Płyta pod wyciągarke J9
Moderator: luk4s7
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Każdy elektryk którego importer ma siedzibę stałą i jest na rynku od wielu lat. Uciąg chiński 9500-12000 zaś markowy spokojnie 9000 albo większy dla spokojności choć nie jest to auto przeprawowe.
Re: Płyta pod wyciągarke J9
i bez mostka z przekaźnikami, u góry mają być pręty spinające
Re: Płyta pod wyciągarke J9
no ja juz jednego warna /ti/ z mostkiem łozjebał....m. lina nie kontrolowanie nawineła sie w jednym miejscu i trach obudowa poszłatwardy pisze:i bez mostka z przekaźnikami, u góry mają być pręty spinające
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Dzięki za podpowiedzi,będę coś szukał ale bez pośpiechu. Jak na początkującego posiadacza tego'' autobusu'' to i tak idzie nieżle,nie ma co porównywać do zwykłego plaskacza.Narka,jeśli ktoś wie coś o ABS-ie to wrzuciłem tam pytanko.
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Cześć ferajna. Nadszedł czas i zakupiłem na reszcie wyciągarke i bedę przynudzał pytaniem o montaż. Czy mógłby ktoś podesłać jakies zdjęcie i dobry pomysł jak wam to koledzy wyszło. Mam kwał blachy 5 mm nierdzewki , czy nadaje sie na wykonanie płyty.Własne doswiadczenia mile widziane , bo są cenniejsze niż ksiażkowe przynudzanie. Zagladne tu jutro CZEŚĆ.
Re: Płyta pod wyciągarke J9
kup lepiej cały zderzak z mocowaniem wincha, a nierdzewka sie nie nadaje za bardzo twarde ,ze spawanie nie tak chop i tym podobne , ceny zderzaków masz od 1500 powodzenia
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Piotrze(95) wedlug mnie zrob tak jak Kames pisze caly zderzak i po problemie.No chyba ze tak jak ja po 1 masz duzo czasu. po 2 np nie masz ochoty montowac takiego zderzaka bo (zawsze jest kilka powodow np nie chcesz wozic kawalka zlomu z przodu auta jesli nie upalasz go jakos mocno w terenie a nazbyt czesto wozisz nim tesciowa do kosciola ) a koniecznie chcesz miec wyciagarke. Ja proponuje kup kawalek stali znajdz pana Kazia (spawacz z 30 letnim stazem ) ewentulanie Czesia(25 lestni staz ) wymotaj sobie SAM u mnie wyszlo to tak http://img189.imageshack.us/img189/4592/p1073957.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; po za tym zmodyfikowalem to doma ucywtami zeby np poprzez zblocze wrocic lina do auta
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Po przeczytaniu waszych uwag i spokojnym oglądnięciu szpejostwa pod plastikiem myśle ??? iż pozostawię teściową daleko od siebie , niech sobie myśi że ją jeszcze lubię . Zostanę przy org plastiku(póżniej tez czeba coś robić ),a z nierdzewką zobaczę w jakiej jest klasie. Z obrubką nie jest tak żle coś się umie a i klamotów w garażu nie brakuje.Na pewno muszę coś wyciąć i dopasować elegancko płyte, równeż myślę o dodatkowych zaczepach.Teraz tylko żeby firma i rodzinka dała czasu i powinno wyjść dobrze.Jak mnie coś zaskoczy to będę dopytywał.CEŚĆ.
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Cześć.
Odgrzeję trochę temat. Jestem na etapie wyboru wyciągarki. Będę wdzięczny za wszelkie dodatkowe (poza tymi już opisanymi) podpowiedzi. Szczególnie zależy mi na rysunku technicznym, jeżeli ktoś taki posiada, płyty montażowej wyciągarki, chciałbym zostawić standardowy (plastikowy) zderzak. Powinienem może najpierw kupić wyciągarkę, a później dorobić płytę, czy może na odwrót?
A co do sposobu użytkowania ww sprzętu i w ogóle toyotki to jeżdżę codziennie (oczywiście w terenie), ale raczej ostrożnie.
Odgrzeję trochę temat. Jestem na etapie wyboru wyciągarki. Będę wdzięczny za wszelkie dodatkowe (poza tymi już opisanymi) podpowiedzi. Szczególnie zależy mi na rysunku technicznym, jeżeli ktoś taki posiada, płyty montażowej wyciągarki, chciałbym zostawić standardowy (plastikowy) zderzak. Powinienem może najpierw kupić wyciągarkę, a później dorobić płytę, czy może na odwrót?
A co do sposobu użytkowania ww sprzętu i w ogóle toyotki to jeżdżę codziennie (oczywiście w terenie), ale raczej ostrożnie.
