Strona 1 z 13

Lift

: 02 paź 2015, 22:29
autor: buggie
Hej, panowie możecie mi napisać co mam kupić żeby zrobić lift? Założyłem dzisiaj nowe oponki, ale muszę jeszcze podnieść budę, bo się wieszam w terenie, a nie wiem za bardzo jak to ugryść :D Jest to kwestia tylko innych sprężyn i amorów czy może coś więcej?

Rozumiem, że można też usunąć progi - to da trochę więcej prześwitu?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Lift

: 03 paź 2015, 20:48
autor: Tuco
Możesz zrobić lift zawieszenia ~2,5 cala, wtedy trzeba kupić amorki i sprężyny. Polecam Amada xtreme, OME, Terrain Tamer. Od tego bym zaczął.

Lift budy niekoniecznie.
90 to nie jest samochód do topienia po klamki w błocie.
Oponki bardzo agresywne założyłeś.

Re: Lift

: 04 paź 2015, 14:38
autor: buggie
Ok, wielkie dzięki za info, porozglądam się za takim zawieszeniem.

Opony myślę, że będą ok., samochód jeździ tylko w terenie, nie dotyka asfaltu. Na razie czekam na jakieś deszcze, bo sucho w lesie i nie mam ich jak dobrze przetestować ;-)

Re: Lift

: 04 paź 2015, 15:32
autor: buggie
Dobra, chyba mam - coś takiego będzie ok?:
http://wyprawa4x4.pl/zestaw-zawieszenia ... er-j9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rozumiem, że przy zakupie trzeba podać dodatkowe obciążenie żeby dobrać odpowiednie sprężyny wg. tej specyfikacji:
http://www.terraintamer.com/images/pdf/ ... /SK002.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lift

: 05 paź 2015, 13:08
autor: seburaj
buggie pisze:Ok, wielkie dzięki za info, porozglądam się za takim zawieszeniem.

Opony myślę, że będą ok., samochód jeździ tylko w terenie, nie dotyka asfaltu. Na razie czekam na jakieś deszcze, bo sucho w lesie i nie mam ich jak dobrze przetestować ;-)
przekładnie/listwę kierowniczą z pompą już sobie obstalowałeś ? 8)

Re: Lift

: 05 paź 2015, 13:33
autor: Tuco
buggie pisze:Dobra, chyba mam - coś takiego będzie ok?:
http://wyprawa4x4.pl/zestaw-zawieszenia ... er-j9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rozumiem, że przy zakupie trzeba podać dodatkowe obciążenie żeby dobrać odpowiednie sprężyny wg. tej specyfikacji:
http://www.terraintamer.com/images/pdf/ ... /SK002.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak to jest fajny zestaw. Jak zauważył Seba, zacząłbym od ogarnięcia mechaniki.

Re: Lift

: 05 paź 2015, 13:52
autor: BOCIAN
Możesz spróbować też bardziej ekonomiczne rozwiązanie - zostanie kasa na zrobienie mechaniki :evil: http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-j ... 16140.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lift

: 05 paź 2015, 14:10
autor: realBiker
z moich zmagań z liftem wyszło że przednie amady do j9 są za długie. od dolnego mocowania do górnego jest za dużo o kilkanaście mm.

Re: Lift

: 05 paź 2015, 14:16
autor: BOCIAN
realBiker pisze:z moich zmagań z liftem wyszło że przednie amady do j9 są za długie. od dolnego mocowania do górnego jest za dużo o kilkanaście mm.
Bo może obniżyć most trzeba ?

Ja mam takie w j100 i weszły bez zająknięcia - idealnie. Zresztą sprężyny też mam Dobinsona +400kg i jest gites.

Re: Lift

: 05 paź 2015, 14:38
autor: realBiker
A kto to robi przy 'standardowych' 2 calach liftu? Nawet o tym myślałem co by przeguby pracowały pod mniejszym kontem ale u nas słabo z kitem do opuszczania dyfra. Inne amory bez problemu wchodzą w mocowanie wahacza (ome, tt, dobinson), a amada była za długa. Nie dało się wahacza niżej opuścić bo półoś głębiej w dyfer nie wchodziła. Nie wiem jak to tam jest w tych półosiach ale obniżenie dyfra chyba by tu nie pomogło?

Re: Lift

: 06 paź 2015, 18:28
autor: buggie
No i właśnie o to mi chodziło, czyli to nie jest tak, że kupuję, zakładam i jest wszystko ok. Czyli trzeba przerobić maglownice. A o co dokładniej chodzi? trzeba ją wydłużyć?

Re: Lift

: 06 paź 2015, 19:24
autor: kylon
Kupujesz, zakładasz, ustawiasz geometrię i jeździsz. Jak lift jest odpowiednio dobrany i nie podnosi w kosmos przodu wszystko gra. Oczywiście przekładnia powinna być w dobrym stanie ale wcale lift jakoś na nią drastycznie nie wpłynie. Większą w niej rozpierduchę będą robiły te opony. Pamiętaj że w wielu przypadkach stoją tuleje mimośrodowe do ustawienia geometrii i trzeba je wtedy wymienić.

Re: Lift

: 06 paź 2015, 20:53
autor: Rokfor32
Jeżeli nie są przesuwane punkty mocowania wahacza - to listwy się też nie rusza - ustawienia tych dwóch elementów sa skorelowane, i ma to wpływ na jakość prowadzenia auta.

J9 nie jest niestety dobrym modelem do liftowania zawiasu. To auto ma seryjnie naprawdę niezłe parametry trakcyjne - a właściwie każdy lift budżetowy to zwiększona sztywność sprężyn - co przenosi się na zmniejszenie wykrzyżu (już nie mówiąc o mikrym skoku w dół tak ustawionego zawiasu). Plus problemy z kątami półosi, obciążeniem przegubów, więc i w konsekwencji przedniego (mikrego ) dyfra ...

Ten model to taki flagowy przykład wozu - w którym żeby poprawić fabrykę to trzeba się jednak mocno postarać. :wink:

Re: Lift

: 07 paź 2015, 18:00
autor: Zibi
amortyzatory amada mają przeniesione mocowanie na spręzynę o kilka cm więc nie będą w życiu pracowały z liftowanymi sprezynami. Chcesz dobry komplet z regulacją wysokości to kup lovellsa z regulacją http://escape4x4.pl/kategoria/zawieszen ... y-sprezyny" onclick="window.open(this.href);return false; Jesli chcesz tanio zrobić to kupujesz podwyższone amory profendera i zakładasz z orginalnymi sprężnyami z przodu a z tyłu zakłądasz albo podkładki albo nowe springi plus amory profender. Wtedy taki lift wyjdzie poniżej 2000 zł.

Re: Lift

: 07 paź 2015, 21:53
autor: Heniu
Nie opowiadaj bzdur bo amortyzatory Amady mają praktycznie w tym samy miejscu łoże sprężyny co oryginał i z odpowiednią dobraną sprężyną dają lift 50 mm , nie jedna 90-tka na tym forum na tak skonfigurowanym zawieszeniu jeździ i nic złego się nie dzieje. Owszem w ofercie mamy też tzw "biedalift" gdzie łoże sprężyny jest wyżej i wtedy zakłada się z fabryczną sprężyną co +/- da lift na poziomie 40-50 mm a tył analogicznie podkładka lub sprężyna i jak już podajesz ceny to z podkładkami Whiteline to będzie koszt 1500 zł a wersja ze sprężyna progresywną Dobinsons 1850 zł.