Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Moderator: luk4s7

Nivalis
Posty: 9
Rejestracja: 07 gru 2016, 00:10
Auto: KZJ95
Kontakt:

Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Nivalis »

Cześć.
Mam swoją J95 od grudnia, silnik 1KZ-TE rocznik 99.
Przez pół roku jeździłem z wielkim rogalem, zalewałem i jechał, nie wymagał żadnej pracy. Jednak to już przeszłość :(
Przejechałem ostatnio nad polskie morze jakieś 750 km dodatkowo na miejscu jeszcze z 400 km . Przy powrocie po 70 km nagle osłabł, zaczą brać olej, na wolnych obrotach ledwo zipie. Wygląda to na lenistwo jednego cylindra. Czy ktoś z was miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną takieko zachowania silnika. NIe jestem mechanikiem stąd moje pytanie do was specjalistów. Aaa dodam, że przewód podciśnienia Kuna zjadła ale to już wymienione.
Z góry dzięki za wskazówki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Rokfor32 »

Objaw wskazuje na padniętą turbinę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: kylon »

Padnięta turbina na wolnych raczej nie powoduje ledwo zipania.

Nivalis
Posty: 9
Rejestracja: 07 gru 2016, 00:10
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Nivalis »

No właśnie, pierwsze podejżenia padły na turbinę ale jak pisze kylon nie ma ona wpływu na wolne obroty.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Rokfor32 »

Ale zwykle odpowiada za gwałtowny ubytek oleju, i silne dymienie. Możliwe też, że turbina się rozpadła na poważnie, i szczątki poszły w silnik.

Od niej bym zaczął (zdjęcie rury dolotowej i ocena stanu rotora zimnego), plus równolegle test kompresji.

Taki efekt daje też przepalenie tłoka - ale wtedy jest gigantyczny przedmuch odmą. Tyle, że 1KZ-T nie miał tendencji do tej przypadłości (przepalania tłoków). Mógł natomiast rozpaść się tłok (połamane pierścienie), lub urwać zawór (acz tego nie da się nie usłyszeć :wink: ) - po to test kompresji.

Nivalis
Posty: 9
Rejestracja: 07 gru 2016, 00:10
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Nivalis »

Jest diagnoza. Odpadła końcówka świecy żarowej i zrobiła dziurę w tłoku. Co teraz? Szlif tłoka czy wymiana kompletu? Jeżeli wymiana to jakie wsadzić? Pozdrawiam.

Nivalis
Posty: 9
Rejestracja: 07 gru 2016, 00:10
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Nivalis »

Czy przy wymianie tłoków konieczne jest wyjęcie silnika??

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: kylon »

Jeżeli ktoś ma chińskie rączki i odkręci korbowód od spodu to nie musisz silnika wyjmować. Pamiętaj tylko że musisz zdjąć miskę a to bez wyjęcia mostu i przekładni noe jest możliwe. Dodatkowo korbowód przykręcany jest na odpowiedni moment a kręcenie kluczami pod kątem temu nie sprzyja.

Fazi
Posty: 474
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Fazi »

Daj mu czas - zapuka ...

Nivalis
Posty: 9
Rejestracja: 07 gru 2016, 00:10
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE

Post autor: Nivalis »

Czyli silnik aut. Dzięki za podpowiedź.

ODPOWIEDZ