Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Moderator: luk4s7

Walentinas
Posty: 33
Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
Auto: KZJ95L

Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Walentinas »

Witam wszystkich.
Właśnie czeka mnie wymina obudowy mostu tylnego = rdza przeżarła most w miejscu mocowania amortyzatorów i podstaw sprężyn na tyle, że przy piaskowaniu powstały przecieki. Obudowa zakupiona, blokada mechanizmu zakupiona, teraz czekam aż dotrą do mnie i zacznę robotę. I w tej sprawie zwracam się do bardziej doświadczonych, czy opróćz standartowego montażu blokady napotkają mnie inne kruczki związane z wymianą mostu? Czy inne regulacje, które odnoszą się do każdej obudowy mostu, dam radę wyregulować przy pomocy czujnika zegarowego? Czy muszę sie zaopatrzyć w jakieś podkładki dystansowe? Każde uwagi i wskazówki będą mile widziane. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli nic nie było grzebane z przekładnią (lub nie ma odgłosów pracy świadczących o niewłaściwym zazębieniu) - to nie. Zapodajesz ARB, i regulujesz jedynie luz międzyzębny plus napięcie wstępne łożysk kosza. To jest regulacja śrubowa, więc się po prostu kręci, zabezpiecza i wszystko ma grać.

Chyba że ślad zazębienia jednak nie wyjdzie - wtedy trzeba zmienić podkładki pod łożyskiem na wałku ataku. Lub wymienić przekładnię - bo nie zawsze da się używkę poprawnie ustawić (długo pracująca w niewłaściwym ustawieniu dociera się do tego niewłaściwego ustawienia. Taka przekładnia daje się potem ustawić jedynie w jednym kierunku - cicho do przodu lub do tyły, ale tylko w jednym z tych kierunków).

Walentinas
Posty: 33
Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
Auto: KZJ95L

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Walentinas »

Dziękuję. Na ciebie zawsze można liczyć. Pozdrawiam. :D

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: kylon »

Pochwę warto sobie dodatkowo pomalować aby służyła na wieki. Oryginalny lakier jest raczej wątpliwy. Jako że już i tak zakres prac jest zaawansowany to sprawdziłbym również łożyska ataku i pomalował obudowę samej główki. Przy montażu samej blokady warto szczególnie zwrócić uwagę na ułożenie miedzianego przewodu od załączania blokady. Jeśli będzie prężył oringi będą napięte i blokada może przepuszczać. Musi on być tak ułożony aby przy wkładaniu dość ciężkiej główki nie przygiął się o rant lub obudowę mostu. My mamy taką specjalną pompkę ręczną do testowania układu przed włożeniem do mostu.
Tuleje wahaczy warto dokręcać jak samochód stoi już na ziemi czyli albo w kanale albo na podnośniku najazdowym.
Przewód od blokady najlepiej puścić po przewodzie hamulcowym łączącym most z ramą.
Ot tyle.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Rokfor32 »

W przypadku odnawiania lakierniczego pochwy mostu, dla J9 warto zrobić małą poprawkę fabryki. Czyli powiększyć otwory odpływowe z mocowań górnych wahaczy, i mocowania panharda (w części od dołu mostu).

Fabryka przewidziała tam otworki około 10 mm - sa za małe, i szybko się zatykają, co skutkuje zaleganiem syfu we wnętrzu tych uchwytów. Warto te otwory powiększyć, tak do 20mm, żeby mogło się to samo oczyszczać, np. w deeszczu.

Można też doszczelnić te dolne wzmocnienia, w pobliżu środka mostu. Takie nakładki, przyspawane nie wiadomo dlaczemu jedynie w części poziomej - można to, po wypiaskowaniu i polakierowaniu doszczelnić klejem poliuretanowym.

Generalnie, warto o most tylny zadbać, bo używki niezgnite sa już coraz trudniejsze do znalezienia.

Walentinas
Posty: 33
Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
Auto: KZJ95L

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Walentinas »

Dziękuje za wskazówki. Most ulepszę wg wskazan Rokfora, zresztą moj stary most próbowałem zreanimować i wzmocnić sam. Dużo drutu przetopiłem i sporo blachy wspawałem, żeby w koncu stwierdzić, że most pogięło od spawania i sumienie nie pozwoliło mi tak sprawę zostawić. Tutaj wklejam link do dysku google z paroma zdjęciami robót w początkowej fazie. https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Resztę zapodam w wątku o walce z korozją.

Pozdrawiam.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Rolin »

To ja mam jeszcze pytanie odnośnie poprawiania fabryki. Czy warto w J9 wzmocnić któreś z mocowań lub innych elementów mostu ? Dospawac dodatkowe blachy lub wzmocnić newralgiczne miejsca jeśli takowe istnieją?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli wszystko jest zdrowe (czyli mocowania mają zbliżoną do oryginału grubość blach) - to nie ma potrzeby.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Rolin »

A co w przypadku kiedy już część materiału się utleniło? Starczy dospawać jakieś dodatkowe nakładki? No i pytanie najważniejsze, czy znana jest grubosc oryginalnych mocowań?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: kylon »

Raczej w takim przypadku należy wymienić pochwę. Po wypiaskowaniu wyjdzie Ci jakie tak na prawdę jest tam sito.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Rokfor32 »

Nie żadne "nakładki". Trzeba wspawać nowe (dorobione na wzór starych) mocowania, albo jak Kylon napisał: szukac innej pochwy w dobrym stanie.

Ze spawaniem trzeba uważać, żeby pochwy nie pogiąć.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Rolin »

Dzięki koledzy za rady, wszystko wyjdzie po wyczyszczeniu. Mam nadzieję, że ie będzie lipy bo znaleźć most w dobrym stanie nie jest łatwo.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: luk4s7 »

Że tak podsumuje wszelkie rady:
Lifting zużytej pochwy nie ma sensu. Jak pochwa niedomaga to szukać nowej pochwy. Niestety nie jest łatwo o taką co to będzie robiła.
Powiedzmy sobie wprost - im starsza pochwa tym więcej trzeba wysiłku, a i efekt zwykle niezadowalający

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: Mirekk »

Łukaszu, czy ty nadal piszesz o samochodzie?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.

Post autor: luk4s7 »

Mirekk pisze:Łukaszu, czy ty nadal piszesz o samochodzie?
W głównej mierze! :mrgreen:

ODPOWIEDZ