Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 21:32
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 wrz 2018, 10:44 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Cześć,

W najbliższym czasie będę oglądał J95 z silnikiem D4D. Miałem już terenówkę, ale nie miałem nigdy Land Cruisera. Podpowiecie na co zwrócić uwagę? Jak sprawdzić działanie difflocka? Jak sprawdzić inne rzeczy, które lubią się psuć, a mogą być kosztowne?

Pozdrawiam,
Tomek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2018, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat-do sprzedania
UZJ 100
Jak w każdej 15 letniej terenówce : korozja ramy i obudowy tylnego mostu , luzy na krzyżakach i na wieloklinie wału , szczelność i stopień korozji zbiornika paliwa oraz przewodów paliwowych, luzy na zawiasach drzwi bagażnika. Ogólnie korozja - nadkola , progi i wokół przedniej szyby .
Sprawna skrzynia płynnie i bez szarpnięć zmienia biegi, a silnik na prawdę rozpędza to auto. Jak będzie wół to sprawa podejrzana.
Difflock - słychać nad lewym tylnym kołem przekaźnik jak go włączasz przy zgaszonym silniku, a włączonej stacyjce. No i oczywiście jak znajdziesz miejsce z luźnym podłożem na dobry wykrzyż :) . Sprawdź też czy obudowa blokady nie jest zgnita.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2018, 12:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Najlepiej poświęcić kilka godzin i poczytać forum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2018, 19:20 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Dzięki za wskazówki. Trochę poczytałem forum. Mam pytanie odnośnie samego silnika i jego pobieżnej "diagnostyki" podczas oględzin i jazdy.

Czy nawet na zimnym D4D pracuje równo? Jak długo samochód powinien kręcić nim odpali zakładając, że jest sprawny akumulator? Zapala "od strzała" czy jednak potrzebuje kilku obrotów? Jak wygląda to na ciepłym? Zapytam też czy i kiedy były sprawdzane wtryskiwacze i czy była wymieniana pompa wysokiego ciśnienia.

@everybike, zwrócę uwagę na dynamikę w trakcie jazdy - dzięki. Sprawdzę też czy jakoś podejrzanie nie kopci.

Czy da się bez rozbierania auta stwierdzić, że łańcuch reduktora jest wyciągnięty?

Czytałem trochę o dziwnych problemach z automatami w LC i nagłym zrzucaniu biegu z 4tego na 3ci. Mam nadzieję, że w moim egzemplarzu tego nie będzie, ale zwrócę uwagę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 10:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
1. D4D pracuje równo od uruchomienia na zimnym, nie ma żadnego falowania obrotów przynajmniej przy temperaturach dodatnich na zewnątrz. Nie dymi też jakoś bardzo.
2. Odpala od strzała tzn. normalnie nie wiem może z jeden obrót.
D4D z przebiegiem 370 tyś. km.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 10:50 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Dzięki! Mówiąc o nierównej pracy silnika miałem bardziej na myśli czy nim jakąś nie rzuca i nie trzęsie. Ale rozumiem, że pracuje normalnie :)

@rolkos, a wtryski masz już po jakimś przeglądzie/regeneracji/wymianie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Pisałem o wtryskach w innych wątkach. Przy zakupie były sprawdzone na komputerze korekty i wyszły w normie ( trzy sztuki miały coś koło 0 jeden miał chyba +1.5 jeśli dobrze pamiętam), ale jak wiadomo nie jest to gwarancją że są OK.
jakieś 1,5 roku temu oddałem do sprawdzenia na stole (wyjęte i sprawdzone zakładzie co robi tylko wtryski i pompy - w Ołtarzewie). Parametry w normie nie zalecają wymiany. Dostałem wydruk potwierdzający z maszyny, do tego coś tam je podobno przeczyścili bo jak już były wyjęte to czemu nie.

Generalnie nowy wtrysk to koszt około 1200zł brutto dla silnika 163km (dla 173 jest taniej) - ceny z przed roku, sprawdzałem bo miałem w planie wymianę, ale okazało się że nie ma po co. Mam nadzieję że się nie pomylili ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Dodam że zakład sprzedaje też używane wtryski, ale stwierdzili że te co są w moim są w lepszym stanie niż te co mają na handel.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:15 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Ok, dzięki wielkie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Z innej beczki nie wiem jaki masz budżet, ale może warto zaczekać z rok i dozbierać do 120 ;) Różnice mechaniczne są spore na korzyść 120. (poczytaj forum, do tego dochodzi wiek auta).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:34 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
Czytałem, że kilka rzeczy wyprowadzono w 120. Ale 120 nie ma jednej rzeczy, którą, moim zdaniem, ma J95 - klimatu starej terenówki :) A dla mnie to rzecz bezcenna...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:43 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
@rolkos, a miałeś jakieś przygody z DPF-em? Jest problematyczny?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
W 120 nie ma DPF.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 466
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Tomek92 pisze:
Ale 120 nie ma jednej rzeczy, którą, moim zdaniem, ma J95 - klimatu starej terenówki :) A dla mnie to rzecz bezcenna...
Dzisiaj moja żona powiedziała dokładnie to samo, patrzac na 120-kę stojąca obok nas na światłach.
Policzyłem szybko, ile mnie ten klimat ostatnio kosztował, a ile bedzie jeszcze kosztował...
- Ładna ta 120-ka - pomyslałem - I też zupełnie z klimatem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2018, 11:48 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
rolkos pisze:
W 120 nie ma DPF.


W J95 też nie ma DPF?

http://www.motodiesel.pl/silniki/4225-s ... 0-d4d.html

Tutaj piszą, że jest DPF i dwumasa.

Mirekk pisze:
Dzisiaj moja żona powiedziała dokładnie to samo, patrzac na 120-kę stojąca obok nas na światłach.


Taka żona to skarb ;)

Mirekk pisze:
Policzyłem szybko, ile mnie ten klimat ostatnio kosztował, a ile bedzie jeszcze kosztował...


Aż tak? A co się głównie psuje? J9 ma (obiegową) opinię w miarę bezawaryjnego auta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group