Ciezko pali 1KZ-TE

Moderator: luk4s7

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

Witam i Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

Mam prośbę byście pomogli mi wytypowac co i w jakiej kolejnosci powinienem sprawdzić a ponieważ moja toyka po ostatnich mrozach zaczela ciezko palic w trakcie mrozów -17 co były ostatnio 3-4s już odpalona a teraz musze ją krecić i krecić po dłuższej przerwie np 8h.
Jak już odpali i od razu ja zgasze pali od razu moje wrażenie jest takie jak by paliwo wracało do zbiornika i pompa nie trzymała ale to tylko moje wrazenie

Czy ropa letnia może mieć wpływ na odpalanie przy -6? ponieważ lałem do pełna w trakcie ostatnich mrozów i czy to moze mcie wpływ?

Kontrolka swiec żarowych zapala sie na 2-3s i gasnie
Akumulator w zeszłym roku wymieniony na Toyama w trakcie mrozów jeszcze doładowany kręci bardzo dobrze
Rozrusznik był robiony latem równiez kreci jak młynek do kawy.

Szukałem na forum lecz nie znalazłem za wiele przypadłości w odpalaniu diesla Toyoty dlatego też chciałem poprosić byście pomogli mi w wytypowaniu co powinieniem sprawdzić i w jakiej kolejnosci by zaoszczedzić trochę czasu na mrozie i wlasnych doswiadczeniach ;)

Dzieki za pomoc w postawieniu diagnozy która moze być przydatna na przyszłość

Pozdrawiam Piotr

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18049
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: kylon »

Sprawdź świece żarowe. Spróbuj zanim odpalisz je dwa razy nagrzać. Zobacz czy rano jest w miarę twarda pompka na filtrze paliwa. Napompuj troszkę i zobacz czy jest poprawa.

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

Cześć Kylon,

Temat z podwójnym, potrójnym grzaniem przerabiałem i nie pomaga

Tak mi wlasnie chodziło po głowie by sprónować z podpompowaniem paliwa przed odpaleniem.

Po ilu sekundach swieca powinna być nagrzana jak podepne ją do aku bezposrednio?

Pozdro
PR

tomdrums
Posty: 98
Rejestracja: 28 lis 2014, 13:28

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: tomdrums »

Nie patrz na kontrolkę świec żarowych. Poczekaj aż ,,pyknie" przekaźnik świec. Kontrolka zawsze gasnie po 3- 4 sekundach. Przekażnik ,,pyka" zazwyczja po ok. 15-20 sekundach i to oznacza koniec grzania świec.

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

Dzieki za info dam znać co udało mi sie sprawdzić i zaobserwować.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: zombi »

tomdrums pisze:Nie patrz na kontrolkę świec żarowych. Poczekaj aż ,,pyknie" przekaźnik świec. Kontrolka zawsze gasnie po 3- 4 sekundach. Przekażnik ,,pyka" zazwyczja po ok. 15-20 sekundach i to oznacza koniec grzania świec.
U mnie przy -12C kontrolka gasła wyraźnie później - odpalany po 3ech tygodniach stania. Normalnie jakieś 3sec, teraz podczas mrozów jakieś 10s.

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

U mnie dziś przy temp -6 odpalił dopiero po 30s krecenia z 2-3 przerwy pomiedzy a wczesniej przy mrozach -20 w zeszłym roku i jak i w tym -17 po drugim kreceniu 3-4 sekundowym przy -10 przy pierwszym kreceniu 3-4s
Ostatnio zmieniony 08 sty 2016, 11:00 przez rybens, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3399
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: luk4s7 »

Zapytałeś o paliwo więc że tak się "wtrancę":

W Polsce obowiązują trzy gatunki olejów napędowych w zależności od ich temperatury TZZF:
  1. letni (0ºC) - od 16 kwietnia do 30 września
  2. przejściowy (-10ºC) - od 1 października do 15 listopada i od 1 marca do 15 kwietnia
  3. zimowy (-20ºC) - dostępny od 16 listopada do końca lutego

Ponieważ nierzadko zdarza się, że temperatury w naszym kraju spadają poniżej minus 20ºC, dostępny jest również tzw. olej napędowy arktyczny o TZZF w granicach -30ºC.
Problematyczne może być dodawanie do paliw biokomponentów, które znacznie obniżają jego odporność na obniżone temperatury.

Zwykły olej napędowy wytrzymuje do -20ºC
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, zimą zwykły olej napędowy powinien wytrzymywać przynajmniej do -20ºC. Poniżej tej temperatury może już dojść do zablokowania filtra paliwa wytrącającą się parafiną. W zależności od specyfiki samego filtra, problem ten w niektórych modelach może wystąpić nieco powyżej tej temperatury, a w innych nieco poniżej.

