Drgania przy ok 0 km/h
Moderator: luk4s7
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Tylko wtrącę że po krzyżaku na wał i po sprawie ... a nie tam jakieś przednie mosty ...
Re: Drgania przy ok 0 km/h
kolego Rokfor, możesz przybliżyć jak poznać taki reduktor, po wyglądzie po numerze? Rozumiem, że jakby bardzo chcieć to założyć do J9 to tylko z mostem ADD z 4R?Rokfor32 pisze:A - nie. Można zapodać reduktor z 4R mk3 w wersji multi mode. Występują w przyrodzie, ino trza wiedzieć gdzie zapytać Całkiem niedawno wisiał też taki na allegro.
Ten reduktor współpracuje z przednim mostem z ADD. Pozwala na jazdę zarówno w wersji 2wd, jak i 4wd, z różnicówką międzyosiową, plus blokada.
Te reduktory pasują bolt on, w przeciwieństwie do wersji czysto part time - te są krótsze o 10 cm.
Przy okazji - part time to też tacoma mk1 - za kałużą jest sporo tych reduktorów.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8346
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Można tez ze zwykłym mostem J9, ale wtedy nie ma opcji rozpięcia przednich półosi i wyłączenia przedniego wału z wirowania.
Reduktor multimode dla J9 ma z tyłu serwosilnik, podobnie jak reduktory j12, czy reduktory 4runnerów mk2 w wersji JDM. J12 ma ten serwosilnik w plasticzanej obudowie, 4R mk3 (czyli kompatybilny z J9) ma ten silniczek mocno podobny do silniczków blokady mostu.
Na ebay można poszukać takich reduktorów, celem rozkminienia wyglądu. U nas czasem się zdarzają 4R mk3 na graty z kiera po prawej, i często są to wersje JDM - z takim właśnie typem reduktora.
Cały system oczywiście ma swoje elektroniczne sterowanie - ale da się to zastąpić prostszą wersja przekaźnikową (podobnie jak sterowanie silniczkami blokady mostów).
Jako ciekawostka - do piast przednich takich jak dla J9 występowały też w przyrodzie sprzęgiełka piast (manualne). Było to stosowane w Tacomach, w niektórych wersjach. nie jest to oczywiście samo sprzęgielko, żeby se je przykręcić do piasty J9 - jest całkiem inna konstrukcja całej piasty, z półośką włącznie. Niemniej - było takowe rozwiązanie
Reduktor multimode dla J9 ma z tyłu serwosilnik, podobnie jak reduktory j12, czy reduktory 4runnerów mk2 w wersji JDM. J12 ma ten serwosilnik w plasticzanej obudowie, 4R mk3 (czyli kompatybilny z J9) ma ten silniczek mocno podobny do silniczków blokady mostu.
Na ebay można poszukać takich reduktorów, celem rozkminienia wyglądu. U nas czasem się zdarzają 4R mk3 na graty z kiera po prawej, i często są to wersje JDM - z takim właśnie typem reduktora.
Cały system oczywiście ma swoje elektroniczne sterowanie - ale da się to zastąpić prostszą wersja przekaźnikową (podobnie jak sterowanie silniczkami blokady mostów).
Jako ciekawostka - do piast przednich takich jak dla J9 występowały też w przyrodzie sprzęgiełka piast (manualne). Było to stosowane w Tacomach, w niektórych wersjach. nie jest to oczywiście samo sprzęgielko, żeby se je przykręcić do piasty J9 - jest całkiem inna konstrukcja całej piasty, z półośką włącznie. Niemniej - było takowe rozwiązanie
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Kolego Rokfor, nie myślałeś o wydaniu poradnika "Naprawiam sam...Toyota"
A wracając do tematu jedzie do mnie most z 4R z ADD, niestety okazało się, że poleciał talerz, brakuje 1,5 zęba. Jeśli się upchnie most z ADD w aucie (w co na chwilę obecną wątpię, ale może jednak...) to poszukam wtedy reduktora JDM - zakładam, że to taki jak na zdjęciu?
