J95 nagrzewnica?

Moderator: luk4s7

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

Mam pytanie. Czy trzeba zdejmować cały kokpit w j95 aby dostać się do nagrzewnicy? Nagle szyby zaczęły parować plynem.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

Problem okazał sie dużo poważniejszy. Rozdymało nagrzewnicę, rozdymało chlodnicę, płyn wylatuje korkiem wraz ze spalinami czyli wersja optymistyczna to uszczelka pod czapką, pesymisyyczna to głowica poszla sie kochać. Autko ma 420tys km i 16lat, wiec to raczej normalne zużycie eksploatacyjne. Przy okazji sprawdzimy wspominane wtryski i nowy rozrzad dostanie. Mam nadzieje, ze bedzie ok po calej operacji. Jeszcze prosba, bo tak jak silnik mi zrobią w zakladzie to wymianą nagrzewnicy sam sie wole zająć ze wzgledu ze malo ktory warsztat szanuje plastiki klienta wiec nauczony smutnym doswiadczeniem sam podejde.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: zombi »

Z ciekawości zapytam, to kzj?

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

D4d 3.0
Zero objawów. Podczas jazdy nagle poczułem płyn, szyby zaparowaly. Usterka znana wszystkim wlascicielom szmelcvagenow czy czterech zer :) jednak tutaj niby układ otwarty a ciśnienia nie upuscił. Ceny części mnie teraz będą interesować. Chlodnicę to wiadomo tylko Nissens, nagrzewnice jaka szukac? Komplet uszczelek silnika na alledrogo widze 417zl. To dobra cena?

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

kurcze powiem szczerze, że spodziewałem się jakiegoś odzewu a widze cisza.

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

Zapomniałem napisać jak się temat zakończył. Poszedłem tak aby auto służyło i w razie czego można je było bez problemu sprzedać. Głowica nowa od pana z Moto Szlif, chłodnica nissens nowa wraz z chłodnicą automatu, komplet uszczelek z ASO, masa pierdół które się pokruszyly itp. Nowy rozrząd, nowe łożyska rolek napinaczy, nagrzewnica nowa, zawory itp nowe. Wtryski wyciągnięte i dane do poznańskiego speca celem weryfikacji lub złomu. Były już wymieniane, jak się okazało i są bardzo ok. Jeszcze cała masa pierdół typu rura od tłumika itp. Całość zamknęła się w niecałych 8 klockach. Uważam że bardzo ładnie jak na takie auto. Land Cruiser już śmiga i jest fajnie. Ach jest coś czego nie ogarnęli. Czujnik temperatury który pokazuje licznik. Ten do ECU wskazuje prawidłowo, ale ten od licznika ma dwa piny a poprzedni miał jeden pin. Muszę dotoczyc adapter, tulejkę z 12mm na 16mm.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: gobio »

No to jeszcze powiedz czy zdejmowałeś kokpit? Jak tak to sam czy w warsztacie? Jakieś problemy przy zdjęciu?

Pozdrawiam
Tomek

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

Całość ostatniej fazy robił skorumpowany pracownik ASO toyota z średniego miasta w Wielkopolsce. Zdejmowal kokpit, ale zawczasu dostali zjebkę aby spinek nie pourywali i nic nie było popękane. Pan główny mechanik się wysypał po tym jak immobiliser zablokował auto. Pan z Toyoty wyjaśnił dlaczego auto weszło w tryb awaryjny i ogarnął resztę za kilka biletów NBP. Zwykle chłopaki od osobówek niestety jak słyszą Land Cruiser to zapowietrzają się dość poważnie.


Co do czujnika temperatury, który wysterowuje wskaźnik na liczniku. W starej głowicy czujnik miał 16mm średnicy i 1 pin. W nowej jest otwór pod ów czujnik o średnicy 12mm i wszelakie czujniki o tej średnicy mają 2 piny. Niestety patent z podpięciem minusa pod jeden pin a licznika pod drugi nie zadziałał. Tokarz artysta urodzi w czwartek tulejkę, w która wkręcę stary czujnik i po temacie.

Chyba, że jeszcze jest jakaś alternatywa?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8356
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Rokfor32 »

Pin do masy (przy dwupinowym) nie ma prawa nie zadziałać, bo to czujniki rezystancyjne. No - chyba że paramatry czujników dzieli odległość w jednostkach astronomicznych ... :wink:

Dwupinowy może być, pod warunkiem że zgrasz charakterystykę. W tym wypadku, jak dobrze zrozumiałem, zapodałeś redukcję "duże w małe" - czyli odsunąłeś czujnik od jego położenia pracy. Nie jest to dobre kung fu, niestety. Bezwładność termiczna, plus wypromieniowanie ciepła powoduje spore przekłamanie wskazania.

Ja bym szukał czujnika o właściwej charakterystyce, pasującego do gniazda - albo bym przegwintował gniazdo pod właściwy czujnik.

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

Gwintowanie i rozwiercanie głowicy nie wchodzi w rachubę. Rezystancja musi być inna. Muszę się sam zająć tematem, bo mnie olali. ECU widzi dobrą temperaturę a licznik leży i kwiczy.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8356
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Rokfor32 »

Bo programowo (dla Denso) są dwa niezależne czujniki, do obu systemów.

Rozwiercania bym nie dyskwalifikował - tam jest sensowny dostęp, nawet z poziomu komory silnika i jej zabudowy. Wypuszczasz płyn, zapodajesz sprężone powietrze w układ chłodzenia (coby opiłki nie leciały do wnętrza) - i temat ogarnia się w pół godziny.

Jeżeli zakładasz opcje czujnika na m12 -to najpierw ściągnij dane ori czujnika, co do rezystancji. Wtedy łatwiej będzie szukać takiego o właściwych parametrach..

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

Boję się wiercić. Kiedyś rozwiercanie m położyłem głowice, ścianki były cienkie i zrobiłem problem.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8356
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Rokfor32 »

Ale w tym przypadku głowica powinna być identycznym odlewem - po prostu w młodszej mniejszy otwór wykonano, ale w tym samym miejscu, więc i bazie materiałowej, co w starszej wersji.

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Luksky »

Tak, masz rację. Ale widzę że musiałbym wytargać chłodnice z wentylatorem aby mieć dojście do wiertarki. Nie prościej mi dorwać czujnik o odpowiedniej rezystancji?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8356
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J95 nagrzewnica?

Post autor: Rokfor32 »

Na pewno prościej takowy zamontować. Ale czy znaleźć - to już inna kwestia :wink: Czujników na rynku jest mnogo, ale niekoniecznie są podawanie ich parametry. Cyba że masz dojścia do jakiego magazynu Intercarsu na przykład, żeby sobie wpaść do magazynu, i poszukać z miernikiem właściwego ... :wink:

ODPOWIEDZ