżę z małą duszą na ramieniu, bo naczytałem się tutaj o Ironmanie różnych rzeczy, nie mówiąc już o poliuretanach z Olkusza (niestety nie Whiteline'y :D ). Natomiast minęły 2 miesiące od roboty i na razie zero problemów, choć okazji do testów w terenie za dużo nie było. Zawieszenie nie jest przesadnie twarde (w porównaniu do ori oraz mocno zmęczonego Dobinsona, którego miałem wcześniej), po asfalcie jeździ się pewnie, lift nie daje o sobie znać, auto stoi równiutko. W terenie jeszcze zweryfikuję czy nie łamie kręgosłupa na dłuższej trasie. Polibuszem na razie też nie jestem rozczarowany, auto nie pływa. Zobaczymy jak będzie za rok :wink:

A no i z racji nikłego doświadczenia i wiedzy, zwłaszcza przy takim zakresie robót, polegałem na zdaniu (chyba znanych tu) panów z Rybarzowic, którzy zaopiekowali się Tosią i wykonali całość prac. Na początku kombinowałem z OME, ale przekonali mnie do kompletu Ironmana, bo wkładają go do niemal każdego samochodu. Stwierdziłem, że w końcu właściwy montaż i regulacja to druga połowa sukcesu.

Gdyby kogoś interesowały numery Ironmana:
- 12661GR - amor tył
- 12691GR - amor przód
- TOY039B - sprężyna tył
- TOY038C - sprężyna przód

Charakterystyka: KDJ95, z przodu Dragon Winch DWH 12000 HD (ok. 47kg) + płyta (ok. 10kg). Brak (także w planach) stalowych zderzaków. Tył - ok. 50kg szpeju na codzień. Na dachu bagażnik stalowy.

satyrbb
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2018, 22:46

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: satyrbb »

Witam

Dziękuję bardzo za pomocne opisy wszystkim. Nie wiedziałem o takich różnicach. Czyli jest opcja, że np mam odwrotnie sprężyny założone. Ok ale co z ogólną wysokością
bo cały tył jest niżej od przodu.

Co do Iron Mana - też się nad taką wymianą zastanawiam ale też jestem przestraszony opiniami.
Z Olkuszem mam doświadczenie ale w rajdówce - brak problemów.

Waldek_bb czy Ty jesteś z Bielska-białej ???

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: kylon »

Jeśli tył jest niżej od przodu to masz źle dobrane któreś ze sprężyn. Zakładam że przednie.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: Zibi »

Czytają wypowiedzi autora raczej tył jest za słaby. Tu potrzeba zmiany spręzyny tylnej dobrane pod konkretne obciążenie na oś.

satyrbb
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2018, 22:46

Re: Zawieszenie do J95 -

Post autor: satyrbb »

Biorę i to pod uwagę. Ale nie wiem co założyć.

ODPOWIEDZ