Wymiana tylnych amortyzatorów

Moderator: luk4s7

Biker_lc_j9
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2017, 21:51

Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: Biker_lc_j9 »

Siemanko.
(w "szukajce" nie znalazłem)
Dzisiaj wrzuciłem na chwilę na podnośnik swoją 90 aby przeprowadzić rozeznanie w sprawie wymiany tylnych amortyzatorów.
Co mi się udało ustalić to fakt, że słabo z podejściem do górnej śruby.
Macie jakiś sposób na jej odkręcenie? Czy diaks w łapę i na przód?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: kylon »

Diaks.

Biker_lc_j9
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2017, 21:51

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: Biker_lc_j9 »

Zrozumiałem przesłanie :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: Rokfor32 »

Jest też opcja wycięcia okienek serwisowych w podłodze kabiny - wtedy też jest bardzo dobry dostęp ... :wink:

Brzmi może dziwacznie - ale zupełnie poważnie - jest to całkiem sensowna metoda (jeżeli przewiduje się opcję kolejnych wymian amorów). Oczywiście otwornicą, a nie otwieraczem do konserw, i z taką średnicą - do której idzie dopasować gumowe zaślepki.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: kylon »

To oczywiście w przypadku gdybyś chciał sprzedać na allegro stare, zużyte i zardzewiałe amortyzatory :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: Rokfor32 »

Niekoniecznie. To w przypadku gdy np. jest potrzeba ich wykręcenia w warunkach polowych, bez dostępu do kątówki czy palnika, o podnośniku nie mówiąc ... :wink:

A tak przy okazji - to nie wiem, czy mając J95 z planami na dłużej się bym nie zdecydował na zmiksowanie ramy z j12. Nie dla idei, oczywiście - ale już dosyć często pojawia się temat odbudowy ramy w J9, własnie w tylnej części, skutkiem zgnicia. No wiec - chyba bym zamiast rzeźbić metal celem przywrócenia stanu fabrycznego - zapodał tylny fragment z J12. (od wysokości drzwi tylnych do tyłu).

Taka operacja się by mogła okazać całkiem sensowna ekonomicznie (ramy z J12 są tanie i jest ich sporo), i technicznie (uchwyty do kabiny łatwo dopasować, a takie zespolenie ramy to w sumie mniej roboty, niż odtwarzanie zgnilizny). A w bonusie - sensowny dostęp do amorów tylnych ... :wink:

Oczywista - łatwiej kupić po prostu J12 - ale takich nadgryzionych J9 - cóż - trochę szkoda.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: kylon »

Ale nadal nie rozumiem tego działania. Świeży amortyzator jest odkręcalny bez klapki. A zardzewiały w ogromnej części się ukręca na górnej zardzewiałej szpilce. To ze względu na rdzę się na nim klucze obmykają. Co Ci da klapka? Obmykanie się od góry? I wywalanie w terenie całej zabudowy? Owszem prawdopodobieństwo lepszego złapania kluczem jest ale i większe szanse na ukręcenie szpilki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: Rokfor32 »

Od dołu (czyli między ramą a kabiną można się dostać tylko kluczem płaskim, lub oczkowym. Temu chwyt jest słaby, i się te śruby obrabiają. Jest tez dramatycznie mało miejsca na pracę klucza, więc nawet jak śruba idzie - to trzeba się ostro gimnastykować i klucz przekładać, albo stosowac płaskie grzechotki.

Przez otwór serwisowy w kabinie zakłada się zwykłą nasadkę sześciokątną, jest też dostęp żeby gwint wyczyścić, czy użyć chociażby klucza udarowego. Takie rozwiązanie jest po prostu wygodne. W niczym to też nie uszkadza auta - podobne zaślepki są stosowane jako zamknięcie dostępu do śrub nadwozia na przykład.

Może to takie moje "zboczenie" konstruktorskie, ale już od dawna jak cokolwiek przerabiam w autach, to biorę pod uwagę późniejszy dostęp serwisowy. Bo bardzo wiele razy już się auta do mnie wracały (moje modyfikacje), czy przyjeżdżają motane przez kogoś innego, i okazuje się to mocno istotną sprawą, bo coś, co teoretycznie miało być na długo trzeba jednak odkręcać szybciej/częściej ... :wink:

W omawianym przypadku zresztą Toyota również wpadła na ten pomysł, przekonstruowując (i to radykalnie) to mocowanie amorów w J12. J9 ma to rozwiązanie zaczerpnięte z 4Runnera MK2 - tyle że w 4R gniazda sprężyn są wspawane na dolnej wysokości belek ramy, i jest tam znacznie więcej miejsca :wink:

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: fazi1973 »

Witam
otwor serwisowy w kabine jest w podlodze z lewej i prawej strony - gdzie dokładnie ?
Czy po zdjeciu dywanu i ewentualnie wygłuszenia będzie to zaslepka widoczna??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: Rokfor32 »

Czytaj dokładniej - pisałem o ZROBIENIU tego otworu ... :wink:

Fabrycznie go nie ma.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: fazi1973 »

OK

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: everybike »

a cała rama pasowała by od J12 do J( ?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: sebastian44 »

Rama nawet na pierwszy rzut oka jest kompletnie inna. Pewnie dałoby sie jakos dopasować ale nie wiem czy jest sens. Taniej chyba byłoby po prostu kupic 120.

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Wymiana tylnych amortyzatorów

Post autor: everybike »

everybike pisze:a cała rama pasowała by od J12 do J9 ?

ODPOWIEDZ