Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 21 sty 2018, 5:01
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08 gru 2017, 19:04 
Offline

Rejestracja: 14 lis 2017, 22:51
Posty: 3
Siemanko.
(w "szukajce" nie znalazłem)
Dzisiaj wrzuciłem na chwilę na podnośnik swoją 90 aby przeprowadzić rozeznanie w sprawie wymiany tylnych amortyzatorów.
Co mi się udało ustalić to fakt, że słabo z podejściem do górnej śruby.
Macie jakiś sposób na jej odkręcenie? Czy diaks w łapę i na przód?
Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2017, 19:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14556
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Diaks.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2017, 19:46 
Offline

Rejestracja: 14 lis 2017, 22:51
Posty: 3
Zrozumiałem przesłanie :lol: :lol: :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2017, 22:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jest też opcja wycięcia okienek serwisowych w podłodze kabiny - wtedy też jest bardzo dobry dostęp ... :wink:

Brzmi może dziwacznie - ale zupełnie poważnie - jest to całkiem sensowna metoda (jeżeli przewiduje się opcję kolejnych wymian amorów). Oczywiście otwornicą, a nie otwieraczem do konserw, i z taką średnicą - do której idzie dopasować gumowe zaślepki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2017, 23:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14556
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To oczywiście w przypadku gdybyś chciał sprzedać na allegro stare, zużyte i zardzewiałe amortyzatory :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 gru 2017, 8:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Niekoniecznie. To w przypadku gdy np. jest potrzeba ich wykręcenia w warunkach polowych, bez dostępu do kątówki czy palnika, o podnośniku nie mówiąc ... :wink:

A tak przy okazji - to nie wiem, czy mając J95 z planami na dłużej się bym nie zdecydował na zmiksowanie ramy z j12. Nie dla idei, oczywiście - ale już dosyć często pojawia się temat odbudowy ramy w J9, własnie w tylnej części, skutkiem zgnicia. No wiec - chyba bym zamiast rzeźbić metal celem przywrócenia stanu fabrycznego - zapodał tylny fragment z J12. (od wysokości drzwi tylnych do tyłu).

Taka operacja się by mogła okazać całkiem sensowna ekonomicznie (ramy z J12 są tanie i jest ich sporo), i technicznie (uchwyty do kabiny łatwo dopasować, a takie zespolenie ramy to w sumie mniej roboty, niż odtwarzanie zgnilizny). A w bonusie - sensowny dostęp do amorów tylnych ... :wink:

Oczywista - łatwiej kupić po prostu J12 - ale takich nadgryzionych J9 - cóż - trochę szkoda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 gru 2017, 14:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14556
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ale nadal nie rozumiem tego działania. Świeży amortyzator jest odkręcalny bez klapki. A zardzewiały w ogromnej części się ukręca na górnej zardzewiałej szpilce. To ze względu na rdzę się na nim klucze obmykają. Co Ci da klapka? Obmykanie się od góry? I wywalanie w terenie całej zabudowy? Owszem prawdopodobieństwo lepszego złapania kluczem jest ale i większe szanse na ukręcenie szpilki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 gru 2017, 17:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Od dołu (czyli między ramą a kabiną można się dostać tylko kluczem płaskim, lub oczkowym. Temu chwyt jest słaby, i się te śruby obrabiają. Jest tez dramatycznie mało miejsca na pracę klucza, więc nawet jak śruba idzie - to trzeba się ostro gimnastykować i klucz przekładać, albo stosowac płaskie grzechotki.

Przez otwór serwisowy w kabinie zakłada się zwykłą nasadkę sześciokątną, jest też dostęp żeby gwint wyczyścić, czy użyć chociażby klucza udarowego. Takie rozwiązanie jest po prostu wygodne. W niczym to też nie uszkadza auta - podobne zaślepki są stosowane jako zamknięcie dostępu do śrub nadwozia na przykład.

Może to takie moje "zboczenie" konstruktorskie, ale już od dawna jak cokolwiek przerabiam w autach, to biorę pod uwagę późniejszy dostęp serwisowy. Bo bardzo wiele razy już się auta do mnie wracały (moje modyfikacje), czy przyjeżdżają motane przez kogoś innego, i okazuje się to mocno istotną sprawą, bo coś, co teoretycznie miało być na długo trzeba jednak odkręcać szybciej/częściej ... :wink:

W omawianym przypadku zresztą Toyota również wpadła na ten pomysł, przekonstruowując (i to radykalnie) to mocowanie amorów w J12. J9 ma to rozwiązanie zaczerpnięte z 4Runnera MK2 - tyle że w 4R gniazda sprężyn są wspawane na dolnej wysokości belek ramy, i jest tam znacznie więcej miejsca :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 12:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 228
Lokalizacja: Rumia
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E
J95
Witam
otwor serwisowy w kabine jest w podlodze z lewej i prawej strony - gdzie dokładnie ?
Czy po zdjeciu dywanu i ewentualnie wygłuszenia będzie to zaslepka widoczna??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 12:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Czytaj dokładniej - pisałem o ZROBIENIU tego otworu ... :wink:

Fabrycznie go nie ma.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 12:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 228
Lokalizacja: Rumia
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E
J95
OK


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 16:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 59
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
a cała rama pasowała by od J12 do J( ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 647
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Rama nawet na pierwszy rzut oka jest kompletnie inna. Pewnie dałoby sie jakos dopasować ale nie wiem czy jest sens. Taniej chyba byłoby po prostu kupic 120.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 20:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 59
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
everybike pisze:
a cała rama pasowała by od J12 do J9 ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group