Dziwny problem z trójką w KZJ 90

Moderator: luk4s7

MaClay
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:05

Dziwny problem z trójką w KZJ 90

Post autor: MaClay »

Tak więc musiałem w końcu to napisać. Pod czas zmiany biegów mam pewien problem... żeby odpowiednio wrzucić trójkę muszę dość mocno rozkręcić obroty silnika do 3500-4000 obrotów żeby bieg wskoczył poprawnie bez stuknięcia i lekkiego szarpnięcia... :? no i muszę szybko puszczać sprzęgło... silnik to 3,0L Turbo Diesel, przekładnia pięciobiegowa. Prosiłbym innych użytkowników Kzj 90-95 żeby się wypowiedzieli czy u nich podobny problem występuje...

Pozdro :twisted:

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Post autor: pku »

Nie ...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Pojazda takiego nie mam ale normalny objaw to nie jest. Jeśli szarpnięcie lub stuknięcie charkteryzuje się zgrzytem to jest spore prawdopodobieństwo uszkodzonego synchronizatora. Tak się zmieniało biegi w samochodach bez synchronizatorów.

MaClay
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:05

Post autor: MaClay »

też podejrzewam że to synchronizator... :/ ale jak się przyciśnie gazy i wbije w miarę szybko trójkę to wszystko jest dobrze ale jak podczas zmiany biegów obroty spadną poniżej 2000 obrotów następuję to lekkie szarpniecie. Ogólnie to skrzynia biegów w tej wersji trochę mnie wkurza. Gdy trzeba wrzucić z dwójki na trójkę do dostosowania odpowiedniej prędkości, j90 zaczyna mulić i się trząść... nie da się optymalnych obrotów dostosować na poszczególnych biegach... a znowu piłować silnik na niższym biegu to też przesada... :| zobaczymy co z tym będzie...

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Post autor: pku »

kylon pisze:jest spore prawdopodobieństwo uszkodzonego synchronizatora

ODPOWIEDZ