Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 15 gru 2018, 2:00
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 maja 2018, 14:30 
Offline

Rejestracja: 08 mar 2018, 0:59
Posty: 3
Przewertowałem wiele tematów na ten temat i mam troche mętlik w głowie
Mam pełna swiadomośc, że lift "niszczy" sworznie i przekładnię kierowniczą.

Uzytkuje auto z zabudowa bagażnika i bagaznikiem dachowym + troche gratów w środku, więc przydałby sie tył na +70-100kg, natomiast z przodu obcierają mi opony BFG AT 265/75/16 i to jest glowny klopot.

Auto jeździ na poludniu Europy 90% asfalt 10% kamieniste i szutrowe szlaki, bez topienia w blocie itp.
Wydaje sie ze prześwit, który mam jest w zupelności wystarczający, ale wkurzają mnie obcierające o zderzak opony i z dodatkowym ociązeniem przysiadł mi trochę tył.

Pytania do Was są takie:
1. Na co zmienic oryginalny zawias?
2. Moze minimalny lift przodu? 1 cał
3. Czy zderzak stalowy rozwiązuje problem ocierania kół 265/75r16 przy zawieszenieu bez liftu?
4. Jakie elemnety warto wymienic przy wymianie amortyzatorów i sprężyn, moze jakieś elastomery włożyc?

z góry dzieki za Wasze sugestie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2018, 14:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2082
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Mateusz, zgodnie z rozmową sugeruję Terrain Tamer'a. Mam na aucie komplet amortyzatory i sprężyny bez liftu (szczegóły w linku poniżej). Po zmianie nie tylko auto zaczęło się prowadzić świetnie ale i tył już nie przysiada po załadowaniu. Na komforcie nie ucierpiało zupełnie nic!
Dla większych kół, czyli takie jak masz, lift rozwiąże problem ocierania i dobijania tyłu.

Sugeruję:

Sprężyny:
Przód: TTCS-1405 (+40mm, +50kg)
Tył: TTCS-15-7 (+40mm, +100kg)

Amortyzatory:
Przód: TGSP90F
Tył: TGSP90R

Zajrzyj tutaj po szczegóły https://terraintamer.com/images/pdf/Sus ... /SK002.pdf

Co do przekładni i sworzni - na przekładnie nie wpływa. Na sworznie wpływa wtedy kiedy zawias z przodu stoi, sworznie wybite lub ch...owe oraz kiedy zawias jest za twardy. Ten od Terrain Tamer'a jest komfortowy więc nie będzie katował budy ani reszty zawieszenia. No ale wiadomo że pozostałe elementy zawieszenia muszą też być zdrowe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2018, 17:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 413
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Jeżeli masz auto z zabudową czyli auto typowo wyprawowe to na tył nie +70-100 ale +200 kg i to jest absolutne minimum. Nic nie kombinuj tylko zakładaj 2 calowy lift lovells/profender z regulowanymi amortyzatorami na przód.

amortyzatory: https://www.escape4x4.pl/pl/c/J9/1689

spręzyny: przód jeśli nie masz wyciągarki i stalowego zderzaka to medium https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... -TFR72/251
na tył musisz dac HD, bo jak załadujesz auto na wyprawę to będziesz pływac po drodze. https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... RR73HD/254

Za 2360 zł masz markowy lift z długoletnią gwarancją. Przód możesz regulować twardosć/wysokość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2018, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1217
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
U siebie mam z tyłu +150kg, przód +50kg, zabudowę bagażnika z szufladami (dość lekką). Jak jeżdżę na pusto to pasażerom z tyłu niemal plomby wypadają jest bardzo twardo. Dopiero jak załaduję się na dłuższy wyjazd (żarcie, woda ubrania, box dachowy) to jest w miarę komfortowo, ale auto nadal jest dość sztywne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2018, 21:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 413
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Coś za coś. Albo wyprawa albo jazda miejska. Ja mam tył na +600 kg i idzie wytrzymać, trzeba po prostu w ruchu miejskim jeżdzić z pełnym bakiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 9:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 408
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
Rolkos, a z jakiej firmy mas zawias?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 9:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1217
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Sprężyny TT, amortyzatory Ironman. Zastanawiam się czy jakby wymienić amortyzatory na TT to by było lepiej (mięcej). Jakbym wiedział że opcja z regulacja naprawdę robi różnicy to chyba bym poszedł w tą stronę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 9:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 408
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
ciekaw jestem strasznie wpływu różnych firmowo podzespołów a całych pakietów - czy właśnie jedna firma jak u Łukasza rozwiązuje problem i jest wszystko komfortowo,

czy a nie chciałeś amorów TT świadomie czy cenowo?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 9:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15288
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Z tego co pamiętam to coś ratowałem sprężynami bo był cały zestaw Ironmana ale już nie pamiętam. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka. Albo zawieszenie komfortowe na ulicę albo na wyprawę.


Ostatnio zmieniony 22 maja 2018, 9:52 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 9:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 413
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Przecież to jest bzdura z tą jedną marką spręzyn i amorów. Jesli jest firma, która robi spręzyny to nie produkuje amorów tylko je branduje od innych firm. Między bajki mozna wsadzić marketingowy bełkot, że to jest ze sobą parowane, mierzone itd. Ironman w ciagu ostatnich 2 lat zmienił 3 razy producenta amorów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 9:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15288
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ale chyba przyznasz że są amortyzatory o różnych specyfikacjach do jednego modelu samochodu.
Jak z wyciągarkami. Z zewnątrz takie same a w środku uszczelniacz za 5 lub 10 centów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 10:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1217
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Cena w czasie gdy kupowałem była podobna. Posłuchałem mechanika który mi to montował, dodatkowo gonił mnie czas ( 2 dni przed wyjazdem okazało się że mam wywalone polibusze w amorkach z przodu). Teraz brałbym komplet, prawdopodobnie TT. Muszę odkręcić z tyłu amorki i zobaczę czy będzie to lepiej chodziło (na postoju) jeśli tak to może dokupię amortyzatory (może warto szarpnąć się na regulowane).
Chociaż powiem żę same amortyzatory mimo opinii nadal się trzymają i nie widzę żeby coś złego z nimi się działo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 413
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
kylon pisze:
Ale chyba przyznasz że są amortyzatory o różnych specyfikacjach do jednego modelu samochodu.
Jak z wyciągarkami. Z zewnątrz takie same a w środku uszczelniacz za 5 lub 10 centów.


ale oczywiście, przeciez to co napisałem tego nie wyklucza. Amor dobiera się jesli jest taka potrzeba do obciążenia i stylu jazdy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 11:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 408
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
Zibi pisze:
Jesli jest firma, która robi sprężyny to nie produkuje amorów tylko je branduje od innych firm

to kto u kogo robi? czy to tajemnica ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2018, 11:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 413
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
tajemnic handlowych nie będę zdradzał :) zwłaszcza, że nie jest trak, że całość ( wszystkie modele) produkowane są u jednego producenta bo np. kolumna to już inna technologia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group