Arktyczny olej napędowy wytrzyma przynajmniej do –32ºC
Zgodnie z przepisami wprowadzonymi w tym roku, z oleju napędowego "o polepszonych własnościach niskotemperaturowych", zwanego arktycznym, parafina nie może się wytrącać przy temperaturze wyższej niż -32ºC. Są takie, które wytrzymują nawet -40ºC.

Oleje napędowe Premium zwykle wytrzymują większy mróz
Duże koncerny sprzedające oleje premium zwykle tak modyfikują na zimę skład tych produktów, aby były one odporne na mróz prawie tak, jak paliwo arktyczne. Przykładowo produkt Lotos Dynamic ma według producenta temperaturę blokady filtra -32ºC.

Droższe ON premium są odporniejsze na mróz - PRAWDA
Zwykłe oleje napędowe muszą po 15 listopada wytrzymywać do -20°C. Poniżej tej temperatury parafina może zablokować filtr paliwa. Producenci olejów napędowych premium deklarują, iż te produkty wytrzymują nawet poniżej -30°C, mimo iż nie muszą to być z zasady paliwa arktyczne. Przykładowo BP deklaruje -30°C przy ON Ultimate, Lotos -32°C przy ON Dynamic, a Statoil -32°C w paliwie Arktyczny Diesel-Gold. Przy dużych mrozach warto więc wybrać droższe o kilkanaście groszy na litrze paliwo typu premium.

Źródła:
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... perta.html
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1071818
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,768460

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

Siemka dzieki za info odnosnie dostepnych paliw na stachach.

Kylon to co udalo mi sie teraz sprawdzic:

Pompka po 5ciu przycisnieciach twarda ze az nie drgnie
Swiec nie mialem opcji sprawdzic ale pogrzalem je kolo 30s i odpalilem po 3-4s

Moje pyt. Gdzie jest przekaznik od swiec zarowych bo nie slyszalem pkyniecia moze zbyt glosno bylo na zewnatrz.

Czy gdy po 5 przycisnieciach pompki paliwa na filtrze uklad trzyma cisnienie czy puszcza gdzies i pompka powina byc na sztywno gdy jest cisnienie. Po odpaleniu auta pompka jest miekka pewnie wiarze sie to z tym ze jest obieg paliwa otwarty.

Jutro rano sprawdze jak odpala po grzaniu swiec przez 20s.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18049
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: kylon »

Ale chodzi o sprawdzenie czy po pompnięciu lepiej odpala. Stwardnieć stwardnieje bo pompując robisz w układzie większe ciśnienie. Takim napompowaniem możesz sprawdzić czy Ci paliwo się nie cofa w układzie. Przekaźnik masz w puszcze przekaźników pod maską. Pierwszy taki szarawy, czasem zielonkawy. jest na nim napisane że jest od świec.

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

Dziś +1 odpalił od pierwszego strzału co chyba brzmi dobrze ze układ zasilania paliwem jest szczelny.
W takim razie pozostają mi dwie kwestie:

1. Świece tylko czy przy temp. +1 grzanie świec ma znaczenie tego nie wiem dlatego jak byś Kylon mógł mnie wyprowadzić z niewiedzy będzie super.
Świec pojedynczo jeszcze nie sprawdzałem.

2. Cały czas chodzi mi po głowie jakość Paliwa ponieważ w drugi dzień silnych mrozów zatankowałem do pełna i następne dnia rano zaczęły się problemy. I tu moje pytanie czy w 1kz-te praktykuje się stosowanie dodatków do paliwa w celu polepszenia jakości ropy przy niskich temperaturach czy nie ma to sensu bo dla tych silników to bez znaczenia?

PR

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18049
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: kylon »

https://m.youtube.com/watch?v=8pftKnYBQ5c" onclick="window.open(this.href);return false;

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

Dzień dobry.

Jak narazie odpala jak należy swiec nie miałem opcji sprawdzić co nie znaczy że tego nie robie w najbliższym czasie ;)

Czekamy do mrozów co sie bedzie działo ja obstawiam że z paliwa parafina sie wydzieliła i to była przyczyna.

Dam znać jak tylko pojawią sie jakieś nowości odnosnie tego tematu

PR

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: realBiker »

Jak jeszcze miałem kz'ta to przy wywalonych 3 z 4 świecach, zaraz po odpaleniu (o ile raczył odpalić na mrozie) nie palił wszystkimi garami i telepało nierówno motorem jak w starym traktorze. Tobie po odpaleniu chodzi równo?

rybens
Posty: 29
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:45
Auto: P95

Re: Ciezko pali 1KZ-TE

Post autor: rybens »

Po odpaleniu chodzi rowno jak i podczas mrozow jak i teraz.

ODPOWIEDZ