Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: luk4s7 »

Od jakiegoś czasu zauważyłem że po zmianie położenia wajchy od reduktora z pozycji H na HL (czyli bez blokady centralnej na „z blokadą”) spada ona na prawo i ustawia się w linii z pozycja N i LL.
Normalnie powinno być tak, że przełączanie między H i HL to ruch wajchy tylko do przodu i do tyłu wzdłuż osi samochodu.

Co to może być? Jakiś drobiazg (sprężyna, tulejka) czy coś groźniejszego.

Wszystkie położenia działają prawidłowo, blokada się zapina itd. Trochę mnie drażni ta „zmiana” bo zwykle bez patrzenia w takcie jazdy przesuwałem wajchę przód-tył a teraz muszę się skupiać.
Dorzucam jeszcze film dla zobrazowania sytuacji.

https://youtu.be/g6gVjQK5vWc

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: Rokfor32 »

W mechaniźmie lewarka (na tej odkręcalnej od reduktora nakładce) jest sprężyna odpowiedzialna za to zachowanie. Miałeś tam coś dłubane? bo zwykle się samo tak nie dzieje, żeby ta sprężyna się mogła przestawić. Można ją natomiast zapodać odwrotnie, jak się nie wie, jak ma być prawidłowo.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: luk4s7 »

Ano miałem grzebane. Biegi zaczęły haczyć i się okazało, że wymiana tulejki jakiejś pod wajchą rozwiązała problem (teraz wchodzą idealnie). Pewnie przy okazji było zaglądanie do wajchy od reduktora i coś nie do końca dobrze złożone.
Jak auto było u Kylona to zapomniałem o tym wspomnieć bo pewnie już by nie było tematu.

Dzięki za podpowiedź!

Aro1979
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2017, 22:15

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: Aro1979 »

luk4s7 pisze:Od jakiegoś czasu zauważyłem że po zmianie położenia wajchy od reduktora z pozycji H na HL (czyli bez blokady centralnej na „z blokadą”) spada ona na prawo i ustawia się w linii z pozycja N i LL.
Normalnie powinno być tak, że przełączanie między H i HL to ruch wajchy tylko do przodu i do tyłu wzdłuż osi samochodu.

Co to może być? Jakiś drobiazg (sprężyna, tulejka) czy coś groźniejszego.

Wszystkie położenia działają prawidłowo, blokada się zapina itd. Trochę mnie drażni ta „zmiana” bo zwykle bez patrzenia w takcie jazdy przesuwałem wajchę przód-tył a teraz muszę się skupiać.
Dorzucam jeszcze film dla zobrazowania sytuacji.

https://youtu.be/g6gVjQK5vWc
Sluchajcie kolega widze wrzuca biegi max 2 palcami. U mnie musze sie dobrze zaprzec zeby te biegi wrzucac. Jak jest u Was?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: luk4s7 »

Wchodzi lekko. Tak powinno.
Przypomniałeś mi żeby opisać rozwiązanie. Tak ja wyżej Rokfor sugerował, sprężyna była źle założona. Przy składaniu się pomylili ale poprawili i jest już jak powinno być.

Aro1979
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2017, 22:15

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: Aro1979 »

luk4s7 pisze:Wchodzi lekko. Tak powinno.
Przypomniałeś mi żeby opisać rozwiązanie. Tak ja wyżej Rokfor sugerował, sprężyna była źle założona. Przy składaniu się pomylili ale poprawili i jest już jak powinno być.
Da sie to samemu w garazu zrobic czy trzeba fachowca? Moze wystarczy cos pod mieszkiem nasmarowac?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Aro1979
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2017, 22:15

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: Aro1979 »

luk4s7 pisze:Od jakiegoś czasu zauważyłem że po zmianie położenia wajchy od reduktora z pozycji H na HL (czyli bez blokady centralnej na „z blokadą”) spada ona na prawo i ustawia się w linii z pozycja N i LL.
Normalnie powinno być tak, że przełączanie między H i HL to ruch wajchy tylko do przodu i do tyłu wzdłuż osi samochodu.

Co to może być? Jakiś drobiazg (sprężyna, tulejka) czy coś groźniejszego.

Wszystkie położenia działają prawidłowo, blokada się zapina itd. Trochę mnie drażni ta „zmiana” bo zwykle bez patrzenia w takcie jazdy przesuwałem wajchę przód-tył a teraz muszę się skupiać.
Dorzucam jeszcze film dla zobrazowania sytuacji.

https://youtu.be/g6gVjQK5vWc
Zrobisz zdjecie wnetrza pod mieszkiem?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: luk4s7 »

Aro1979 pisze:Zrobisz zdjecie wnetrza pod mieszkiem?
Mogę tylko tam nic nie ma... te sprężyny i inne bajery są przykryte od góry. Wiele więc nie widać. Jak widać u mnie mieszek lata sobie na wszystkie strony bo się połamały te dupiaste uchwyty plastikowe od niego (to kolejna przypadłość J9). Zrobienie cyk to 2s. Tylko po co?

Co konkretnie chcesz zobaczyć? Tak może będzie łatwiej pomóc.

Aro1979
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2017, 22:15

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: Aro1979 »

luk4s7 pisze:
Aro1979 pisze:Zrobisz zdjecie wnetrza pod mieszkiem?
Mogę tylko tam nic nie ma... te sprężyny i inne bajery są przykryte od góry. Wiele więc nie widać. Jak widać u mnie mieszek lata sobie na wszystkie strony bo się połamały te dupiaste uchwyty plastikowe od niego (to kolejna przypadłość J9). Zrobienie cyk to 2s. Tylko po co?

Co konkretnie chcesz zobaczyć? Tak może będzie łatwiej pomóc.
Porownam ze swoim bo powiem szczerze u mnie ta dzwignia bardzo ciezko chodzi. Nie ma zgrzytow wszystko ladnie pracuje ale zalaczanie napedow to masakra. Pomyslalem sobie ze moze cos padlo przy tej dzwigni pod mieszkiem albo moze vos trzeba przesmarowac?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wajcha reduktora ciągnie na prawo

Post autor: Rokfor32 »

Możliwa jest korozja wałków wodzików wystających wewnatrz adaptera (łącznika reduktor/skrzynia).

Ale tam nie ma czego "smarować" - to normalnie ma być smarowane olejem reduktora - a ta część wchodząca do adaptera ma mieć suchutko jak na pustyni (dzięki czemu nie ulega korozji).

ODPOWIEDZ