Tak z czystej ciekawości:
czy swap 5VZ-FE na 1GR-FE byłby możliwy? Czy wymaga przebudowania połowy samochodu?
I w sumie czy 1KZ-TE na 1GR-FE dałoby się zrobić?
Czy 1GR-FE może pasować do manualnej skrzyni 6 biegowej od J120?
Swap na 1GR-FE
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8345
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Swap na 1GR-FE
Wszystko zależy, jakie graty masz. Sam silnik, nawet z osprzętem, to za mało do zeswapowania 1GR-FE do czegokolwiek. Wiązka, komp, cały system immobilaizera (wraz z kluczykiem), wraz z kawałkami wiązki głównej, seryjny wydech z katalizatorem i obiema sondami. No i dzwon do skrzyni - przy manualu już tylko sześciobiegowa, a takie zestawienie szło chyba tylko w FJC - i pewnie w wersjach GCC. U nas ten silnik szedł jedynie z automatami.
Ogólnie - przy swapie mechaniczna strona zwykle nie jest problemem - chyba że tematem jest jakieś nietypowe połączenie silnik/skrzynia czy skrzynia/reduktor (np. silniki BMW do patrola, lexa do patrola, ogólnie tego typu krzyżówki). W przypadku bazowania na gratach toyoty/lexa te tematy załatwia się bolt on - czasem po taniości - czasem jest trudno - ale na 99% idzie znaleźć potrzebne tajle.
Problemem jest osprzęt elektroniczny w młodszych benzynach - albo musi byc wszystko jak w oryginale - albo sterowanie robione na kompach aftermarketowych w pełni programowalnych.
Ogólnie - przy swapie mechaniczna strona zwykle nie jest problemem - chyba że tematem jest jakieś nietypowe połączenie silnik/skrzynia czy skrzynia/reduktor (np. silniki BMW do patrola, lexa do patrola, ogólnie tego typu krzyżówki). W przypadku bazowania na gratach toyoty/lexa te tematy załatwia się bolt on - czasem po taniości - czasem jest trudno - ale na 99% idzie znaleźć potrzebne tajle.
Problemem jest osprzęt elektroniczny w młodszych benzynach - albo musi byc wszystko jak w oryginale - albo sterowanie robione na kompach aftermarketowych w pełni programowalnych.
Re: Swap na 1GR-FE
Drogi Rockforku, jest dzwon pod 1GR do skrzyni R15X - możemy więc zastąpić tym silnikiem zarówno 5VZ jak i 1KZ przy manualnej skrzyni 5 biegowej.Jerry pisze:I w sumie czy 1KZ-TE na 1GR-FE dałoby się zrobić?
Jerry, przy swapach wszystko jest możliwe, a niemożliwe jest tylko droższe i trwa dłużej
Re: Swap na 1GR-FE
Ktoś widział 1gr do sprzedania? Od dawna nie widziałem.