Lift
Moderator: luk4s7
Re: Lift
Ja właśnie dążę do tego aby odpowiedzieć na pytanie po co zmieniamy zawieszenie i na nie odpowiem. W pracy robię fotki pod temat bo mam kilka J9.
Re: Lift
U kolegi w Pajero Sport zrobili lift właśnie chyba na częściach tej firmy... Tył siadł prawie 10cm po 3 miesiącach jazdy prawie bez obciążenia. Nie poleca...kylon pisze:Nie chcę wprost pisać jaki to producent ale charakterystyki ma z dupy wzięte i powtarzalność sprężyn znikomą. Wielokrotnie zdarzało mi się je wywalać z Hiluxa, J9, J12 a nawet J15 i następowało cudowne ozdrowienie. Wywalałem je nie dlatego że proponowałem ale sam klient od razu to zgłaszał.
Ode mnie masz ten czas, ale inni mogą być mniej cierpliwikylon pisze:Dajcie mi trochę czasu a pobawię się w opisy i odpowiednie fotki.
Re: Lift
Również czytam z niecierpliwością.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Lift
Przypomne tylko, że LC to nie sa wozy sprzedawane tylko na Europę Ba - w zasadzie nasz rynek to tak chyba raczej "przy okazji" jest. A nie kojarzę, żeby te auta w wersjach na Afryke, Bliski Wschód czy Australie miały inne zawieszenia niż u nas.
To jest raczej kwestia pewnego podejścia do tematu jazdy w terenie. Takiego użytkowego, że tak powiem.
Pamiętacie, jak na Campie chyba dwa lata wstecz była nowiuśka HZJ79 (mam na myśli tego pickupa). Seria. I taczka, z prawie zerowym wykrzyżem. Bez blokady właściwie se nie radził za bardzo na tamtejszym torze.
Ale - to nie jest auto zaprojektowane do wożenia powietrza - a konkretnych ładunków. I jestem pewien, że gdyby mu tam na pakę zapodać z pół tony czy wiecej - to i zawias by zaczął normalnie pracować, i komfort by się poprawił ...
Z J9 jest akurat dokładnie odwrotnie - to już nie auta robocze - a dupowozy, do wożenia głównie kierownika i rodzinki - i niczego więcej. Komfortowo, mięciutko, i stabilnie - a w terenie - jak już - to delikatnie
tymczasem u nas - jakoś to ewoluowało tak, że userzy tych wozów mają ambicję używania tych modeli mniej więcej tak - jak się używało J7 czy patroli. No więc i seryjny zawias przestaje wtedy wyrabiać - po prostu do czego innego został zaprojektowany.
To jest raczej kwestia pewnego podejścia do tematu jazdy w terenie. Takiego użytkowego, że tak powiem.
Pamiętacie, jak na Campie chyba dwa lata wstecz była nowiuśka HZJ79 (mam na myśli tego pickupa). Seria. I taczka, z prawie zerowym wykrzyżem. Bez blokady właściwie se nie radził za bardzo na tamtejszym torze.
Ale - to nie jest auto zaprojektowane do wożenia powietrza - a konkretnych ładunków. I jestem pewien, że gdyby mu tam na pakę zapodać z pół tony czy wiecej - to i zawias by zaczął normalnie pracować, i komfort by się poprawił ...
Z J9 jest akurat dokładnie odwrotnie - to już nie auta robocze - a dupowozy, do wożenia głównie kierownika i rodzinki - i niczego więcej. Komfortowo, mięciutko, i stabilnie - a w terenie - jak już - to delikatnie
tymczasem u nas - jakoś to ewoluowało tak, że userzy tych wozów mają ambicję używania tych modeli mniej więcej tak - jak się używało J7 czy patroli. No więc i seryjny zawias przestaje wtedy wyrabiać - po prostu do czego innego został zaprojektowany.
Re: Lift
Rokforu, dlatego właśnie Toyota ma linię Heavy Duty w której znajdziesz między innymi HZJ79 oraz linię Light Duty gdzie właśnie ląduje J9, J12, J15 (Prado) itp.Rokfor32 pisze:Pamiętacie, jak na Campie chyba dwa lata wstecz była nowiuśka HZJ79 (mam na myśli tego pickupa). Seria. I taczka (...) to nie jest auto zaprojektowane do wożenia powietrza - a konkretnych ładunków.
(...)
