J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Moderator: luk4s7

El Patron
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2016, 20:31

J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: El Patron »

Witam wszystkich, jestem tutaj zupełnym świeżakiem, nie mam Toyoty, nigdy nie miałem żadnego "Japończyka" ale jestem zdecydowany kupić.
Rozglądam się po serwisach internetowych za modelem (jak w tytule) i trafił się, jednak poza stanem ramy i blach nie mam bladego pojęcia na co jeszcze powinienem zwrócić szczególną uwagę w przypadku tego modelu i jak te elementy sprawdzić, na jakie, ewentualne objawy powinienem być wyczulony.
Nigdy nie miałem żadnego samochodu stricte terenowego, ale wiem na pewno, że taki własnie potrzebuję. Samochód zamierzam doinwestować- zderzaki (przód i tył), wyciągarka/ki, blokady mostów, zawieszenie +3", kola 35", zabudowa bagażnika, bagażnik dachowy, oświetlenie, snorkl, webasto, powiększony bak, osłony podwozia etc. Samochód ma służyć do wypraw, ale chcę żeby można było się nim również przeprawiać "w razie W". Potrzebuję wozu, którym będę mógł z najmniejszym prawdopodobieństwem awarii dojechać do Chin, dlatego zależy mi na tym, by baza była w możliwie jak najlepszym stanie. Silnik 1KZ-TE o którym słyszałem wiele dobrego, podobno pociągnie nawet 1mln km i da radę na przepalonym oleju rzepakowym ;)
No chyba, ze to mit.
Namawiany bylem na Patrola, ale odpuściłem jak poczytałem o problemach z głowicami i w 2,8 i w 3,0

Samochód, który zwrócił moją uwagę ze względu na specyfikację jak w tytule:
allegro.pl/toyota-land-cruiser-i6578146553.html#thumb/1

Będę wdzięczny za każdą, merytoryczną odpowiedz.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: zombi »

J95 to fajne auto, ale nie do tych celów. Nie mota sie tak 95. Lift 3'', koła 35 i obciazenie zderzakami. Pocztaj na forum o problemach tego modelu. Centralny mechanizm roznicowy, maglownica i ifs z przodu.

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: Beduin »

Poczytaj również o problemach z głowicą w J9 1KZ-TE. Ponoć takowe występują i lepiej przygotować się na to ;)
http://tlc.org.pl/viewforum.php?f=12

Twalak
Posty: 1
Rejestracja: 06 paź 2016, 12:19

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: Twalak »

Ifs


Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: zombi »

Twalak pisze:Ifs


Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Niezależne zawieszenie z przodu.
W 95 konstrukcja niepozwala na liftowanie bez pogorszenia niezawodności, a do tego sworzen wahacza nie pozwoli na bezstresowy dojazd do chin.
Szczegóły na forum.
Ps. Z tym sworzniem to problem o ile do chin nie jedziemy asfaltem. Ale po co komu 35 cali + lift na asfalt. :wink:

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: hetman »

Jeżdżą ludzie 95 na wyprawy i na tym forum też ich spotkasz, ale nie tędy droga tym autem tak ja to opisałeś. To fajne auto do turystyki, lekkiego terenu i drobnych modyfikacji, przejdzie też trudniejszy odcinek czasem i lepiej niż harkorowi bracia, ale nie zniesie ileśset km ostrego tułania.

El Patron
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2016, 20:31

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: El Patron »

Bardzo dziękuję za cenne uwagi i spostrzeżenia. Moje zamiary wobec w/w LC zbudowałem na informacjach pozyskanych dotychczas i zdaje się, że chyba za dużo sobie wyobrażałem.
Będę zgłębiał wiedzę, korzystając z forum.
A w międzyczasie, proszę mi powiedzieć, jakie optymalnie koła i lift (33" i 2")?
No i sedno mojego podstawowego pytania, na co jeszcze zwrócić uwagę podczas oględzin poza, centralnym układem różnicowym, maglownicą i ifs?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: sebastian44 »

Przez forum wszystkiego sie nie dowiesz i nie nabędziesz wiedzy jak sprawdzic porządnie auto terenowe. Też nie pierwszy lepszy mechanik jest w stanie zweryfikować jego stan. Jak nie chcesz wtopić to pojedz do warsztatu który sie na tym zna i tam sprawdz. Bo zakup kiepskiego egzemplarza za powiedzmy 25 tyś może w ciągu dwóch pierwszych lat użytkowania pociągnąć za sobą wydatki wieksze niż kwota zakupu.
W tych samochodach ma co się psuć, dwie skrzynie biegów, 3 dyferencjały w tym dwa blokowane, dwa wały napędowe i wszystko to użytkowane w bardzo ciężkich warunkach w terenie- zastanów się czy jesteś na to gotowy. A tak w ogóle zamiast kupować i zbroić J95 to za te pieniądze kup zadbaną J120, pojezdzij troche i wtedy sie przekonasz czy zderzaki i koła 35 cali są w ogóle potrzebne ;)

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: realBiker »

Sprawdź stan blokady mostu z tyłu (silniczek, w jakim stanie, przeważnie zgnity i rozpada się przy demontażu), stan przegubów z przodu (luzy i czy gumy nie spróchniałe) i generalnie luzy w całym układzie przeniesienia napędu (od łańcucha przez wały aż po półośki)
Najrozsądniejszym kołem do tego auta jest 265/75 na seryjnych felgach alu. Liftować to bez sensu ze względu na wahacze z przodu. Wstawiasz kompletne zawieszenie z australii z mocniejszymi sprężynami pod planowane obciążenie ale celowanie w dwa cale wyżej pod obciążeniem to strzał w stopę - brak wykrzyżu i twardo jak cholera.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: czobi »

poczytaj forum. im prosciej i mniej ingerencji tym lepiej.
lepiej jezdzic niz miec wszytskomajacy pomnik , jak wielu.
pomysl o hiluxie, to przynajmniej jedzie i latwo tam naprawic..
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=15&t=14691

Rosolsky
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2016, 10:08

Re: J95 1KZ-TE Automat 2000r lifting

Post autor: Rosolsky »

W sumie to ja kolegę rozumiem :D
Też na początku chciałem mieć monstertrucka na 35 cali, wielkimi zderzakami itd.
Potem kupiłem disco pod taki projekt, aż w końcu dojrzałem.
Teraz choruję na 95, opony max 32 cale, lift to może z cal... Wymyśliłem sobie stalowe zderzaki w wersji ultralight - zderzaki w ciągu roku przydały mi się kilkukrotnie nie licząc chociażby możliwości stawania na nie - używam auta bardzo użytkowo, więc ich obecnosć jest oczywista.
To samo wyciągarka - chciałem mieć windy przód tył wielkiej mocy, teraz wiem, że w moim używaniu auta potrzebuję jednej wyciągarki, wystarczy prosta 12tka... :)
Jedyne co pozostało mi z początkowych planów, to oświetlenie na około samochodu. Ale znów, użytkuję auto w specyficzny sposób i takie oświetlenie jest mega przydatne w rozbijaniu biwaku w środku lasu, albo zbieraniu się z ćwiczeń czy eventu w godzinach wieczornych :)
Bagaznik dachowy - miał być wielki wypasiony, teraz wiem, że będzie prosty i lekki :)
Warto takim autem najpierw pojeździć a potem dopiero zacząć zastanawiać się, co jest tak naprawdę potrzebne. Ładowanie 1.5 tony szpeju na auto może fajnie wygląda, ale dla laików... :)

ODPOWIEDZ