Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 23:37
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 paź 2018, 21:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No właśnie tematów ze sworzniem jest kilka i warto zebrać to w jedną całość a Twojej relacji teraz nie mogę namierzyć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2018, 13:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
https://drive.google.com/file/d/18vDH3gg47Z9qKbEVBS16cf9iztkdq-2B/view?usp=sharing
Czyżby ten gość próbował sie zabezpieczyc przed odpadajaącym kołem za pomocą pasa?
Szukam pomysłów na zabezpieczenie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2018, 14:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 968
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Raczej przez zbyt dużym skokiem zawieszenia w dół. Ten pas nie trzyma sworznia, sworzeń jest za nim, jak sie urwie to koło odpadnie dokładnie tak samo jakby nie było tego pasa...zagladałeś kolego pod swój samochód jak to wygląda?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2018, 14:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Bardzo możliwe, widziałem podobne ograniczniki.
Pas idzie w osi z amortyzatorem wiec nie "złapie" dolnego wahacza?
Amortyzator ogranicza czesciowo wyhylenie dolnego ramienia w dół.
Widzę, że montuja takie rozne ciekawostki u naszych dalekich braci w niedoli.
Nie chodzi o zabezpieczenie przed urwaniem ale przed wyskoczeniem sworznia dolnego. To chyba zdaza sie czesciej?
Tak kolego widzialem bardzo dobrze jak to wyglada.
https://drive.google.com/file/d/14oMfYCwrl24bfaU-OoWdb_EJFtI19qEw/view?usp=sharing

Widzialem sporo takich sytuacji i boje sie z rodzina do auta wsiadac dopoki wszystko jest gites.
https://drive.google.com/open?id=1SVG29 ... ys2C55CczM

Zresztą gdybym wszystko wiedział to bym nie prosił o pomoc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2018, 14:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 968
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ptasiek pisze:
Bardzo możliwe, widziałem podobne ograniczniki.
Pas idzie w osi z amortyzatorem wiec nie "złapie" dolnego wahacza?
Amortyzator ogranicza czesciowo wyhylenie dolnego ramienia w dół.
Widzę, że montuja takie rozne ciekawostki u naszych dalekich braci w niedoli.
Nie chodzi o zabezpieczenie przed urwaniem ale przed wyskoczeniem sworznia dolnego. To chyba zdaza sie czesciej?
Tak kolego widzialem bardzo dobrze jak to wyglada.
https://drive.google.com/file/d/14oMfYCwrl24bfaU-OoWdb_EJFtI19qEw/view?usp=sharing

Widzialem sporo takich sytuacji i boje sie z rodzina do auta wsiadac dopoki wszystko jest gites.
https://drive.google.com/open?id=1SVG29 ... ys2C55CczM

Zresztą gdybym wszystko wiedział to bym nie prosił o pomoc.

No własnie widze że nie bardzo wiesz jak wyglada. Sworzeń jest za wahaczem, jak on sie urwie/wypnie/wypadnie czy cokolwiek innego to koło odpada od wahacza. Wahacz zostaje na swoim miejscu i nie ma sensu go dodatkowo mocować. Było juz mówione wiele razy, nie liftować fury w kosmos, nie zakładać sztywnej sprężyny, pilnować luzu na sworzniach, wymieniac je na markowe. Luz sprawdzamy unosząc samochód za wahacz tak żeby na sworzniu wisiało samo koło a nie cały samochód. I tyle. NIe da sie wiele wiecej zrobić bez przekonstruowania całego samochodu, nie ma na to cudownego patentu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2018, 20:05 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 30
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Koledzy, a czy nie dało by się spiąć pasem obu wahaczy, tak żeby uniemożliwić "otwarcie " dolnego wahacza kiedy stworzeń ma dość?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2018, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 21:29
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa/Płock
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
sebastian44 pisze:
Ptasiek pisze:
Bardzo możliwe, widziałem podobne ograniczniki.
Pas idzie w osi z amortyzatorem wiec nie "złapie" dolnego wahacza?
Amortyzator ogranicza czesciowo wyhylenie dolnego ramienia w dół.
Widzę, że montuja takie rozne ciekawostki u naszych dalekich braci w niedoli.
Nie chodzi o zabezpieczenie przed urwaniem ale przed wyskoczeniem sworznia dolnego. To chyba zdaza sie czesciej?
Tak kolego widzialem bardzo dobrze jak to wyglada.
https://drive.google.com/file/d/14oMfYCwrl24bfaU-OoWdb_EJFtI19qEw/view?usp=sharing

Widzialem sporo takich sytuacji i boje sie z rodzina do auta wsiadac dopoki wszystko jest gites.
https://drive.google.com/open?id=1SVG29 ... ys2C55CczM

Zresztą gdybym wszystko wiedział to bym nie prosił o pomoc.

