stacyjka problem z kluczykiem

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Heres »

Witam mam problem z stacyjka tzn kluczy wchodzi do połowy i się zacina tak jakby wkładka się blokowała. Dwa pytania rozbierać wkładkę czy kupić nową z kluczykiem, czy j9 ma immobiliser?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Rokfor32 »

J9 ma immo - ale moduł w kluczyku sie przekłada. czyli kupujesz komplet, stacyjkę z kluczykiem (a najlepiej z zamkami drzwi) - i w kluczyku zamieniasz kość immo - zapodajesz do nowego kluczyka swoja obecną.

Nie ma w tym żadnej filozofii - ta kość to element całkowicie pasywny, taki kawałek krzemu wielkości połowy paznokcia. Zero połączeń elektrycznych.

ps. Przekładasz zresztą nie tylko kość immo - również resztę "bebechów" kluczyka - czyli moduł pilota zamków. Całość jest tam zgrabnie spakowana, i demontuje się w jednym kawałku po rozkręceniu obudowy kluczyka.

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Heres »

Tak wiem jest immobiliser zrobiłem mały test. Co do kluczyka wydaje się być nie rozbieralny nawet niema ani jednej śrubki, pilota mam oddzielnie mógł być dokładamy. Zastanawiam się nad usunięciem immobilisera

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18024
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: kylon »

Bo J9 i J9 noe są sobie równe. Są auta z i bez imobilazera. Bez to najczęciej KZJ9 ale również są takowe z. Różne są też kluczyki do wersji z centralnym zamkiem i bez. Oczywiście fabrycznym.

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Heres »

A jak wygląda sprawa rozwiązania na pompie da się wywalić immobiliser?

tomdrums
Posty: 98
Rejestracja: 28 lis 2014, 13:28

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: tomdrums »

Przerabialem temat. Idz do pierwszego lepszego dorabiacza kluczy samochodowych. Dobiera ,, toyotowy" wazna jest dlugosc i szerokosc grotu. Dorabia pod oryginal z ta roznica ze robi delikatnie ,,grubszy" czasami potrzeba doszlifowac. Stary z imo masz razem z nowym na jednym kolku. . Mam to od roku i chodzi idealnie. Kosztowalo 15 zl. Wiadomo ze mozna wymienic stacyjke itd. Tylko po co?

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Heres »

Czyli winny jest klucz? Mam jeszcze drugi musze sprawdzić czy nie będzie działał lepiej.

tomdrums
Posty: 98
Rejestracja: 28 lis 2014, 13:28

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: tomdrums »

Myslalem ze od tego zaczales. Podobno klucze w Toyotach lubia sie wyrabiac. U mnie nie wchodzil w stacyjke. Kumpel ktory dorabia klucze doradzil i zadzialalo. Jezeli to stacyjka to tanio nie bedzie.

tomdrums
Posty: 98
Rejestracja: 28 lis 2014, 13:28

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: tomdrums »

Myslalem ze od tego zaczales. Jezeli to stacyjka to tanio nie bedzie. A nie napsikales czasem jakiegos wd40 do stacyjki? To lubi ,,naprawic" stacyjke lub zamki.

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Heres »

Używane z immo chodzą po około 5 stów, ale nawiązał em kontakt z gościem który naprawia stacyjki koszt około stowki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Rokfor32 »

Nie polecam (naprawy stacyjki). Może jest to pierdoła, i warto tam zaglądnąć fachowym okiem - ale 9/10 że jest po prostu zużyta - i naprawa to po prostu inna wkładka. Acz - kumaty klucznik (i mający dużo czasu) da rade dopasować nową wkładkę do starego kluczyka. I tylko taka opcja naprawy ma sens - sztukowanie zużytej będzie na bardzo krótko - i problem wróci.

Pestkę immo da się przełożyć również w kluczykach "nierozbieralnych" - czyli tych bez pilota. Połówki kluczyka sa po prostu zatrzaśnięte, a nie sklejone. Acz to jest solidny zatrzask ... :wink:

Co do demontażu immo - nie jest tak łatwo, to nie jest blokada cewki na pompie (jak w J8 na przykład), to jest blokada kompa sterującego. Wymienia się cały komplet, czyli ECU silnika, i moduł immo. Do modułu, jak pamiętam, dostęp jest bardzo ujowy. :wink: Dla pewności, ja jeszcze przekładałem pętlę indukcyjna przy kluczyku - ale nie jestem pewien czy tez trzeba - a każdym razie zwykle jest w "komplecie".

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: luk4s7 »

Tak dla uzupełnienia wątku - dokupowałem kluczyk w ASO do KZJ95 po numerze VIN. Przyszedł już docięty, a jedynie na miejscu zaprogramowano go do immo.
Było ryzyko że w międzyczasie ktoś wymienił zamki i stacyjkę i ten z VIN'u by nie pasował. Ale jednak wszystko było bez problemu.
Mam wersje z centralnym zamkiem ale bez sterowania w kluczyku. Jest dodatkowy pilot.
Koszt całej operacji to coś koło 300zł.

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: stacyjka problem z kluczykiem

Post autor: Heres »

Wymieniona wkładka bo swoje juz wypracowała, dorobione dwa kluczyki i wzornik w razie W, koszt 320 zł. Wiec nie opłaca kupować się na allegro używanych stacyjek z immo.

ODPOWIEDZ