Małe przeróbki Toyoty LC J90

Moderator: luk4s7

MaClay
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:05

Małe przeróbki Toyoty LC J90

Post autor: MaClay »

Witajcie, zbliżają sie urodzinki mojego taty i chce mu zafundować małe usportowienie naszej Tojotki :) Z tego względu że jestem jeszcze młodym kierowcą to nie wiem za bardzo co i jak w mechanice... co prawda ścigam sie naszą L90 już od 2,5 lat ale jeszcze odpowiedniej wiedzy mi brakuje :P

No wiec mam pytanie. Można zastosować Stożkowy filtr powietrza? Mam namyśli coś markowego a nie jakieś badziewie za 100zł. Czy w ogóle można je montować w 3,0TD ? Ostatnio kolega mnie natchnął mnie takim pomysłem ponieważ jak on zamontował w swoim aucie to chodzi prawie jak rasowe V6 :) Bardzo mi zależy na takim pomyśle ponieważ te 3.0 TD chodzą jak silnik w odrzutowcu... szumi a nie pomrukuje :( mam do wydania ok 600zł jak na dzisiejszy dzień... fajnie jak by brzmienie silnika się zmieniło bo teraz jak jest to mi się po prostu nie podoba :/ a przy okazji uszczęśliwił bym w jakiś sposób staruszka ^^ może ruszyć jeszcze koniec wydechu? Co o tym wszystkim myślicie? Uświadomcie mnie w jakiś sposób... no i nie krzyczcie że jestem kompletnym lajkiem :P Jeżdżę na legalu dopiero od roku (młody kierowca)

Pozdrawiam
Konrad

MaClay
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:05

Post autor: MaClay »

chętnie bym mu kupił snorkel ale tyle kasiory to ja nie mam a po za tym w aż takim ciężkim terenie to nie jeździmy... wiec nie ma sensu... a z tym Stożkiem to głównie chodzi o kosmetykę... bo wiesz... dużo nim jeżdżę po trasie ale i również po średnim terenie... trochę mnie zaczyna to auto nudzić i dlatego myślę o jakimś urozmaiceniu... nie chodzi mi w tym wypadku o wnętrze (lodówka itp.) tylko to co słyszę... nie za ciekawie chodzi ten Dieselek :P

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Filtr taki występuje do takiego silnika bo sam przez chwilkę takowy miałem (K&N). Faktycznie zasysanie jest lepsze ale w warunkach kurzowych nie wszystko zostaje na filtrze. Część pyłu niestety połyka silnik.

MaClay
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:05

Post autor: MaClay »

też słyszałem że przez to więcej syfu się pcha do silnika :/, a jak z brzmieniem czy też z osiągami?

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2007, 17:19
Kontakt:

Post autor: Japan »

kylon pisze:Filtr taki występuje do takiego silnika bo sam przez chwilkę takowy miałem (K&N). Faktycznie zasysanie jest lepsze ale w warunkach kurzowych nie wszystko zostaje na filtrze. Część pyłu niestety połyka silnik.
tak sie w temat podepne, bo sam mysle o zalozeniu (K&N). Bardzo czesto lokale wstawiaja ten wlasnie filtr do LC. Uzasadniajac to:
1. lepszym filtrowaniem (drobny pyl, czy tez kurz osiadajacy stanowi dodatkowa warstwe filtrujaca),
2. rzadszej wymianie,
3. zwiekszonej mocy o jakies 12 HP w przypadku silnika 4.0L.
4. twierdza, ze zupelnie bezoobslugowy itp. itd.

Woda powyzej 0.7m raczej rzadko wystepuje. Natomiast kurz, pyl i burze piaskowe to chleb powszedni tutaj wiec jakos silnikowi bym chcial pomoc w kwestii dostepu do swiezego powietrza... :wink:

Dlaczego zrezygnowales z modyfikacji filtra powietrza (org. vs K&N)? Czy czesto musiales go czyscic i nasaczac? Przereklamowana sprawa i kwestia lansu? Czy tez praktyczna modyfikacja w warunkach o duzym zapyleniu, a nie sprawdza sie np w klimacie umiarkowanym? Ew. lokale byli na prowizji w K&N i kit mi wciskali... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Kiedyś pracowałem w firmie co to sprzedawała graty do tuningu osobówek. Faktycznie po włożeniu filtra (wkładu) lepiej mu się oddychało ale przez to że filtr jest nasączony specjalnym olejem zbierał cały syf. W przypadku osobówek lub samochodów, które jeżdżą po czarnym jest to fajna sprawa. Ja musiałem praktycznie co dwa miesiace czyścić filtr. Robi się to bardzo prosto. Psikasz jednym specyfikiem. Myjesz potem pod ciepłą wodą a po wyschnięciu psikasz drugim specyfikiem. Filtry K&N, JR oraz Green Dragon to to samo. Róznice są w kolorze olejku zabezpieczającego.Lepszym rozwiązaniem jest montaż stożka ale w przypadku terenówki to porażka ze względu na panujacy syf w komorze silnika.

Awatar użytkownika
Japan
Posty: 32
Rejestracja: 24 wrz 2007, 17:19
Kontakt:

Post autor: Japan »

thx kylon na razie wiec zostawiam takie rozwiazanie jak fabryka dala i serwis co 5k km... :mrgreen:

MaClay
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:05

Post autor: MaClay »

Wiec tak, znalazłem sobie tego stożka:
http://moto.allegro.pl/item255504877_k_ ... _duzy.html
tylko teraz nie wiem czy spasuje do mojego LC. Obwód rury od filtra wynosi 230mm wiec nie wiem jakimi wartościami mam sie sugerować. ó

jeżeli ktoś coś wie to niech napisze. Mi sie wydaje ze ten stożek będzie za mały

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Post autor: LEX »

Nie pchaj się w stożki i musisz się pogodzić, że z diesla nie zrobisz benzyniaka. A co do dźwięku to rozejrzyj się po ulicach... Które samochody szumią? Te eleganckie, stylowe i drogie sportowe. A które pierdzą? No, na przykład golfy, fiaty uno, cieniasy, hondy syfik, skody itd... Myślę, że to nie ta liga dla nas.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Post autor: MaxLux »

LX450 pisze:Nie pchaj się w stożki i musisz się pogodzić, że z diesla nie zrobisz benzyniaka. A co do dźwięku to rozejrzyj się po ulicach... Które samochody szumią? Te eleganckie, stylowe i drogie sportowe. A które pierdzą? No, na przykład golfy, fiaty uno, cieniasy, hondy syfik, skody itd... Myślę, że to nie ta liga dla nas.
Hehehe - dobre !!

Ale na marginesie @Fuda ma w KZJ'cie 70 bardzo fajny wydech, ktory nie jest glosniejszy ale bardzo przyjemnie mruczy ...

ODPOWIEDZ