Sprzęgło LC95 3.0 TD

Moderator: luk4s7

mawo
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2012, 19:40
Auto: KZJ90
Kontakt:

Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: mawo »

Witam,

Szukam nowego sprzęgła do Land Cruiser JKZJ95 z silnikiem 1KZ-TE 3.0 TD 125 KM 2000r. Zmówiłem firmy VALEO zgodnie z VINem ale jest inne niż umieszczone na zdjęciach. Głównie chodzi o docisk który wystaje poza obudowę, a w VALEO jest równe z obudową i w tym momencie jest z krótki docisk tarczy. Zamontowane pierwotnie było firmy AISIN.
Załączniki
DSC_0210g.JPG
(177,69 KiB) Pobrany 40 razy
DSC_0211g.JPG
(177,08 KiB) Pobrany 40 razy
DSC_0214xg.jpg
(157,07 KiB) Pobrany 40 razy

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: luk4s7 »

To kup Aisin i po problemie. Albo oryginał. Też raczej będzie pasować

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: kylon »

Valeo to nie najlepszy wybór. Inny wymiar na sprężynach może być wynikiem ich zużycia.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Mirekk »

Wracam z wakacji i wszystko wskazuje, ze przyszedł kres sprzęgła.
Czy ktoś ze zorientowanych byłby tak miły i potwierdził mi, czy jeśli zamówię to sprzegło, to będzie pasowało?

https://intercars.pl/produkty/226307-ze ... in-kt-181d

Niestety, sprzegło wymieniane na bardziej zaufanych stronach, ogólnie jest już niedostępne pod podanymi numerami katalogowymi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Rokfor32 »

Ze sprzęgłem do J9 trzeba uważać, szczególnie w aftermarkecie - jest burdel w krosowaniu numerów.

A tak się składa - że ostatni rocznik modelu KZ ma zmienioną budowę sprzęgła - dociski przychodzą takie jak do d4d. (tak zbudowane, z wystającą stopką - ale ze słabszą siłą docisku niż te z d4d dla J9). Katalogowo, jak się pogrzebie, właściwe numery oem (ale dla samego docisku) krosują się z tymi opisywanymi dla hiluxów 2,5 120HP. (z intercoolerem ale bez VNT).

Dla modeli J9 do rocznika '00 przychodzi sprzęgło starego typu, takie samo jak dla J7.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Mirekk »

Rokfor32 pisze:Ze sprzęgłem do J9 trzeba uważać, szczególnie w aftermarkecie - jest burdel w krosowaniu numerów.

A tak się składa - że ostatni rocznik modelu KZ ma zmienioną budowę sprzęgła - dociski przychodzą takie jak do d4d. (tak zbudowane, z wystającą stopką - ale ze słabszą siłą docisku niż te z d4d dla J9). Katalogowo, jak się pogrzebie, właściwe numery oem (ale dla samego docisku) krosują się z tymi opisywanymi dla hiluxów 2,5 120HP. (z intercoolerem ale bez VNT).

Dla modeli J9 do rocznika '00 przychodzi sprzęgło starego typu, takie samo jak dla J7.
Rokforu kochany, czyli jeśli to sprzegło ma wśród pojazdów pasujących wymienione również j7 i pisza, że do 2000, a ja mam auto z 97 to jest szansa, ze będzie pasowac?

Z racji, że ulubione serwisy Toyoty mają zapierdol i nie przyjmują od ręki takich jak ja, będzie mi to sprzegło musiał wymienić specjalista od Land Rovera i muszę mu trochę pomóc w zakupach. Stąd pytam, bo inaczej bym pojechał z tym do szpeniów. A i tak daleko nie mogę jechac, bo mi na trójce się tak ślizga, ze mam efekt jak przy zmianie biegów w automacie.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Heniu »

Średnica tarczy 260 mm .

Pomyśl nad zestawem ze wzmocnionym dociskiem z Xtreme Outback, w tym przypadku +40% , koszt o parę stówek większy ale jak nie rozstajesz się z autem w najbliższym czasie to polecam i jest dostępne.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Rokfor32 »

265 tak dokładnie - wszystkie 1KZ tyle mają, i część 1i 2KD.

Wczesne 1KD z j9 mają tez 265, i silniejszy docisk. Młodsze 1KD z j12 mają powiększone sprzęgło - ale w całości, na 275. Inny docisk, ale i większe koło zamachowe - na tyle, że jest tez większa obudowa sprzęgła. Inne też jest łożysko oporowe.