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Cześć,
to ja odgrzeję temat jeszcze bardziej
jestem totalnym świeżakiem w temacie toyoty (mam od tygodnia i off roadu (jeszcze nie mam ;P ) , ale mam nadzieję że to się zmieni z upływem czasu
Szukałem odpowiedzi na to pytanie na forum, ale nie znalazłem nic konkretnego (aczkolwiek w kilku miejscach były ogólne uwagi że lepiej zrobić samemu jak się ma czas):
Płyty pod wyciągarkę "uniwersalne" są znacznie tańsze niż dedykowane do danego modelu. Jest to oczywiście zrozumiałe z punktu widzenia sprzedawcy ale czy uzasadnione ekonomicznie (biorąc pod uwagę koszty oraz ew nakład pracy przy montażu)? Innymi słowy - czy warto kupić płytę uniwersalną i potem ją jakoś (jak) przymocować do samochodu czy jednak lepiej kupić dedykowaną która podobno wchodzi na oryginalne mocowanie. Zależy mi aby zostawić oryginalny plastikowy zderzak bo (może "jeszcze") nie mam ochoty montować całego żelaznego z przodu. No i co z mocowaniem do ciągania (aczkolwiek
Dla ścisłości: nie zamierzam nigdzie ciężko jeździć i jak to gdzieś tu wyczytałem "użyjesz wyciąrki 3 razy w ciągu 5 lat - taka jest średnia"
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
to ja odgrzeję temat jeszcze bardziej
jestem totalnym świeżakiem w temacie toyoty (mam od tygodnia i off roadu (jeszcze nie mam ;P ) , ale mam nadzieję że to się zmieni z upływem czasu
Szukałem odpowiedzi na to pytanie na forum, ale nie znalazłem nic konkretnego (aczkolwiek w kilku miejscach były ogólne uwagi że lepiej zrobić samemu jak się ma czas):
Płyty pod wyciągarkę "uniwersalne" są znacznie tańsze niż dedykowane do danego modelu. Jest to oczywiście zrozumiałe z punktu widzenia sprzedawcy ale czy uzasadnione ekonomicznie (biorąc pod uwagę koszty oraz ew nakład pracy przy montażu)? Innymi słowy - czy warto kupić płytę uniwersalną i potem ją jakoś (jak) przymocować do samochodu czy jednak lepiej kupić dedykowaną która podobno wchodzi na oryginalne mocowanie. Zależy mi aby zostawić oryginalny plastikowy zderzak bo (może "jeszcze") nie mam ochoty montować całego żelaznego z przodu. No i co z mocowaniem do ciągania (aczkolwiek
Dla ścisłości: nie zamierzam nigdzie ciężko jeździć i jak to gdzieś tu wyczytałem "użyjesz wyciąrki 3 razy w ciągu 5 lat - taka jest średnia"
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Oczywiscie ze warto kupic płyte dedykowaną.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Płyta pod wyciągarke J9
W przypadku J9 przystosowanie uniwersalnej płyty tak żeby mieściła sie pod oryginalnym zderzakiem jest bardzo łatwe wiec śmiało możesz iść w tą stronę
Re: Płyta pod wyciągarke J9
To zależy.
Jeśli będziesz to robił sam to taka płyta jest pomocna. Przy czym wszystko co jest do wszystkiego jest do niczego czyli dochodzą tu też aspekty wizualne i techniczne. Jeśli masz czas na rzeźby i bylejakość to możesz iść w tą stronę. Jeśli masz majsterkowanie we krwi to sobie zrób coś fajnego od początku. Dawanie mechanikowi takiej płyty z założeniem, że będzie taniej to strzał w kolano. Będzie drożej. Dobra płyta to koszt 890 PLN. Wycięta laserowo, śrutowana i polakierowana z podkładem cynkowym. Wybór zawsze należy do kierownika.
Jeśli będziesz to robił sam to taka płyta jest pomocna. Przy czym wszystko co jest do wszystkiego jest do niczego czyli dochodzą tu też aspekty wizualne i techniczne. Jeśli masz czas na rzeźby i bylejakość to możesz iść w tą stronę. Jeśli masz majsterkowanie we krwi to sobie zrób coś fajnego od początku. Dawanie mechanikowi takiej płyty z założeniem, że będzie taniej to strzał w kolano. Będzie drożej. Dobra płyta to koszt 890 PLN. Wycięta laserowo, śrutowana i polakierowana z podkładem cynkowym. Wybór zawsze należy do kierownika.
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Kto robi w Wwie w takiej cenie?
Re: Płyta pod wyciągarke J9
Oczywiście że wybór należy do kierownika, ale jak kierownik się nie zna/nie ma doświadczenia to stara się uzyskać informacje żeby decyzję podjąć jak najlepszą
Wydaje mi się, że faktycznie z zamontowaniem gotowej płyty będzie najłatwiej (przede wszystkim nie trzeba się będzie martwić o jakość spawów).
Znalazłem dwie: https://www.more4x4.pl/produkt/282/plyt ... cruiser-90 oraz http://heavycruiser.pl/pl/glowna/170-to ... garki.html.
Wygląda na to że obie są bardzo podobne (chociaż nie ma informacji jak gruba blacha jest w tej HC) i obie zmieszczą się pod zderzakiem (nie wiem jak z zamontowaniem na nich wyciągarki bo nie ma podanych wymiarów).
Kylon: czy jesteś w stanie coś podpowiedzieć/doradzić? Że któraś jest lepsza/gorsza, jakieś niuanse związane z użytkowaniem. Czy może jeszcze jakąś inną płytę polecasz?
Wydaje mi się, że faktycznie z zamontowaniem gotowej płyty będzie najłatwiej (przede wszystkim nie trzeba się będzie martwić o jakość spawów).
Znalazłem dwie: https://www.more4x4.pl/produkt/282/plyt ... cruiser-90 oraz http://heavycruiser.pl/pl/glowna/170-to ... garki.html.
Wygląda na to że obie są bardzo podobne (chociaż nie ma informacji jak gruba blacha jest w tej HC) i obie zmieszczą się pod zderzakiem (nie wiem jak z zamontowaniem na nich wyciągarki bo nie ma podanych wymiarów).
Kylon: czy jesteś w stanie coś podpowiedzieć/doradzić? Że któraś jest lepsza/gorsza, jakieś niuanse związane z użytkowaniem. Czy może jeszcze jakąś inną płytę polecasz?