Strona 1 z 1

Wymiana tylnych amortyzatorów

: 08 gru 2017, 18:04
autor: Biker_lc_j9
Siemanko.
(w "szukajce" nie znalazłem)
Dzisiaj wrzuciłem na chwilę na podnośnik swoją 90 aby przeprowadzić rozeznanie w sprawie wymiany tylnych amortyzatorów.
Co mi się udało ustalić to fakt, że słabo z podejściem do górnej śruby.
Macie jakiś sposób na jej odkręcenie? Czy diaks w łapę i na przód?
Pozdrawiam.

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 08 gru 2017, 18:15
autor: kylon
Diaks.

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 08 gru 2017, 18:46
autor: Biker_lc_j9
Zrozumiałem przesłanie :lol: :lol: :lol:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 08 gru 2017, 21:11
autor: Rokfor32
Jest też opcja wycięcia okienek serwisowych w podłodze kabiny - wtedy też jest bardzo dobry dostęp ... :wink:

Brzmi może dziwacznie - ale zupełnie poważnie - jest to całkiem sensowna metoda (jeżeli przewiduje się opcję kolejnych wymian amorów). Oczywiście otwornicą, a nie otwieraczem do konserw, i z taką średnicą - do której idzie dopasować gumowe zaślepki.

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 08 gru 2017, 22:29
autor: kylon
To oczywiście w przypadku gdybyś chciał sprzedać na allegro stare, zużyte i zardzewiałe amortyzatory :mrgreen:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 09 gru 2017, 07:25
autor: Rokfor32
Niekoniecznie. To w przypadku gdy np. jest potrzeba ich wykręcenia w warunkach polowych, bez dostępu do kątówki czy palnika, o podnośniku nie mówiąc ... :wink:

A tak przy okazji - to nie wiem, czy mając J95 z planami na dłużej się bym nie zdecydował na zmiksowanie ramy z j12. Nie dla idei, oczywiście - ale już dosyć często pojawia się temat odbudowy ramy w J9, własnie w tylnej części, skutkiem zgnicia. No wiec - chyba bym zamiast rzeźbić metal celem przywrócenia stanu fabrycznego - zapodał tylny fragment z J12. (od wysokości drzwi tylnych do tyłu).

Taka operacja się by mogła okazać całkiem sensowna ekonomicznie (ramy z J12 są tanie i jest ich sporo), i technicznie (uchwyty do kabiny łatwo dopasować, a takie zespolenie ramy to w sumie mniej roboty, niż odtwarzanie zgnilizny). A w bonusie - sensowny dostęp do amorów tylnych ... :wink:

Oczywista - łatwiej kupić po prostu J12 - ale takich nadgryzionych J9 - cóż - trochę szkoda.

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 09 gru 2017, 13:22
autor: kylon
Ale nadal nie rozumiem tego działania. Świeży amortyzator jest odkręcalny bez klapki. A zardzewiały w ogromnej części się ukręca na górnej zardzewiałej szpilce. To ze względu na rdzę się na nim klucze obmykają. Co Ci da klapka? Obmykanie się od góry? I wywalanie w terenie całej zabudowy? Owszem prawdopodobieństwo lepszego złapania kluczem jest ale i większe szanse na ukręcenie szpilki.

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 09 gru 2017, 16:22
autor: Rokfor32
Od dołu (czyli między ramą a kabiną można się dostać tylko kluczem płaskim, lub oczkowym. Temu chwyt jest słaby, i się te śruby obrabiają. Jest tez dramatycznie mało miejsca na pracę klucza, więc nawet jak śruba idzie - to trzeba się ostro gimnastykować i klucz przekładać, albo stosowac płaskie grzechotki.

Przez otwór serwisowy w kabinie zakłada się zwykłą nasadkę sześciokątną, jest też dostęp żeby gwint wyczyścić, czy użyć chociażby klucza udarowego. Takie rozwiązanie jest po prostu wygodne. W niczym to też nie uszkadza auta - podobne zaślepki są stosowane jako zamknięcie dostępu do śrub nadwozia na przykład.

Może to takie moje "zboczenie" konstruktorskie, ale już od dawna jak cokolwiek przerabiam w autach, to biorę pod uwagę późniejszy dostęp serwisowy. Bo bardzo wiele razy już się auta do mnie wracały (moje modyfikacje), czy przyjeżdżają motane przez kogoś innego, i okazuje się to mocno istotną sprawą, bo coś, co teoretycznie miało być na długo trzeba jednak odkręcać szybciej/częściej ... :wink:

W omawianym przypadku zresztą Toyota również wpadła na ten pomysł, przekonstruowując (i to radykalnie) to mocowanie amorów w J12. J9 ma to rozwiązanie zaczerpnięte z 4Runnera MK2 - tyle że w 4R gniazda sprężyn są wspawane na dolnej wysokości belek ramy, i jest tam znacznie więcej miejsca :wink:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 11 gru 2017, 11:36
autor: fazi1973
Witam
otwor serwisowy w kabine jest w podlodze z lewej i prawej strony - gdzie dokładnie ?
Czy po zdjeciu dywanu i ewentualnie wygłuszenia będzie to zaslepka widoczna??

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 11 gru 2017, 11:54
autor: Rokfor32
Czytaj dokładniej - pisałem o ZROBIENIU tego otworu ... :wink:

Fabrycznie go nie ma.

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 11 gru 2017, 11:55
autor: fazi1973
OK

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 11 gru 2017, 15:08
autor: everybike
a cała rama pasowała by od J12 do J( ?

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 11 gru 2017, 19:16
autor: sebastian44
Rama nawet na pierwszy rzut oka jest kompletnie inna. Pewnie dałoby sie jakos dopasować ale nie wiem czy jest sens. Taniej chyba byłoby po prostu kupic 120.

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

: 11 gru 2017, 19:25
autor: everybike
everybike pisze:a cała rama pasowała by od J12 do J9 ?