Strona 1 z 1

Tylny most do modelu KDJ95

: 06 gru 2017, 09:52
autor: ridnar
Czesc,

Próbuje pomoc znajomemu w Norwegi znaleść tylni most do jego ulubionej toyoty na polskim rynku czesci uzywanych ale nie moge rozszyfrowac kodu modelu ktory mi podal. Kolega Twierdzi ,ze ma model:

Toyota Land Cruiser z 2000 r.
model: KDJ95
typ: GKMNYW

Znalazlem kilka czesci na Allegro ( np. ten: http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-mo ... 29625.html ) ale te w tytule zazywczaj podaja przelozenie (zazwyczaj 43/10) i wiekszosc czesci jest do modelu 1KZ-TE, ktory domyslam sie ,ze ma inny silnik.

Probowalismy znalesc informacje o przelozeniu w jego Toyocie ale w Norweskim serwisie podali nam tylko numer katalogowy czesci ktora mamy znalesc (42110-60580, pasuje do: KDJ9#, KZJ9# and VZJ9#). Zadzwonilem do kilku sprzedawcow z Allegro ale wysmiali mi jak zapytalem o numer czesci ;]

Moje pytanie: Czy tylne mosty z wszytkich modeli J9 sa takie same ? Mozemy zaryzykowac i zamowic ktorys z tych ?

[1] http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-9 ... 10293.html
[2] http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-9 ... ml#thumb/4
[3] http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-mo ... ml#thumb/1
[4] http://allegro.pl/land-cruiser-90-most- ... ml#thumb/4

A moze znacie jakies lepsze zrodlo czesci uzywanych niz allegro ?

Z gory dziekuje za pomoc,
Mikolaj.

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 06 gru 2017, 11:08
autor: everybike
Mosty były z przełożeniem 4,1 lub 4,3 . Ja mam model KDJ 95 3.0 D4D z automatem ( silnik 1kd-FTV ) i przełożenie tylnego mostu 4,1. Policzcie po prostu przełożenie dyfra , który kolega ma. Na YT łatwo znaleźć instrukcję jak to zrobić. Trzeba podnieść koło i policzyć obroty wału.

ps. w jednym ze znanych łódzkich serwisów 4x4 założyli mi 4,3. A mieli tylko zmienić pochwę bo skrzywiłem przy przy stłuczce i pech chciał,że dałem im cały most ( pochwę z dyfrem ) kupiony na allegro, zamiast samodzielnie wykręcić główkę o niewłaściwych przełożeniach - wtedy myślałem ,że wszystkie miały to samo przełożenie i kupiłem po prostu najtańszy most w miarę mało zardzewiały. Samych pochw nie było w ofercie. Kto by pomyślał, że nie włożą mojego dyfra !:( Przy odbiorze paliła się kontrolka ABS to wmawiali ,że musi się skalibrować ( sic ).
Z każdym dniem most wył coraz głośniej. Były trudności z rozpięciem centralnej blokady. W końcu w innym serwisie założyłem z powrotem mój właściwy dyfer i objawy zniknęły. Gdybym tak dłużej jeździł to pewnie uszkodził by się reduktor i może nawet skrzynia.

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 06 gru 2017, 16:45
autor: ridnar
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Nakazalem koledze sprawdzic przelozenie (znalazlem filmik na YT). Rozumiem ,ze jak przelozenie podpasuje to smialo mozemy kobinowac jakikolwiek uzywany most do J9 ?

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 07 gru 2017, 00:35
autor: everybike
Czy jakikolwiek? Taki żeby nie był zużyty :)
Ja już w sumie mam drugi , bo ten mój dyfer ok.20tys.km zaczął wyć niemiłosiernie. Już przy poprzednich zmianach oleju były widoczne opiłki metalu i wtedy trzeba było zmieniać łożyska.
Kilku łódzkich speców poradziło...kupić używkę bo nowe części do dyfra drogie i w dodatku nikt nie chciał dać gwarancji na swoją robotę :D Tłumaczyli ,że most trudno wyregulować etc. Jedyny , który chciał się podjąć roboty zażyczył sobie nowych łożysk i nowych wszystkich zębatek - 'bo inaczej gwarancji ,że nie będzie wyło nie dam' . ASO wyliczyło komplet na ok.7tys.zł
W końcu kupiłem cały most u sprawdzonego sprzedawcy z Szamotuł ( mam już od niego silnik ). Jedyne co można sprawdzić przed zakupem to rdza pochwy, bo niektórzy piszą ,że zaczyna przeciekać olej oraz luzy na łożysku flanszy. Most bez rozbierania dałem do czyszczenia i malowania. Po zamontowaniu zmieniłem olej. Jest cichutko.
Teraz mam na zapas most, który wyje ale ma prostą pochwę. Mam nadzieję, że mi się nie przyda:) Sprzedam go kiedyś w komplecie z samochodem. Chociaż na sprzedaż toyoty się nie zanosi. Mam już do niej pół garażu zapasowych części :)

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 07 gru 2017, 00:39
autor: everybike
.

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 07 gru 2017, 08:26
autor: plum76
Jak sie grzebie w moście to warto powymieniać co się tylko da, w tym łozyska. Raz zrobiony dobrze most i wyregulowany posłuży pewnie z 200kkm albo i wiiecej jak w błocie nie będzie tyrany za często.
W PL są mechanicy co regulują mosty, nawet mój na wsi to robi ale on bawi się ciężarówkami wiec temat musi znać.
Pomyśl czy nie lepiej tutaj skompletować most i go dać do pełnego przeglądu abu kolega tylko go włożył do auta. Myśle że wyjdzie taniej niż robocizna w Norwegii.

paweł

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 07 gru 2017, 20:28
autor: jezus
Czy norki płacą cło za części zza wielkiej wody ? Z drugiej strony jak ktoś zarabia w koronach to kupno nowych części i zestrojenie mostu w Polsce to żaden wydatek, a jak @plum wspomniał.. dobrze złożony most posłuży swoje.

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 07 gru 2017, 21:53
autor: kylon
Kilka razy już robiliśmy główki dla Norwegów ;-)

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 07 sty 2018, 20:39
autor: ridnar
A zrobicie jeszcze jeden na zamowienie i wyslecie do Norwegi ? :-)

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 07 sty 2018, 21:17
autor: kylon
Spoko tylko z czasem słabo.

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 08 sty 2018, 08:48
autor: ridnar
Jak moge sie z Wami skataktowac ?

Re: Tylny most do modelu KDJ95

: 08 sty 2018, 17:58
autor: kylon
A to nie jest jakaś tajemnica ;-)
www.wyprawa4x4.pl