Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 lis 2018, 3:26
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 lip 2015, 15:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
[b]Alternator Denso 27060-67110[/b]
Podpowiedzcie koledzy jakiej mocy to alternator. Mam jeden aku a chce dołożyć drugi i zastanawiam się czy uciągnie.


Załączniki:
image.jpg
image.jpg [ 1.75 MiB | Przeglądany 2754 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, 20:00 
Offline
Prezes Zarządu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2007, 0:51
Posty: 4394
Lokalizacja: wieś Wawa i Nawiesie
Auto: LJ70 pyrkadełko
12V 70A
tu na obrazkach można poszperać za szpejem
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/199 ... 7110#27020


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, 20:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Dzięki! Czyli 70'tka. Pociągnie dwa aku?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, 20:21 
Offline
Prezes Zarządu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2007, 0:51
Posty: 4394
Lokalizacja: wieś Wawa i Nawiesie
Auto: LJ70 pyrkadełko
A co nie pociągnie.
W 70-ce jest 55A i tez ładuje czasem 2aku.
Wiec spoko. Może do tego jakiś dynks do zarządzania prądem, żebyś miał aku na rozruch zawsze ok i drugi do zabawek. Fobos ma to rozpracowane. A i ArekM ma tez w 90-ce takie cuda. ;).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, 20:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Moje auto pochodzi z Włoch. Może na ciepłe kraje robili słabsze alternatory?
Mam zamiar porobić trochę gniazdek do ładowania smart-urządzeń i mam obawy że po kilku ładowaniach mogę mieć problem z odpaleniem.
Ale skoro mówisz że 55A też dwa ładuje...

Rozumiem że KDJ'ty mają 90A?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2015, 20:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Zapakuj sobie altek z renówki velsatis 3,0.

Jest to takie samo DENSO, jak w toyotach, nawet złącze do wzbudzenia jest identyczne jak w KZJ90 - jedynie łapka napinacza będzie wymagać wydłużenia o jakieś 2 cm, bo uchwyt nie jest przekręcony, jak w J9, a symetryczny, i odstaje bardziej na zewnątrz.

Różnica taka - że altek do KDJ120 (120A) kosztuje 5 stów, a ten z renówki udaje się ustrzelić poniżej stówy ... :mrgreen:

A - i jest to altek 130A Nawijany tym nowym, gęstym sposobem, z większą ilością działek na statorze niż starsze typy. :wink: Kółko pasowe jest oczywiście inne niż w J9 - i oczywiście w 100% współzamienne z J9 ... :mrgreen:

ps. I to, że ma 130A nie jest aż takie istotne - istotne jest to, że ze względu na gęstość nawiniecia te alternatory ładuja od mniej więcej połowę niższych obrotów, niż starego typu. U mnie od 300 rpm dawał rade utrzymać 13,4V przy włączonych wszystkich możliwych odbiornikach prądu, z dodatkowymi lampami 300W włącznie :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lip 2015, 19:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
No wreszcie mam chwilę na powrót do tematu…

Rokfor jak zwykle porada warta co najmniej paru browarów! Zaciekawiłeś mnie szczególnie tym urządzeniem 130A! Czy dobrze rozumiem że pasuje wszystko gładko tylko trzeba przełożyć koło pasowe które to pasuje bez problemu? Nie bardzo mam ochotę rzeźbić i takie proste rozwiązanie (może i ździebko droższe) by mi bardzo pasowało!

A jeszcze dopytam o takie sprawy - czy wymiana alternatora na większy nie spowoduje jakichś ubocznych skutków dla urządzeń pokładowych? Nie wykończy szybciej aku?

