Urwane koło podczas jazdy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: zombi »

Już kilka razy na forum padło stwierdzenie, że "stojące na dębowo tuleje" mogą skutkować wywalaniem sworzni. A jak sprawdzić takie stojące tuleje.

PS. Ostatnio, jakies 3000 km temu, wymieniałem sworznie na 555. I pod wpływem przypadku kolegi postanowiłem sprawdzić jak tam się mają moje "nowe" sworznie. na szybko pod domem podparłem koło pod wahacz łom w dłonie.
I Ku mojemu zaskoczeniu jest tam minimalny luz. Teraz nie wiem czy to kwestia bardzo długiego łomu czy faktu że nigdy nie szarpałem zupełnie nowych sworzni i nie wiem że jednak lekko się w tej płaszczyźnie naciąga (widzę że gumka osłonowa minimalnie się rusza góra-dół).
Tak więc jutro jadę na podnośnik i sprawdził bym tez te tuleje, ale nie wiem jak.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: zombi »

Informacyjnie dla potomnych. Wprawdzie nie jest to zalecenie do LCj9, ale przynajmniej jakaś cyferka pada i jest czego się trzymać.

Obrazek

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: oskar »

W połowie urlopu miałem akcję wymiany kompletu sworzni, ale z mojej winy bo jeżdżę sobię po mieście drugim autkiem i nie dopilnowałem przed wyjazdem rozerwanej osłony górnego sworznia, który mógłby dać do myślenia. Nie się nie urwało muszę zaznaczyć, ale podczas skręcania kół w miejscu dźwięki przyjemne nie były. Doszedłem do wniosku, że nawet 555 raz do roku wypadałoby ogarnąć, takie moje doświadczenie. Tuleje mam dość regularnie sprawdzane.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

teraz drugi kurde problem wiązka
choipa odpala i gaśnie .....może przy tym uderzeniu jak koło się urwało coś się zesrało :?
mechanik sprawdza z elekrtykiem ale może coś wiecie ...to dajcie znać bo ugrzęznę TU na wieki

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Odpala i gaśnie - to typowy objaw np. dla działającego immobilaizera.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

Czyli co zrobić ? sprawdzić imobilajzer >? moze coś z alarmem ....

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

wiązka sprawdzona
kabel (przewód) od immobilizera urwany :( zrobione i mam nadzieje, że dojadę do 3city

pozdrawiam
i ku przestrodze czasem nowe spare partsy potrafią być zepsute nowe , taka wada konstrukcyjna niby oryginał ale trzeba sprawdzać


z poważaniem
Fazi1973

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Jerry »

Rokfor32 pisze:Ja nie użytkuje J9 ... :mrgreen: A ta co miałem chwilę u siebie ma już sztywny przedni most ... :mrgreen:
Mógłbyś podesłać jakieś zdjęcia jak finalnie wygląda ten samochód ze sztywnym mostem?
To znaczy interesuje mnie, czy udało się trafić z osią tak, że przednie koła są pośrodku błotników.
No i ogólnie jestem ciekaw jak udało się rozwiązać wał od reduktora i gdzie się znalazła przekładnia itp.
I w sumie od czego most? :)

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Jerry »

grzech pisze:Hej Czobi,

zawieszenie przednie w J9 zmotywowało mnie własnie do przesiadki do auta ze sztywnym mostem:-). Tyle z e obecnie to jest akurat Mercedes G a nie toyota. Przekładnia kierownicza w J9 to też piekny temacik...
powodzenia w naprawie i cierpliwości!
No właśnie z powodu spapranych sworzni, tulei i maglownicy w J9 kupiłem sobie J8.
Prawdopodobnie na dożywocie :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Auto będzie na Campie - podjedź to się naoglądasz :wink:

A co do pytań - przeglądnij sobie wątek o tej przebudowie (w ogólnotechnicznych) - są tam i foty, i opisy co i jak.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: waldek_BB »

zombi pisze:Informacyjnie dla potomnych. Wprawdzie nie jest to zalecenie do LCj9, ale przynajmniej jakaś cyferka pada i jest czego się trzymać.

Obrazek
książka z Australii podaje dla J9 tą samą wartość

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: sebastian44 »

Panowie, gdzie w Warszawie mogę od ręki podjechać i sprawdzić stan sworzni w swojej j9? W piątek wyjazd a chciałbym jeszcze to ogarnać coby koła nie zgubić

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: kylon »

Od początku tego tematu trąbione jest że urywane sworznie są efektem innych usterek.
Podjeć na szarpaki do pierwszej lepszej stacji diagnostycznej. Od ręki dowiesz się czy masz luzy.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: realBiker »

apropo tych usterek to co to znaczy że tuleje stoją na dębowo?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: kylon »

Guma jest twarda i nie pracuje prawidłowo. Tuleje mimośrodowe stoją i na geometrii na siłę były ciągnięte co dodatkowo wprowadza naprężenia. Do tego za sztywne sprężyny i można sobie wymieniać sworznie co chwilę. Za sztywne czyli w efekcie za wysoki lift lub po prostu za twarde.

ODPOWIEDZ