Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 mar 2019, 15:32
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 lis 2017, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
Witam,
Panowie chyba się u mnie pompa oleju zmęczyła w 3.0 D4D i stąd moje pytanie czy są części do naprawy lub może jakaś regeneracja, a może komuś zalega w garażu?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Z góry dzięki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 20:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15497
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tylko nowa!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 21:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6002
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
I najlepiej plus szlif bloku - pompa z jednej strony to blok silnika, i po czasie się tam wyciera (powierzchnia bloku). Prawidłowo, jak się chce powrócić do pełnej sprawności - to powinno sie przeszlifować powierzchnie czołową bloku cylindrów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2017, 20:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
Panowie myślałem, że jest pompa oleju do wymiany, a po rozebraniu okazało się, że się wyrobiło nie wiem jak to fachowo nazwać uchwyt, podparci pompy. Z koła zrobiła się jajko i pompa mam luz.
Teraz pytanie czy znacie lub jest ktoś to może zrobić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2017, 21:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6002
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Fota uszkodzenia? Bo opis ... cóż - tam nie ma czegoś takiego ... :wink: Pompa to cały plaster przedni. Nie ma tam nic do "zrobienia" - wymienia sie w całości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2017, 22:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
Pompa ma taki nazwijmy to bolec o średnicy 14 mm i on wchodzi w blok silnika i tu się zrobiło jajo. Nie jestem mechanikiem więc moje tłumaczenie jest na pewno kiepskie, jak będę u mechaniora to cyknę jakieś fotki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2017, 8:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6002
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Widzisz - nie ma tam takiego czegoś :wink:

Wałek pompy nie wystaje ponad płaszczyznę mocowania plastra. Jeżeli wystaje - znaczy że się wysunął. A mógł to zrobić tylko wtedy - gdy ktos już to rozbierał (celem szlifowania rotoru), i pasowanie (wciskowe) poleciało.

Tak jak to opisałeś to by oznaczało, że wysunięty (i wyluzowany) wałek zrobił dziurę w bloku silnika, której tam być nie powinno.

Chyba że mowa o jeszcze innym elemencie plastra. Foty raczej konieczne :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
Przesyłam foty gdzie chyba widać wszystko?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 22:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
Mechanik twierdzi, że jest zrobiło się jajo i stąd luz na pompie i widoczne efekty. Czy to faktycznie tego przyczyna, bo odnoszę wrażenie, że mój mechanik zrobił się bezradny?


Załączniki:
23848138_2039919689571334_1518050437_o.jpg [106.12 KiB]
Pobrany 9 razy
23874203_2039919449571358_1004655187_o.jpg [122.32 KiB]
Pobrany 9 razy
23897363_2039919516238018_1105865149_o.jpg [115.75 KiB]
Pobrany 9 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 22:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
fotki c.d


Załączniki:
23825778_2039919599571343_148888409_o.jpg [108.13 KiB]
Pobrany 7 razy
23825870_2039919529571350_1534864834_o.jpg [97 KiB]
Pobrany 7 razy
23828521_2039919699571333_1760853378_o.jpg [81.68 KiB]
Pobrany 7 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 22:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
i jeszcze jedno


Załączniki:
23896966_2039919729571330_1097992661_o.jpg [101.53 KiB]
Pobrany 14 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 22:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15497
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Rację ma. To otwór który jest jednocześnie panewką. Jajka być nie może.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 22:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
Czym to mogło zostać spowodowane i czy jest metoda aby to naprawić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 23:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15497
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Metody są dwie:
- wymiana bloku silnika
- zrobienie większego otworu i wstawienie tulei jako panewki.
Czym spowodowane?
- wiekiem pojazdu
- przekoszeniem kół rozrządu. Zwłaszcza złe złożenie tego warswowego ze sprężyną w środku ale były by też ślady na kołach i panewce tego koła.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 23:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 13:23
Posty: 48
Ok. dzięki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group