Problem z rozrządem 1KZ-TE

Moderator: luk4s7

raju
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2016, 13:05
Auto: KZJ90
Kontakt:

Problem z rozrządem 1KZ-TE

Post autor: raju »

Korzystając z wolnej soboty postanowiłem zabrać się za wymianę rozrządu w mojej toyocie. Jednak nie mogłem ruszyć rolki napinającej no i po ruszeniu okazało się że jakiś melepeta śrubę od rolki wkręcił na klej i wyszło mi wszystko z gwintem ;( Mam teraz pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy próbować regenerować oryginalny gwint zestawem naprawczym do gwintów czy może dorobić śrubę rolki z gwintem 12x1.5 zamiast 10x1.25?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Problem z rozrządem 1KZ-TE

Post autor: kylon »

Robiliśmy to kilka razy. Zestaw do naprawy gwintów załatwia sprawę bezproblemowo. Trzeba tylko zwrócić uwagę aby zrobić to osiowo. Rolka musi być idealnie równolegle do paska. Jak zrobisz krzywo to się zaprze o podkładkę i nie będzie pracować. Rolka musi moeć luz na pracę góra dół.

raju
Posty: 7
Rejestracja: 06 lis 2016, 13:05
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Problem z rozrządem 1KZ-TE

Post autor: raju »

Dla potomnych. Udało się załatwić sprawę za pomocą zestawu do naprawy gwintów typu helicoil. Potrzeba zestaw o rozmiarze 10x1.25. Jedyny minus to taki, że żeby ogarnąć wiercenie starego gwintu to najwygodniej wyjąć chłodnicę. Należy również użyć wiertarki z możliwością ustawienia wolnych obrotów. Robota plus minus 2,5 h.

ODPOWIEDZ