KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Moderator: luk4s7

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: slash66 »

Chciałbym zapytać fachowców czy takie części jak mosty ,dyferencjaly,skrzynie ,czy amortyzatory i sprężyny od toyoty j12 pasują do j9 i 4runnera 3gen,Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a przymierzam się do sporej rzeżby swojego 4 runnera.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: Rokfor32 »

Część pasuje - część nie. 4runner mk3 jest bliźniaczy z J9 - i dużo części ma wspólnych. J12 ma już więcej różnic.

Pytaj o konkrety - to konkretnie odpowiemy.

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: slash66 »

Najbardziej interesuje mnie czy dałoby się zaadaptować tylny most i przedni dyfer z j12 do 4runnera ,chciałbym też zmienić napęd z part time na full time za info z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: Rokfor32 »

Mosty nie. kompatybilna jest tylna główka - i to na tyle. Mosty (jako całość) maja inna szerokość, a przedni napęd to zupełnie inna konstrukcja, we wszystkich możliwych punktach.

Napęd full time - bez problemu. Po prostu reduktor z J9 - albo z 4R mk3 w takiej opcji. Wymaga to zmiany długości obu wałów - o około 10 cm.

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: slash66 »

Dzięki za info , czy poza reduktorem nie trzeba nic więcej co ze sprzęgiełkami piast,a może cała skrzynia od j12?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: Rokfor32 »

Przy napędzie full time nie ma sprzęgiełek piast. Jeżeli masz (a wątpię - było co prawda takie rozwiązanie dla 4R mk3 - ale bardzo rzadko spotykane - zwykle jest mechanizm ADD) - to je zapinasz i po sprawie.

Po co skrzynia z J12? Da się, ale trzeba celować w J12 bez TRC, bo J9 nie ma czym wysterowac kontroli trakcji.

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: slash66 »

Mam 4 runnera 3,4 benzyna w automacie ,czy przy wymianie reduktora pasowałyby wały od j9 chodzi o długość czy trzeba przerabiać oryginały.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: Rokfor32 »

4r ma inny rozstaw osi niż J9 (niedużo, 10 mm - ale jednak). Przedni powinien spasować z J9 (z IDENTYCZNEJ konfiguracji - czyli też z benzyny z automatem. Diesle maja przesunięta skrzynię do tyłu). Ten 1 cm różnicy nie powinien zrobić wrażenia również na tylnym wale.

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: slash66 »

Dzięki za fachową poradę ,czas gromadzić graty.Mam jeszcze kilka pytań odnośnie swapu silnika 1uz-fe ,jaki,ile i czy warto.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: Rokfor32 »

Swap 1UZ-FE - to zależy. Dokładniej - zależy od funduszy. Przy zachowaniu automatycznej skrzyni jest łatwiej - ale to mimo wszystko dosyć droga operacja.

Ostatnio robiłem taki swap - ale do J8. Tam jest ze 20 cm dłuższa komora silnika niż w 4R - a silnik jest wpasowany ... optymalnie. Przy krótszej komorze odpada wiatrak na wiskozie, problemy sa też z umieszczeniem chłodnicy, wyprowadzeniem wydechów, i usytuowaniem misy olejowej. Da sie - są takie projekty opisywane na amerykańskich forach. Ale żeby się nie zapętlić w szczegulikach jako dawca potrzebny jest kompletny lex - kupienie samego silnika, nawet z niepocięta wiązką, generuje mega problemy z dopasowaniem całej elektryki poprawnie, jest też naprawdę spora ilość drobnych dupereli, które potem trzeba pozyskiwać osobno - i zwykle czasochłonnie.

Na cały taki projekcik trzeba liczyć realnie okolice 20 tysiaków.

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: slash66 »

To w porównywalnych kosztach wyjdzie pewnie uturbienie albo kompresor TRD a roboty chyba mniej,dzięki za rady.

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: slash66 »

Jeszcze mam pytanie co do amortyzatorów czy do j9 mocowania są takie same jak do j12

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: everybike »

Jakie szerokości mają tylne mosty od J9 i J12 ? Główka mostu jest tej samej długości ? Dużo trzeba rzeźbić żeby do J9 założyć most od J120
Pytam , bo na rynku mostów od 120 sporo i znacznie tańsze oraz w lepszym stanie. A mój most po ostatnim powrocie z Bałkanów zaczął wyć.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: kpeugeot »

to daj go do regulacji i dalej z niego korzystaj, nawet jeśli wymienisz kpl łożysk itd to nawet z robocizna zamknie sie w 1500-2000 zł - a będziesz wiedział co masz

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

Post autor: Rokfor32 »

Most J12 jest znacznie szerszy, coś koło 12 cm.

ODPOWIEDZ