Urwane koło podczas jazdy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Po robocie skontroluj porządnie geometrię zawiasu. Przy małej prędkości zwykle nic się nie dzieje (przy odpadnięciu dolnego sworznia), ale w tym wypadku mogłeś i pogiąć wahacz, i zdeformować ramę - pomiar geometrii pokarze, czy wszystko jest ok.

Jak byś potrzebował gratów - to pisz. Zostały wszystkie (z wyjątkiem przedniego dyfra) z konwersji zawiasu na sztywną oś, a całość była w dobrej kondycji. A patrząc po focie - to coś mi się wydaje - że potrzebujesz ... wszystko co siedzi w nadkolu ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

prosze napisz czego bym potrzebował
ja jechałem na oponie około 300m, która się wbiła pod próg jak na (poduszkowcu) i nawet ne przekosiło mnie zbytnio
ale daj znać , przyda się parę cennych info

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Patrząc po focie - to wszystkiego własnie :wink:

Czyli obu wahaczy ze sworzniami i tulejami, zwrotnicy, półosi, końcówki przekładni kiery - a być może i całej przekładni - zależy jak zadziałały siły rozrywające.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

czyli .....ile to może wynieść 2 tys>>??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Mniej więcej, tak po cenach z allegro. I pomijając przekładnię kiery - ta co mam się nie nadaje na sprzedaż ( jako pełnosprawna część - cieknie, też typowa przypadłość tego modelu) - a jak jest zdrowa to sama kosztuje porównywalną kasę.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: czobi »

Odpadajace kola sa kiepskie. Dobrze ze nikogo nie trafilo to kolo i ty caly!!!
Noo i wymyslili te pedalskie IFSy.. A byly sztywne mosty i swiat jechal. K. ich m.

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: grzech »

Hej Czobi,

zawieszenie przednie w J9 zmotywowało mnie własnie do przesiadki do auta ze sztywnym mostem:-). Tyle z e obecnie to jest akurat Mercedes G a nie toyota. Przekładnia kierownicza w J9 to też piekny temacik...
powodzenia w naprawie i cierpliwości!

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Michu_1 »

Czy w 120-tkach jest to już jakoś inaczej rozwiązane, bo nie słyszy raczej się żeby w nich rozlatywało się zawieszenie?

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: zombi »

120 ma innaczej zbudowany sworzeń. W temacie maglownicy też jest lepiej.
śczęśliwym posiadaczom j9 polecam namierzyć w okolicy podnośnik na godziny i raz na jakiś czas zajechać tam z łomem i pomacać przednia zawiechę. Ostatnio bez żadnych ostrzeżeń, stuków, puków itd. Wykryłem luzy na sworzniach 1mm na jednym, 2mm na drugim.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Bo w tym modelu żeby wykryć luzy na dolnym sworzniu auto trzeba podnieść - ale za WAHACZE. Inaczej ciężar auta naciskający na ten sworzeń jest tak duży - że nawet na szarpakach niekoniecznie luz sie ujawnia. Tak samo jak niekoniecznie się ujawnia na podnośniku kolumnowym, gdy koła opadną, i sworzeń ustawi się w kącie - w którym normalnie prawie nigdy nie pracuje.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: waldek_BB »

Januszu - jakieś poglądowe foto gdzie wstawić podnośnik żeby sprawdzić luz w taki sposób jak mówisz?

albo inaczej: skaż za co Ty podnosisz :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Ja nie użytkuje J9 ... :mrgreen: A ta co miałem chwilę u siebie ma już sztywny przedni most ... :mrgreen:

No zwyczajnie trzeba podstawić podnośnik pod wahacz, możliwie blisko koła. Jak się da - to nawet pod łapkę sworznia zwrotnicy.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

koledzy
a wiecie może ile kosztuję cały kompletna półoś napędowa prawa z tym krzyżakiem w toyocie oryginał ????

bo na all.....gro ni ma w dobrym stanie
bardzo bym był wdzięczny

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Na pewno chcesz znać cenę? :mrgreen:

Toyota sprzedaje to dosyć dziwacznie - czyli nie występuje solo zewnętrzny przegub - tylko jako cała półoś. Ale wewnętrzny - można kupić solo. Ale cały przegub, a nie sam "krzyżak" :wink:

Cała półoś (czyli z dwoma przegubami) ostatnio jak sprawdzałem - około 1800 zeta.

To są elementy współpracujące - temu są sprzedawane jako cały podzespół. Temu nie szukaj półośki z krzyżakiem, bo kielich Ci został - potrzebujesz całość z jednego dawcy.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: finger »

grzech pisze:Hej Czobi,

zawieszenie przednie w J9 zmotywowało mnie własnie do przesiadki do auta ze sztywnym mostem:-). Tyle z e obecnie to jest akurat Mercedes G a nie toyota. Przekładnia kierownicza w J9 to też piekny temacik...
powodzenia w naprawie i cierpliwości!
Mnie też, ale dalej toyota :D

ODPOWIEDZ