J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Moderator: luk4s7
J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Witam.
Jestem tu nowy i od Stycznia tego roku posiadam "J95 Prado z silnikiem 3.4 V6 z 2000r". W obecnej chwili autkiem nie mogę się cieszyć ze względu na pękniętą prawą głowicę "od strony pasażera". I tu moja prośba o kontakt do kogoś kto miał by takową głowicę do sprzedania, jakiś Auto Złom, jakikolwiek punkt zaczepienia. Na chwilę obecną jest to bardzo trudny temat na naszym rynku więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam i z góry dziękuję: Mateusz
Jestem tu nowy i od Stycznia tego roku posiadam "J95 Prado z silnikiem 3.4 V6 z 2000r". W obecnej chwili autkiem nie mogę się cieszyć ze względu na pękniętą prawą głowicę "od strony pasażera". I tu moja prośba o kontakt do kogoś kto miał by takową głowicę do sprzedania, jakiś Auto Złom, jakikolwiek punkt zaczepienia. Na chwilę obecną jest to bardzo trudny temat na naszym rynku więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam i z góry dziękuję: Mateusz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8359
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Słabo będzie.
Oddaj głowicę do oceny pęknięcia, i prognozowania sensowności naprawy. W tym przypadku ma to sens - te głowice rzadko robią problemy, i generalnie nie sa wrażliwe na przeciążenia termiczne. Acz - zdarzają się spec - userzy, potrafiący zarżanąć wszystko...
Niemniej - jeżeli temat nie jest zbyt rozległy - to spawanie może problem załatwić na amen, czyli dożywotnio dla silnika. No ale to musi oblukać fachowiec od spawania głowic.
Jak pisałem, te głowica bardzo rzadko robią problemy. Głowna przyczyna - to ujowa instalacja LPG. Na prawdę nie warto tu robić pseudo oszczędności - tym bardziej że sensowna instalacja LPG czwartej generacji (czyli ta najbardziej popularna obecnie - wtrysk w fazie lotnej) od tej najtańszej (dla tego silnika) różni się o jakieś 5 stów.
Oddaj głowicę do oceny pęknięcia, i prognozowania sensowności naprawy. W tym przypadku ma to sens - te głowice rzadko robią problemy, i generalnie nie sa wrażliwe na przeciążenia termiczne. Acz - zdarzają się spec - userzy, potrafiący zarżanąć wszystko...
Niemniej - jeżeli temat nie jest zbyt rozległy - to spawanie może problem załatwić na amen, czyli dożywotnio dla silnika. No ale to musi oblukać fachowiec od spawania głowic.
Jak pisałem, te głowica bardzo rzadko robią problemy. Głowna przyczyna - to ujowa instalacja LPG. Na prawdę nie warto tu robić pseudo oszczędności - tym bardziej że sensowna instalacja LPG czwartej generacji (czyli ta najbardziej popularna obecnie - wtrysk w fazie lotnej) od tej najtańszej (dla tego silnika) różni się o jakieś 5 stów.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8359
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
W ostateczności - ściągasz taką głowicę z ebayu. Kurs dolca i cło+ vat są mocno niekorzystne - ale i tak to jakieś 50% ceny aso - nieuzbrojonej głowicy ...
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Z silnika zacząłem robić stolik. Gdzieś mogę mieć głowice ale dopiero w poniedziałek zaczynam przerzucanie części w magazynie. Szanse są 50%. Bo albo je zostawiłem albo wypierniczyłem na złom. Nie paniętam.
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Szczelność zrobiona i głowica pęknięta między zaworami na drugim cylindrze , jak nie znajdę nic sensownego to będę musiał wysłać ją do pospawania a to też nic pewnego.Rokfor32 pisze:W ostateczności - ściągasz taką głowicę z ebayu. Kurs dolca i cło+ vat są mocno niekorzystne - ale i tak to jakieś 50% ceny aso - nieuzbrojonej głowicy ...
Na ebayu sprawdzałem i to niestety tak jak mówisz drogi gips
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
l
Ostatnio zmieniony 04 paź 2016, 21:37 przez MatB, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
kylon pisze:Z silnika zacząłem robić stolik. Gdzieś mogę mieć głowice ale dopiero w poniedziałek zaczynam przerzucanie części w magazynie. Szanse są 50%. Bo albo je zostawiłem albo wypierniczyłem na złom. Nie paniętam.
Będę zobowiązany więc jeśli jest taka opcja to czekam na odpowiedź. Mam nadzieję, że jeszcze nie zezłomowana.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8359
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Ogólnie - do tego silnika bez problemu jest każda śrubka - przez aso toyoty. niestety - nie tanio. Ale w zamian szybko - i dokładnie to - co trzeba Ebay to ścieżka taka se - jak wiesz bardzo dokładnie czego szukasz - to ok. Czytaj - wiesz lepiej niż sprzedający. Czyli wymagany jest doktorat z tematu, coby nie zamówić części od czegoś innego, bo modele USA/EU nie do końca śą kompatybilne. Natomiast szukanie u nas - klapa całkowita. Kilka silników - i to jedynie w całości - i za chorą kasę.
Ja ostatnio kupowałem cały silnik w cenie aso gołej głowicy No ale nie zdarza się tak zbyt często ...
Ja ostatnio kupowałem cały silnik w cenie aso gołej głowicy No ale nie zdarza się tak zbyt często ...
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Głowica w ASO do tego silnika ponad 11000 zł kosztuje
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
wygląda na to że j90 prado do poskładania w częściach z ASO wyjdzie drożej niż j200 na wypasie z salonu
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
Co więcej, j200 kupione w częściach wyjdzie drożej niż kupione złożone
Takie są prawidła obecnego rynku motoryzacyjnego, który zarabia przede wszystkim na częściach zamiennych i serwisie...
Takie są prawidła obecnego rynku motoryzacyjnego, który zarabia przede wszystkim na częściach zamiennych i serwisie...
Re: J95 Prado 3.4 V6 Pęknięta głowica
kup uzywke z all.....gro i bedzie ok tylko sparwdz ja mia lem taki sam preobem
kupiłem i okazało sie ze tez głowica wymaga szlifu ...... kupilbym na Twoim miejscu oryginal -bo sie pozniej wysypie !!!
kupiłem i okazało sie ze tez głowica wymaga szlifu ...... kupilbym na Twoim miejscu oryginal -bo sie pozniej wysypie !!!