No własnie widze że nie bardzo wiesz jak wyglada. Sworzeń jest za wahaczem, jak on sie urwie/wypnie/wypadnie czy cokolwiek innego to koło odpada od wahacza. Wahacz zostaje na swoim miejscu i nie ma sensu go dodatkowo mocować. Było juz mówione wiele razy, nie liftować fury w kosmos, nie zakładać sztywnej sprężyny, pilnować luzu na sworzniach, wymieniac je na markowe. Luz sprawdzamy unosząc samochód za wahacz tak żeby na sworzniu wisiało samo koło a nie cały samochód. I tyle. NIe da sie wiele wiecej zrobić bez przekonstruowania całego samochodu, nie ma na to cudownego patentu.
Z przekonstruowaniem połowy samochodu to bym nie demonizowal.
Wymiana wahaczy na icony camburgi czy w inne cuda plus dłuższe polosie i tyle. Miliony monet ale problem sworznia znika, za to pojawia się z uniballami. Można też zrobić customowe.
Walterteam skacze lc90, więc można

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2018, 15:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Rolin pisze:
Koledzy, a czy nie dało by się spiąć pasem obu wahaczy, tak żeby uniemożliwić "otwarcie " dolnego wahacza kiedy stworzeń ma dość?

o to to to, cos takiego mi chodzi po glowie wlasnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2018, 15:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 441
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
Pytanie ile auto Walterteam ma z oryginalnej 90 poza budą ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2018, 20:39 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 30
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Mesel pisze:
Pytanie ile auto Walterteam ma z oryginalnej 90 poza budą ;)


Chyba nawet buda ma daleko do oryginału


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2018, 8:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jakiś czas temu na forum był opisany przypadek urwanego koła w białej J9 z całkiem niedawno zamontowanym kompletnym zawieszeniem. Kompletnym czyli 4 amorki i cztery sprężyny. Ale niestety to nie wszystko. Na temat sworzni chyba zostało napisane wiele ale to nie tylko sworznie są odpowiedzialne za prawidłową pracę zawieszenia. Powtarzam to do znudzenia a dalej mimo wszystko warsztaty zakładają zawieszenie i dowidzenia.

Samochód po powrocie trafił do nas i co w nim udało się zdiagnozować. Skasowałem niechcący jedną fotkę w telefonie ale oprócz poniższych tematów jeden amorek był dodatkowo przekręcony o kilka stopni.

Wybite i rozwulkanizowane mocowania górne amortyzatorów

Obrazek

Obrazek

Krzywo zmontowane górne gumy sprężyny

Obrazek

Pozrywane tuleje wahaczy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu widać że było dowalone na podnośniku z opuszczonymi kołami i potem tylko ukręcało tuleję.

Obrazek

No i stabilizatory

Obrazek

Obrazek

Oczywiście gumy łącznika mogły się wytłuc podczas wyprawy ale gumy drążka stabilizatora widać że są stare i nie zmienione przed wyjazdem. Zatem jak dajecie komuś do montażu zawieszenie warto najpierw sprawdzić czy głównym zajęciem warsztaty nie są osobówki. A jeśli nawet np Patrole to nie zawsze mechanik zna bolączki danego auta.

Zdjęć pogniecionych uszczelniaczy przy wyjmowaniu półosi już nie będę wrzucał. Do tego stare albo kiepskiej jakości sworznie i problem gotowy.

Ot taka to historia.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2018, 8:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Kylon, to jest konkret! Domyślam się że w tym aucie zawieszenie pracuje „na wszystkie strony” a nie tylko zgodnie z przewidzianym przez producenta zakresem i płaszczyzną. Jak się do tego dołoży za twarde sprężyny to pojawiają się siły zrywające (luzy powodują szarpnięcia).

Można więc wymienić tonę sworzni oraz k..ić na konstrukcję ale to jak w życiu - jedni umieją inni umiom.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2018, 9:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ale należy pamiętać że nadal jest to pomyłka konstrukcyjna i umiejętności jazdy też są istotne. Jeden jedzie po dziurach jak leci a inny stara się je w miarę możliwości omijać. J9 do skakania się nie nadaje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 paź 2018, 15:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Podzieliłem tematy bo za bardzo poszliśmy w stronę doktoratu ze sztywności sprężyn i tłumienia amortyzatorów.

Nowy wątek tutaj viewtopic.php?f=2&t=16969


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lis 2018, 23:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 21:29
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa/Płock
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Panowie Profesorowie

czy możecie mi wytłumaczyć na czym polega różnica w dolnym wahaczu LC 95, a LC 120, (to rozciąganie i ściskanie sworznia o którym piszecie), bo chyba nie uważałem na fizyce i nie do końca rozumiem.

Dodatkowo Rokfor piszesz że nie da sie tego feleru wyeliminować, bo nie ma miejsca, sory ale też nie kumam.

Można prosić o przetłumaczenie z Polskiego na "nasze"

dzięki z góry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group