Z J9 jest akurat dokładnie odwrotnie - to już nie auta robocze - a dupowozy, do wożenia głównie kierownika i rodzinki - i niczego więcej. (...)
W europejskich warunkach HZJ79 ze swoim dość słabym silnikiem i użytkowym wnętrzem, nie jest zbyt porywającą opcją. Na afrykańskich sawannach co innego. Tam się liczy nie szybkość i komfort, a niezawodność. To auto właśnie pod tym kątem jest wytwarzane.
Linia Prado to dokładnie co innego. Tu się liczy komfort i szybkość (względna powiedzmy) a jak się auto zepsuje to się dzwoni po assistance. Awaria nie powoduje że ryzykujesz życiem.
Ameryki nie odkryłem i brzmi to jak banał, ale może nie wszyscy mają tego świadomość...
Re: Lift
Ja tam nic nie kwalifikuję ino czytam co znawcy tematu głoszą. Proszę...BOCIAN pisze:@Luki
A gdzie w takim razie zakwalifikujesz hdj100 ? Też IFS, też welur ...
Re: Lift
Niekompletny schemat nie widzę kdj90 oraz kdj95
Re: Lift
Owa niekompletność jest uwzględniona drobnym drukiem pod obrazkiem tylko że w zagranicznym bardzo językuMesel pisze:Niekompletny schemat
Re: Lift
Znalazłem kompletniejszy schemat:
Re: Lift
O J100 można podyskutować w innym dziale bo auto aucie nie równe. Nie kasztańmy tematu bo zaraz wszyscy z wszystkimi modelami się podepną
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Lift
Sądziłem, że jakieś analogie są?kylon pisze:O J100 można podyskutować w innym dziale bo auto aucie nie równe. Nie kasztańmy tematu bo zaraz wszyscy z wszystkimi modelami się podepną
Wiadomo waga piórkowa i ciężka, ale IFS z przodu i tu i tu, tylna sztywna oś z blokadą i tu i tu, welur na siedzeniach i power windows i tu i tu.
Szczerze mówiąc to bliżej j95 do j100 niż j7 do j9 ....
Re: Lift
J9 ma sprężyny z przodu a J100 drążki ale faktycznie jedzie na czterech kołach tak jak J9
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Lift
Temat modeli HD i LD się zupełnie rozmydlił - w zasadzie ostanie modele stricte robocze - to właśnie J7. Zdaje się - że już chyba na wszystkie rynki wycofane z produkcji.
J9 - to był, tak sobie myślę - eksperyment. jak wiecie - w zastosowaniu OR ten model ma kupę wad, wynikających z niedoszacowania konstrukcji na cięższe warunki używania. Ale J12 - cóż, u nas wygląda jak limuzyna - ale modele GCC czy GEN - nie ma się czego przyczepić. Kawał solidnego i niezawodnego auta - mimo niezależnego zawiasu z przodu. A że bliźniaczy napędowo z hilem - to mamy w zasadzie taką powtórzoną opcje, jak półtora dekady wcześniej z hilem i 4R. Pickup - i na bliźniaczym napędzie terenowe kombi.
A wracając do zawieszeń - jak mi się czas nie rozjedzie - to na przyszłego Campa mam zamiar zmajstrować taki właśnie spec zawias mojego projektu, z bardzo fajnymi właściwościami i w teren, i na szosę - a calość w rozsądnym budżecie. Oczywista - nie w J9, bo ja jednak wole sztywny przedni most
J9 - to był, tak sobie myślę - eksperyment. jak wiecie - w zastosowaniu OR ten model ma kupę wad, wynikających z niedoszacowania konstrukcji na cięższe warunki używania. Ale J12 - cóż, u nas wygląda jak limuzyna - ale modele GCC czy GEN - nie ma się czego przyczepić. Kawał solidnego i niezawodnego auta - mimo niezależnego zawiasu z przodu. A że bliźniaczy napędowo z hilem - to mamy w zasadzie taką powtórzoną opcje, jak półtora dekady wcześniej z hilem i 4R. Pickup - i na bliźniaczym napędzie terenowe kombi.
A wracając do zawieszeń - jak mi się czas nie rozjedzie - to na przyszłego Campa mam zamiar zmajstrować taki właśnie spec zawias mojego projektu, z bardzo fajnymi właściwościami i w teren, i na szosę - a calość w rozsądnym budżecie. Oczywista - nie w J9, bo ja jednak wole sztywny przedni most