Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 4:42
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 23 maja 2018, 23:15 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Witam fajny temat i chciałbym się podpiąć. Jestem zupełnie nowy i zielony w temacie ale kupiłem 95 w lutym na lifcie 2" OME.
Pewnego dnia zaobserwowałem, że auto jest krzywe na jedną stronę oraz siedzi niżej z tyłu. Pokazuje to również poziomica w kabinie.
Pojechałem do Rumunii gdzie jeszcze po drodze urwał się amor prawy tył. Urwałem go chyba wcześniej ale teraz wypadł z gniazda.
I zacząłem się zawieszeniu baczniej przyglądać. Aktualnie zastanawiam się czy coś z nim robić - amor wrócił na swoje miejsce z dospawaną szpilką. Ale... Auto jest potwornie miękkie a jak go dociążyłem to dupa siedziała mocno. Nie mam pomysłu co z tym dalej robić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 8:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 398
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 9:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
waldek_BB pisze:
nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?


Nie do J9 ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 9:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 386
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
kylon pisze:
waldek_BB pisze:
nie mogę znaleźć a pamiętam że ktoś to tłumaczył :(

dlaczego sprężyny ome mają różną długość?


Nie do J9 ;-)


Oczywiście, że do J90 maja różna długość. Tylne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 9:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 398
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
tak pytam o tylne i konkretnie do J95

takie dane się pokazują:
NR KATALOGOWY: 2890
Dane techniczne:
Średnica drutu: 14,5 mm
Wysokość lewej sprężyny: 440 mm
Wysokość prawej sprężyny: 430 mm
Ilość zwojów: 9.7
Masa jednej sprężyny: 5.0 kg
Współczynnik ugięcia: 33 N/mm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 9:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 386
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
No dokładnie. I teraz z tylnymi spręzynami są dwie zasady - ogólna zasada mówi, ze daje się wyższą po stronie kierowcy. Ale druga zasada mówi, ze daje się wyższą po stronie koła zapasowego. W australii akurat to jest ta sama strona ( choc może sa jakieś wyjątki).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 10:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2013, 23:28
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Może poduszki AirLift by pomogły?
Mam takie w swoim autku i udało mi się zlikwidować ten nieszczęsny przechył na lewą stronę.
Ale faktem jest, że przechył był minimalny, a ja mam trochę "Monkowe" podejście do pewnych spraw.
Ale AirLift również utwardza zawieszenie.
W załączniku masz pogląd jak to wyglądało u mnie podczas montażu.

Pozdro,
Marek


Załączniki:
Komentarz: Tak to wyglądało u mnie podczas montażu
20151008_140146_FB.jpg [147.92 KiB]
Pobrany 35 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 11:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Posty: 1025
Lokalizacja: Kielce
Auto: LJ70 '86
W tym modelu auta na tyle dobrze sprawują się sprężyny w wersji progresywnej, nie wiem jak OME i inne firmy ale Dobinsons takie ma:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 13:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No ma OME różne sprężyny. Faktycznie. Odkąd nie ma jasnej sytuacji gwarancyjnej przestałem się nimi interesować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2018, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2018, 22:52
Posty: 4
Lokalizacja: Skoczów / Wawa
Auto: KDJ95
Jakiś czas temu również zastanawiałem się nad wymianą zawieszenia (temat "Lift"), OME vs Dobinsons. W końcu padło na Ironmana 2", jako rozwiązanie budżetowe, bo zakres prac jaki mnie dopadł na początku tego roku przekroczył moje najśmielsze oczekiwania :( Zaczęło się od urwanego mocowania amora w tylnym moście, czyli regeneracja obudowy mostu + wymiana zarówno amorów i sprężyn tył + przód, aż po kompletną wymianę tulei na polibusze, na pełnej konserwacji (właściwie renowacji) podwozia kończąc. Nie ukrywam, że mimo kompleksowego podejścia do tematu, jeżdżę z małą duszą na ramieniu, bo naczytałem się tutaj o Ironmanie różnych rzeczy, nie mówiąc już o poliuretanach z Olkusza (niestety nie Whiteline'y :D ). Natomiast minęły 2 miesiące od roboty i na razie zero problemów, choć okazji do testów w terenie za dużo nie było. Zawieszenie nie jest przesadnie twarde (w porównaniu do ori oraz mocno zmęczonego Dobinsona, którego miałem wcześniej), po asfalcie jeździ się pewnie, lift nie daje o sobie znać, auto stoi równiutko. W terenie jeszcze zweryfikuję czy nie łamie kręgosłupa na dłuższej trasie. Polibuszem na razie też nie jestem rozczarowany, auto nie pływa. Zobaczymy jak będzie za rok :wink:

A no i z racji nikłego doświadczenia i wiedzy, zwłaszcza przy takim zakresie robót, polegałem na zdaniu (chyba znanych tu) panów z Rybarzowic, którzy zaopiekowali się Tosią i wykonali całość prac. Na początku kombinowałem z OME, ale przekonali mnie do kompletu Ironmana, bo wkładają go do niemal każdego samochodu. Stwierdziłem, że w końcu właściwy montaż i regulacja to druga połowa sukcesu.

Gdyby kogoś interesowały numery Ironmana:
- 12661GR - amor tył
- 12691GR - amor przód
- TOY039B - sprężyna tył
- TOY038C - sprężyna przód

Charakterystyka: KDJ95, z przodu Dragon Winch DWH 12000 HD (ok. 47kg) + płyta (ok. 10kg). Brak (także w planach) stalowych zderzaków. Tył - ok. 50kg szpeju na codzień. Na dachu bagażnik stalowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2018, 16:41 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Witam

Dziękuję bardzo za pomocne opisy wszystkim. Nie wiedziałem o takich różnicach. Czyli jest opcja, że np mam odwrotnie sprężyny założone. Ok ale co z ogólną wysokością
bo cały tył jest niżej od przodu.

Co do Iron Mana - też się nad taką wymianą zastanawiam ale też jestem przestraszony opiniami.
Z Olkuszem mam doświadczenie ale w rajdówce - brak problemów.

Waldek_bb czy Ty jesteś z Bielska-białej ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2018, 17:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15121
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jeśli tył jest niżej od przodu to masz źle dobrane któreś ze sprężyn. Zakładam że przednie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2018, 17:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 386
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Czytają wypowiedzi autora raczej tył jest za słaby. Tu potrzeba zmiany spręzyny tylnej dobrane pod konkretne obciążenie na oś.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2018, 7:57 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
Biorę i to pod uwagę. Ale nie wiem co założyć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group