Możesz też sam hak przenieść na środkowe śruby
A w dolny otwór dopasować kupić i przykręcić tego typu oczko:
http://allegro.pl/zaczep-oczkowy-hak-uc ... 41797.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdzie zamontować ucho do liny?
Moderator: luk4s7
Re: Gdzie zamontować ucho do liny?
Toja w ramie ma fabryczne gwinty pod śruby bodajże 12 do przykręcania haków (takich jak z przodu). Po obu stronach ramy.
Re: Gdzie zamontować ucho do liny?
Pewnie bym mógł gdyby nie to:Fazi pisze:Możesz też sam hak przenieść na środkowe śruby
Luk4s7 pisze:Mocowania belki do ramy zostały zrobione od nowa tak, aby jak najmniej ograniczać kąt zejścia. Dlatego hak jest teraz na prawidłowej wysokości i wyżej być nie może. Stąd odpada możliwość ewentualnego montażu dodatkowego ucha pod hakiem.
Oczywiście. Do nich są przykręcone podłużnice trzymające poprzeczną belkę haka. Odpada więc tam przykręcanie haków chociażby ze względu na długość śrub ale i dostępu do nich - łatwiej zapiąć linę z tyłu auta niż pod nim.realBiker pisze:Toja w ramie ma fabryczne gwinty pod śruby bodajże 12 do przykręcania haków (takich jak z przodu). Po obu stronach ramy.
Re: Gdzie zamontować ucho do liny?
Na pierwszym zdjęciu widzę, że belka jest mocowana do swoich podłużnic dzięki trzem śrubom, jedna za drugą. Jeśli tak faktycznie jest, to najlepiej znaleźć płaskownik (pewnie gruby na 10mm i szeroki na 50-60mm) i przymocować go do dwóch lub trzech z tych śrub bocznych. Oczywiście z boku śruby o twardości minimum 10, żeby ich nie ścięło. Bardzo proste do wykonania, nie obniża kąta zejścia i bezpieczne. Można też takim płaskownikiem z oczkiem przypiąć się od razu do ramy i dobrać taki płaskownik, żeby oczko kończyło się za zderzakiem.
Do poważnego ciągnięcia nie polecam haków otwartych bo działa na śruby za duża dźwignia i albo śruby pękną albo mocowania haka. A taki fruwający hak napięty liną kinetyczną potrafi przebić się przez szybę, przez klatkę piersiową kierowcy, przez przedni fotel, tylny fotel i czasami zatrzymuje się na klapie bagażnika.
Poza tym ciągnięcie za cokolwiek pomiędzy podłużnicami ramy wymaga pancernej belki poprzecznej, bo jak jej nie będzie to zacznie się rama giąć.
Czy
Do poważnego ciągnięcia nie polecam haków otwartych bo działa na śruby za duża dźwignia i albo śruby pękną albo mocowania haka. A taki fruwający hak napięty liną kinetyczną potrafi przebić się przez szybę, przez klatkę piersiową kierowcy, przez przedni fotel, tylny fotel i czasami zatrzymuje się na klapie bagażnika.
Poza tym ciągnięcie za cokolwiek pomiędzy podłużnicami ramy wymaga pancernej belki poprzecznej, bo jak jej nie będzie to zacznie się rama giąć.
Czy
Re: Gdzie zamontować ucho do liny?
A gdyby zmienić podejście i zamiast mocować się do haka zrobić uszy do mocowania tam gdzie belka haka mocowana jest do blachy która jest przykręcona do ramy. Są tam 3 śruby które na pewno wytrzymają jak się do nich dorobi solidny uchwyt. Będziesz miał uchwyty do szarpania z dwóch stron auta i jeszcze do tego lekko schowane, to się nikt na przeglądzie ich nie będzie czepiać. Daj znać na priv to możemy się spotkać i Ci naszkicuje mój pomysł
Re: Gdzie zamontować ucho do liny?
Poradzi ktoś jakie ucho do szarpania zamontować w J9 z przodu. Fabryczne ucho i hak są zdemontowane i nie podejdą już bo ogranicza to przykręcona do ich śrub płyta pod wyciągarkę. Oczywiście temat może rozwiązać nowy zderzak ale wolałbym zostać przy oryginalnym plastikowym
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Gdzie zamontować ucho do liny?
dłuższe śruby (może i 10.9?) i hak na/pod ( zależy jak patrzeć) płytę od wyciągarki? czy za skomplikowane?