KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Moderator: luk4s7
KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Chciałbym zapytać fachowców czy takie części jak mosty ,dyferencjaly,skrzynie ,czy amortyzatory i sprężyny od toyoty j12 pasują do j9 i 4runnera 3gen,Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a przymierzam się do sporej rzeżby swojego 4 runnera.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8299
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Część pasuje - część nie. 4runner mk3 jest bliźniaczy z J9 - i dużo części ma wspólnych. J12 ma już więcej różnic.
Pytaj o konkrety - to konkretnie odpowiemy.
Pytaj o konkrety - to konkretnie odpowiemy.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Najbardziej interesuje mnie czy dałoby się zaadaptować tylny most i przedni dyfer z j12 do 4runnera ,chciałbym też zmienić napęd z part time na full time za info z góry dziękuję.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8299
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Mosty nie. kompatybilna jest tylna główka - i to na tyle. Mosty (jako całość) maja inna szerokość, a przedni napęd to zupełnie inna konstrukcja, we wszystkich możliwych punktach.
Napęd full time - bez problemu. Po prostu reduktor z J9 - albo z 4R mk3 w takiej opcji. Wymaga to zmiany długości obu wałów - o około 10 cm.
Napęd full time - bez problemu. Po prostu reduktor z J9 - albo z 4R mk3 w takiej opcji. Wymaga to zmiany długości obu wałów - o około 10 cm.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Dzięki za info , czy poza reduktorem nie trzeba nic więcej co ze sprzęgiełkami piast,a może cała skrzynia od j12?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8299
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Przy napędzie full time nie ma sprzęgiełek piast. Jeżeli masz (a wątpię - było co prawda takie rozwiązanie dla 4R mk3 - ale bardzo rzadko spotykane - zwykle jest mechanizm ADD) - to je zapinasz i po sprawie.
Po co skrzynia z J12? Da się, ale trzeba celować w J12 bez TRC, bo J9 nie ma czym wysterowac kontroli trakcji.
Po co skrzynia z J12? Da się, ale trzeba celować w J12 bez TRC, bo J9 nie ma czym wysterowac kontroli trakcji.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Mam 4 runnera 3,4 benzyna w automacie ,czy przy wymianie reduktora pasowałyby wały od j9 chodzi o długość czy trzeba przerabiać oryginały.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8299
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
4r ma inny rozstaw osi niż J9 (niedużo, 10 mm - ale jednak). Przedni powinien spasować z J9 (z IDENTYCZNEJ konfiguracji - czyli też z benzyny z automatem. Diesle maja przesunięta skrzynię do tyłu). Ten 1 cm różnicy nie powinien zrobić wrażenia również na tylnym wale.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Dzięki za fachową poradę ,czas gromadzić graty.Mam jeszcze kilka pytań odnośnie swapu silnika 1uz-fe ,jaki,ile i czy warto.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8299
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Swap 1UZ-FE - to zależy. Dokładniej - zależy od funduszy. Przy zachowaniu automatycznej skrzyni jest łatwiej - ale to mimo wszystko dosyć droga operacja.
Ostatnio robiłem taki swap - ale do J8. Tam jest ze 20 cm dłuższa komora silnika niż w 4R - a silnik jest wpasowany ... optymalnie. Przy krótszej komorze odpada wiatrak na wiskozie, problemy sa też z umieszczeniem chłodnicy, wyprowadzeniem wydechów, i usytuowaniem misy olejowej. Da sie - są takie projekty opisywane na amerykańskich forach. Ale żeby się nie zapętlić w szczegulikach jako dawca potrzebny jest kompletny lex - kupienie samego silnika, nawet z niepocięta wiązką, generuje mega problemy z dopasowaniem całej elektryki poprawnie, jest też naprawdę spora ilość drobnych dupereli, które potem trzeba pozyskiwać osobno - i zwykle czasochłonnie.
Na cały taki projekcik trzeba liczyć realnie okolice 20 tysiaków.
Ostatnio robiłem taki swap - ale do J8. Tam jest ze 20 cm dłuższa komora silnika niż w 4R - a silnik jest wpasowany ... optymalnie. Przy krótszej komorze odpada wiatrak na wiskozie, problemy sa też z umieszczeniem chłodnicy, wyprowadzeniem wydechów, i usytuowaniem misy olejowej. Da sie - są takie projekty opisywane na amerykańskich forach. Ale żeby się nie zapętlić w szczegulikach jako dawca potrzebny jest kompletny lex - kupienie samego silnika, nawet z niepocięta wiązką, generuje mega problemy z dopasowaniem całej elektryki poprawnie, jest też naprawdę spora ilość drobnych dupereli, które potem trzeba pozyskiwać osobno - i zwykle czasochłonnie.
Na cały taki projekcik trzeba liczyć realnie okolice 20 tysiaków.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
To w porównywalnych kosztach wyjdzie pewnie uturbienie albo kompresor TRD a roboty chyba mniej,dzięki za rady.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Jeszcze mam pytanie co do amortyzatorów czy do j9 mocowania są takie same jak do j12
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Jakie szerokości mają tylne mosty od J9 i J12 ? Główka mostu jest tej samej długości ? Dużo trzeba rzeźbić żeby do J9 założyć most od J120
Pytam , bo na rynku mostów od 120 sporo i znacznie tańsze oraz w lepszym stanie. A mój most po ostatnim powrocie z Bałkanów zaczął wyć.
Pytam , bo na rynku mostów od 120 sporo i znacznie tańsze oraz w lepszym stanie. A mój most po ostatnim powrocie z Bałkanów zaczął wyć.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
to daj go do regulacji i dalej z niego korzystaj, nawet jeśli wymienisz kpl łożysk itd to nawet z robocizna zamknie sie w 1500-2000 zł - a będziesz wiedział co masz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8299
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Most J12 jest znacznie szerszy, coś koło 12 cm.