A wracając do tematu jedzie do mnie most z 4R z ADD, niestety okazało się, że poleciał talerz, brakuje 1,5 zęba. Jeśli się upchnie most z ADD w aucie (w co na chwilę obecną wątpię, ale może jednak...) to poszukam wtedy reduktora JDM - zakładam, że to taki jak na zdjęciu?
- Załączniki
-
- s-l1600.jpg
- (172,81 KiB) Pobrany 18 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8346
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Tak, właśnie taki.
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Tak tylko informacyjnie, wszystko wskazuje na to, że uda się włożyć do J95 most z ADD. W takim razie powoli szukam redaktora i spróbuje zrobić dołączany przedni napęd.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Zastanawiam sie- po co? Przecież to nie dodaje żadnej nowej fukcjonalności, wręcz przeciwnie, nie bedzie 4x4 na asfalcie.Rolin pisze:Tak tylko informacyjnie, wszystko wskazuje na to, że uda się włożyć do J95 most z ADD. W takim razie powoli szukam redaktora i spróbuje zrobić dołączany przedni napęd.
Jeżeli oczekujesz mniejszego spalania to się zawiedziesz, musiałbys dokupić/dorobić sprzęgiełka przednich piast żeby most sie nie kręcił a i tak oszczędności będą wątpliwe.
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Po co? Tak wyszło właściwie, potrzebowałem kupić nowy most a najłatwiej było z 4R. Zdaję sobie sprawę, że skoro niewiele o tym w necie to może to nie mieć sensu, aczkolwiek jak pisał kolega rokfor można też zdobyć piasty pod sprzegielka. Co do 4x4 na asfalcie, no cóż...każdy zapewne ma swoje zdanie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8346
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Drgania przy ok 0 km/h
Do mostu ADD potrzebny jest reduktor typu multimode. Wtedy całość zadziała dokładnie tak - jak działa w 4R mk3.
A co do oszczędności na paliwie - owszem, są. ADD odłącza przekładnię - główne źródło strat w tym układzie, a reduktor napęd przedniego wału - łańcuch to tez nie jest najwyższa półka sprawności
Trudno powiedzieć, jak w praktyce wyjdą oszczędności na paliwie - bo ciężko o modele porównawcze. Niemniej - się bym spodziewał od litra w górę, w zależności od konfiguracji danego auta. 4R mk2, z napędem part time, palą jednak trochę mniej, niż J9 z analogicznym silnikiem, a masy pojazdów są podobne, dla aut seryjnych.
Tak na marginesie - ja na śliskim jednak wole napęd na jedną ośkę. Wiadomo - jak gdzieś trzeba podjechać po śliskim - to 4x4, ale normalnie na czarnym - bardziej mi pasuje napęd tylko na tył. jest jakoś bardziej przewidywalny - wcześniej zaczyna się ślizgać, i pozwala łatwiej wyprowadzić auto z poślizgu. Ostrzega, że za ciężka noga - a nie od razu kręci bąki autem ...
Dodatkowo, jako bonus - przy napędzie tylko na tył znika niemal całkowicie "efekt wagonowy".
A co do oszczędności na paliwie - owszem, są. ADD odłącza przekładnię - główne źródło strat w tym układzie, a reduktor napęd przedniego wału - łańcuch to tez nie jest najwyższa półka sprawności
Trudno powiedzieć, jak w praktyce wyjdą oszczędności na paliwie - bo ciężko o modele porównawcze. Niemniej - się bym spodziewał od litra w górę, w zależności od konfiguracji danego auta. 4R mk2, z napędem part time, palą jednak trochę mniej, niż J9 z analogicznym silnikiem, a masy pojazdów są podobne, dla aut seryjnych.
Tak na marginesie - ja na śliskim jednak wole napęd na jedną ośkę. Wiadomo - jak gdzieś trzeba podjechać po śliskim - to 4x4, ale normalnie na czarnym - bardziej mi pasuje napęd tylko na tył. jest jakoś bardziej przewidywalny - wcześniej zaczyna się ślizgać, i pozwala łatwiej wyprowadzić auto z poślizgu. Ostrzega, że za ciężka noga - a nie od razu kręci bąki autem ...
Dodatkowo, jako bonus - przy napędzie tylko na tył znika niemal całkowicie "efekt wagonowy".