Stuki w silniku 1KZTE

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Stuki w silniku 1KZTE

Post autor: Rokfor32 »

Ale to idzie ogarnąć wymieniając całość, czyli koło z piastą. No chyba że rozstaw śrub też jest inny :roll:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Stuki w silniku 1KZTE

Post autor: kylon »

Rozstaw ten sam ale chyba też różniło się wejściem w blok. Tego nie jestem pewien ale wtedy podmianka odpada.

maryousheq
Posty: 20
Rejestracja: 13 gru 2015, 23:15

Re: Stuki w silniku 1KZTE

Post autor: maryousheq »

Znalazłem w końcu chwile czasu wiec mogę sie w końcu podzielić diagnozą i przebiegiem naprawy silnika:)
Diagnozy ""na ucho" były różne - zawory, koła rozrządu, pompa wtryskowa, panewka, napinacz itp...Mechanik rozpoczął grzebanie w silniku od walków rozrządu i słynnych kół zębatych dolnej części rozrządu - tam wszytko było OK ale 1 wałek był zatarty, ręką było bardzo ciężko go przekręcić, ale silnik chodził i miał moc. Potem była pompa a na końcu głowica - po jej zdjęciu wyszło co tak stukało - a był to zatarty tłok na 3 cylindrze i przytarty tłok na 4 - prawdopodobna przyczyna przegrzanie silnika. Niestety usterka okazała sie poważna, ale reszta silnika wyglądała bardzo dobrze zdecydowałem sie na remont generalny silnika.
Do wymiany poszły min. wszystkie tłoki, panewki (oczywiście szlif bloku), obróbka głowicy, do tego masa innych nowych części, a było tego:)

Przed remontem w trakcie rozbierania
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... 1hVRW16X0U
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... U1pYmlyd3c

A tutaj juz w trakcie skladania
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... ldOaXBiSFE
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... FQ0cGFwak0
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... 0pGaWRMVVU
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... UxHWEdIVm8

A tutaj jak juz siedzi zabudowany
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... EpGa2xrVG8
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... mkwZ3pqbmc
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... VpLTWxxTGM
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... UxJLXhkNXc
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... GQyVVduVjA

Silnik po remoncie pracuje super, wręcz idealnie, jest po dotarciu (3000km), po pierwszych 2 "dłuższych" wyjazdach (2500+3500km) jestem bardzo zadowolony ze swojej decyzji dotyczącej remontu.

A tutaj juz w buszu:)
https://drive.google.com/open?id=0B5q4T ... URRam1BNGs
Ostatnio zmieniony 15 lut 2017, 23:54 przez maryousheq, łącznie zmieniany 1 raz.

maryousheq
Posty: 20
Rejestracja: 13 gru 2015, 23:15

Re: Stuki w silniku 1KZTE

Post autor: maryousheq »

A Mechanikowi który podjął sie w ogóle tej roboty, trwającej kawał czasu należą sie wielkie podziękowania:) Bo z tego co wiem to niezła mordęga z jest tym autem w trakcie naprawy, wyciąganie silnika - jest na milimetry, mimo gabarytów auta.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Stuki w silniku 1KZTE

Post autor: rolkos »

Mechanik ze Starachowic?

maryousheq
Posty: 20
Rejestracja: 13 gru 2015, 23:15

Re: Stuki w silniku 1KZTE

Post autor: maryousheq »

Tak, ze Starachowic

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Stuki w silniku 1KZTE

Post autor: kylon »

Bardzo fajna, czysta robota.

ODPOWIEDZ