No a zakładając ze chciałbym pozostać przy obecnym alternatorze tylko dodać drugi akumulator? Z kolegą Maciejem wyszperaliśmy w katalogu że moje auto miało oryginalnie 2 aku przy alternatorze 70A. Daje to radę w praktyce?
Jak należałoby połączyć akumulatory gdybym chciał na początek dołożyć drugi? Mam na myśli powrót do seryjnego układu. Klemy + spiąć ze sobą a minus z drugiego aku gdzie? Jest jakieś fabryczne do tego miejsce? Pewnie tak, ale które to?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lip 2015, 22:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Przy dwóch aku spięte są klemy plusowe jedynie, minusowe sa masowane na ramie, jak mnie pamięć nie myli

Co do alternatora z velsatisa - montujesz i zapominasz o temacie. Łddnie pasuje bolt on. Jak pisałem - korekcji może wymagać łapka napinacza (wydłużyć o ok. 3 cm) - ale to naprawdę drobny detal. To - co jeszcze wymaga wymiany - to główny bezpiecznik alternatora. Dosyć oczywiste, jeżeli chcesz wykorzystać te 130A ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2015, 14:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Cały szkopuł w tym przedłużeniu nogi. Skrócić to wiem jak - się rżnie i po temacie :)
Do wydłużenia muszę znaleźć kogoś kto to zrobi a potem wpasuje do auta. Wiem że dla Ciebie to bułka z masłem, ale aż taki złota rączka to ja nie jestem :)

A ten od 120'ki? Pasuje od ręki?

Mógłby ktoś kto ma J9 i dwa aku strzelić fotę gdzie tą masę przymocować?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2015, 15:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 403
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
ktoś mógłby i zrobi zdjęcia ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2015, 15:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Po cichu właśnie na Ciebie liczyłem. Dzięki!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2015, 17:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 403
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
zdjęcie muszę zmniejszyć ale już widać że niewiele widać.... tylko z prawego aku jest mały kabelek z masą do nadwozia a tak to gruby kabel (z prawego i lewego aku oddzielnie) wchodzi w głąb - pod silnik i zdjecie nic nie pokazuje, trzebaby zdjąć płytę z pod silnika i wtedy byloby wszystko widać


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2015, 17:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
luk4s7 pisze:
Cały szkopuł w tym przedłużeniu nogi. Skrócić to wiem jak - się rżnie i po temacie :)
Do wydłużenia muszę znaleźć kogoś kto to zrobi a potem wpasuje do auta. Wiem że dla Ciebie to bułka z masłem, ale aż taki złota rączka to ja nie jestem :)

A ten od 120'ki? Pasuje od ręki?


Ten od J12 ma inną wtyczkę do sterowania.

To nie chodzi o przedłużenie "nogi" jakiejś - ale tego kawałka blaszki z półkolistym otworem, do napinania pasków. Przecinasz, rozsuwasz 3 cm, wstawiasz kawałek płaskownika długości 3 cm, i spawasz do kupy. Jak na wypasie - to nawet malujesz ... :mrgreen:

Ta łapka jest mocowana w dwóch punktach - jeden to blok silnika, drugi to altek. Czyli na silniku jest obrotowo, i z mozliwością korekty ustawienia wzgledem alternatora. Czyli możesz se w zasadzie dosyć dowolnie krzywo to zespawać, i tak spasuje ... :mrgreen:

Temat ogarnie Ci dowolny ślusarz, w jaieś 5 minut, i pijąc przy tym kawę druga ręką ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2015, 18:09 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Teraz chyba będzie widać o co biega. To altek z 1KZ-T - jak widać uchwyt do napinacza jest przekręcony w kierunku bloku silnika (dolny na zdjęciu), coby nie sterczał. Altek z velsatisa ma ten uchwyt symetrycznie ustawiony - co powoduje, że brakuje po prostu zakresu na tej płozie napinacza. I temu trzeba ja wydłużyć.


Załączniki:
P1020089-1.JPG
P1020089-1.JPG [ 94.83 KiB | Przeglądany 2606 razy ]
P1020088-1.JPG
P1020088-1.JPG [ 125.15 KiB | Przeglądany 2606 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2015, 18:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2010
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Rokfor, jesteś wielki! Teraz to wszystko rozumiem. Faktycznie niezbyt to trudne.
A ten altek z VelSatisa to ma jakieś oznaczenie konkretne? Symbol, coś?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group