Ale - jest jedna fajna konfiguracja - to sprzęgło z hila z silnikiem 2KD, w wersji 144 kuce. Tam jest zapakowana tarcza 275, ale do koła zamachowego starego typu, w sensie takiego, jak do tarcz 265. Koło jest deczko bardziej podtoczone na tarczę, i docisk inaczej skonstruowany - ale całość da się zapodać do starego dzwonu (czyli również do J7) - wraz z kołem zamachowym z takowego hila.

Pisze o tym, bo wzmocnienie sprzęgła poprzez zwiększenie siły docisku to niezupełnie to samo - co wzmocnienie poprzez powiększenie powierzchni tarcia. Inne naciski jednostkowe, i inny rozkład ciepła.

Ja mam w swoim zapodane sprzęgło z J12, czyli 275, na docisku z J12, ale tarcza okuta miękką kewlarową okładziną - i powiem szczerze - jest to już ciut przesada. Taki set na zimno już ma tendencję do szarpania napędem jak spiek - przenosi moment zbyt radykalnie. Po rozgrzaniu się to uspokaja. Z drugiej strony - nie ma opcji przypalania sprzęgła - testowałem to w głębokim piachu i na pełnej pycie - mój silnik wtedy oddaje z 500 Nm - i to sprzęgło znosi to bez zająknięcia. :wink:

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Rolin »

Matko kochana...jak dobrze, że rokfor nie każe płacić za te wszystkie informacje :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: kylon »

No no i nie należy zapomnieć znowu o rzeźbie typu co jak ktoś kiedyś będzie chciał wymienić sprzęgło a sprzedający nie przekaże infa o tarczy od Golfa? Sprzęgła założonego raz dobrze nie wymienia się co kilka miesięcy chyba że operator pedałów nie ogarnia to nic to nie pomoże. Już raz Mirek walczył z rzeźbami w swoim aucie a tu inne masy koła zamachowego zmiany w przyspieszaniu itp.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Rokfor32 »

Nie, to marginalne sprawy - mowa przecież o bliźniaczych jednostkach, czy nawet takich samych. Ino różne lata produkcji - albo aplikacja w innym nadwoziu.

Do oryginału najlepiej montować oryginał. Problem się (czasem) pojawia jak się ktoś chce zabawić w podniesienie mocy, i seryjne sprzęgło nie styka - albo auto ma służyć do ciężkiego orania, i również seryjne sprzęgło nie styka.

Albo fabryka popaprała temat - tak się zdarzyło w hilach produkowanych w Afryce Południowej - montowali tam do silników 2KD sprzęgło Lucasa - tak obliczone, że śmierdzieć potrafiło przy jeździe pod górkę, normalnie po asfalcie :wink:

Jest też różnica (i to bardzo spora) w budowie tarczy - i to już ma pewne znaczenie. Aftermarket w klekotach dosyć szybko ulega "roztrzepaniu" - Aisin inny niż na pierwszy montaż zresztą też. Z racji że czasem obijam tarcze okładzinami kewlarowymi - to jak się mi trafia zdrowy rdzeń, to sobie zachowuje. Stąd mam taki mały "przegląd" różnych typów.

Niestety nie bardzo mam info skąd dokładnie który typ - ale chyba warto to sfocić i zapodać na forum z krótkim opisem.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD

Post autor: Mirekk »

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Rokfor jak zwykle rozszerzył zagadnienie o kilka ciekawych informacji. Ja jestem za nie wdzięczny, bo lubię wiedzieć różne rzeczy. Ale, sprzęgło zamówię w oryginalnym zestawie Aisin AISKT-181D. Jest tam docisk CTX-104 którego numer OEM krosuje się z Toyotowym 31210-60170. Więc jest nadzieja, że będzie banglać.
Na razie, niestety ten samochód już za duzo mnie kosztował, a zaniedbań jest w nim nadal bardzo dużo do ogarnięcia więc sprzęgło będzie w szeroko pojętym "OEM oryginale", z czysto finansowych powodów. Ale, jak kiedyś będę chciał zaszaleć to kupię sobie sprzęgło polecane przez Henia. :) Z moim stylem jazdy, to pewnie i to "słabsze" sprzęgło wytrzyma co najmniej 200 tys. km
kylon pisze:Już raz Mirek walczył z rzeźbami w swoim aucie
A, bo tam raz :) I nadal walczę... Jak ten dureń...

ODPOWIEDZ